Author |
Topic |
Jonas@Ljudmakarn
Anställd Ljudmakare
238 Posts |
|
FBK
700.000-klubben
7379 Posts |
Posted - 2007/05/06 : 14:34:01
|
Vad ska man säga.... Vilka grejer |
Lever på samhällets botten. Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland. |
|
|
AnTra
Member
178 Posts |
Posted - 2007/05/06 : 18:26:57
|
Meridian sålde du dem till en firma i Holland ?. där köpte jag mina i alla fall.
Maken till krävande och finkänsliga högtalare får man leta efter!!, minsta vink fel åt något håll på alla tänkbara sätt så barkar ljudet iväg åt skogen, höll faktiskt på att ge upp med dem men nu sitter allt perfekt. Kan inte begära mer ljudmässigt enligt mina erfarenheter av en stativare helt enkelt, men det hjälpte ju inte med mycket effekt utan man var desssutom tvungen att prova olika förstärkare för att få fram ett bra resultat.
MVH AnTra |
There is NO substitute for PURE power. |
Edited by - AnTra on 2007/05/06 18:31:48 |
|
|
Jonas@Ljudmakarn
Anställd Ljudmakare
238 Posts |
|
AnTra
Member
178 Posts |
Posted - 2007/05/08 : 08:19:29
|
Ja då förstår jag, Nigerhögtalarna !!.
Dom spelar nu i stugan och mycket bra dessutom, var lite bök med att hitta rätt förstärkare till dem men de spelar riktigt bra med cayin och med jumpers på baksidan för diskanthöjning. (Var mörka i tonen på normaljumperläget tycker jag på alla förstärkare jag provat så den finessen var behövlig på dom).
|
|
|
Tomas
Member
1037 Posts |
|
Harlock
Member
114 Posts |
Posted - 2007/09/20 : 22:47:51
|
NOooo! Inte smådräparna ur huset! Snälla säg att du testat dem med PASS:en. Om inte; ställ för gudars skull kinapuffarna i hörnet och ge denna industriduo en chans.
Du har en härlig uppsättning bitar att pussla med, det får man medge.
Jag syftar förstås på den här |
Edited by - Harlock on 2007/09/21 06:24:18 |
|
|
AnTra
Member
178 Posts |
Posted - 2007/09/21 : 14:46:46
|
Jadå jag har prövat med Pass till 7001:orna och de låter förbaskat bra vill jag lova, dock är storsteget spikat för anläggningen i vardagsrummet som jag tidigare sade.
Jag trodde helt enkelt det skulle räcka med lite "RÖR"-power till dessa effektkrävande krabaterna, och visserligen gör det det men för att få det låta lika bra som med passen krävdes biamping vilket jag tycker blir overkill, och jag är inte villig börja inhandla ännu mer stereo-prylar för att få det att funka, det är som fullt överallt nu så jag måste börja sälja bort lite prylar eftersom nu för att få lite balans i tokeriet |
|
|
Ledzepp
300.000-klubben
2640 Posts |
Posted - 2007/09/21 : 15:10:34
|
Imponerande gäng prylar du har!!! Tungt!! |
Dont look back. Something might be gaining on you... |
|
|