HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Medlemmarnas System
 AnTra´s System
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 5

UnBeliever
100.000-klubben

1353 Posts

Posted - 2007/01/29 :  20:56:04  Show Profile Send UnBeliever a Private Message  Reply
quote:
Har en RUGGIG stativare på ingång snart, den går ner till 25Hz på basen med 6,5 tums element!!, någon som vet vad jag talar om!?.

Det luktar lite Totem Mani 2???

De Omnibus Dubitandum Est

Min anläggning:

Avid Volvere SP | OL Zephyr | Lyra Delos
Lumin D2
Accuphase E-460 med AD-20
Respons Grand Artist MC
Solid Tech Hybrid | Cardas / NordOst / Shunyata
Go to Top of Page

AnTra
Member

178 Posts

Posted - 2007/01/29 :  21:04:40  Show Profile  Visit AnTra's Homepage Send AnTra a Private Message  Reply
Nej,

Totem går bara till 29Hz så den var utesluten.

Har aldrig hört någon som har dessa i sverige, kanske blir ensam om dessa, köpta beggade men de kostade skjortan ändå.

Inget nytt förslag?

Mvh AnTra

There is NO substitute for PURE power.

Edited by - AnTra on 2007/01/29 21:05:09
Go to Top of Page

UnBeliever
100.000-klubben

1353 Posts

Posted - 2007/01/29 :  21:08:12  Show Profile Send UnBeliever a Private Message  Reply
Attans! Men det var ju hyfsat nära iaf

Nånting riktigt trevligt på G alltså...

Mvh, Ola

Min anläggning:

Lumin D2
Respons Grand Artist MC
Go to Top of Page

AnTra
Member

178 Posts

Posted - 2007/01/29 :  21:12:52  Show Profile  Visit AnTra's Homepage Send AnTra a Private Message  Reply
Specar:

Frequency Response: 25HZ-60KHZ +/-2dB
Impedance: 8 Ohms
LF: 5.25inch Woffer Aluminum Cone, Neodymium motor 50mm Voice Coill
HF: Horn loaded Neodymium Ribbon Tweeter
Power Handing: UP to 300watts
Sensitivity: 86 dB/watt/meter
Standard Finish: Aquamarine Tiger Maple,Piano Black or Cherry
Bass loading: 6.5inch Passive Radiator
Dimensions(HxBxD):420x250x420(mm)

Net Weight: 77Lbs / 35Kg

Edited by - AnTra on 2007/01/30 11:48:13
Go to Top of Page

Dof
Member

105 Posts

Posted - 2007/01/30 :  09:39:54  Show Profile Send Dof a Private Message  Reply
Måste vara ett par AAD 7001. Kan inte komma på nån annan med denna udda finsh (Aquamarine Tiger Maple)Hur har dessa udda skapelser letat sig till våra breddgrader?

Spelar hos mig:
Mac Mini - JRiver - WiMP HiFi - Thorens TD126 Mk III - Kuzma Stogi S - Benz Micro ACE L - Devialet 200 - Quad 2905
Go to Top of Page

AnTra
Member

178 Posts

Posted - 2007/01/30 :  11:38:46  Show Profile  Visit AnTra's Homepage Send AnTra a Private Message  Reply
Fasen DOF you made it !!, kanske vet du någon som har dem ??

MVH AnTra

Go to Top of Page

Dof
Member

105 Posts

Posted - 2007/01/30 :  11:48:39  Show Profile Send Dof a Private Message  Reply
Nej, måste erkänna att jag fuskade lite....Googlade på "Aquamarine Tiger Maple" kan ju inte finnas så många produkter med denna kryptiska beskrivning på ytfinish he he...
Spännande att höra vad du tycker om dem. Gillar själv stativare skarpt och har flera gånger varit på vär att byta ut mina golvare mot något riktigt bra stativare.

Spelar hos mig:
Mac Mini - JRiver - WiMP HiFi - Thorens TD126 Mk III - Kuzma Stogi S - Benz Micro ACE L - Devialet 200 - Quad 2905
Go to Top of Page

AnTra
Member

178 Posts

Posted - 2007/01/30 :  11:52:42  Show Profile  Visit AnTra's Homepage Send AnTra a Private Message  Reply
Allt är tillåtet i cyberrymden

Visst var det grymma specar!

Skall tydligen vara bland det absolut bästa stativarna som är tillverkade.

Kika på hemsidan får du se vilka element som sitter i, rena konstverken bara de.

Go to Top of Page

nahoj
Member

1542 Posts

Posted - 2007/01/30 :  13:08:15  Show Profile Send nahoj a Private Message  Reply
När får vi se bilder på dessa bestar

Min hemsida/Blogg
http://johanstephan.com/
Go to Top of Page

AnTra
Member

178 Posts

Posted - 2007/01/31 :  21:40:43  Show Profile  Visit AnTra's Homepage Send AnTra a Private Message  Reply
Här kommer en liten bild på ett reklamblad med den speciella färgen också, mina kommer i silver/pianosvart.

Edited by - AnTra on 2007/01/31 21:42:41
Go to Top of Page

UnBeliever
100.000-klubben

1353 Posts

Posted - 2007/01/31 :  21:47:11  Show Profile Send UnBeliever a Private Message  Reply
Tror nog att de var ett bra val att avstå från "Aquamarine Tiger Maple"
Ser ruggigt maffiga ut!

Min anläggning:

Lumin D2
Respons Grand Artist MC
Go to Top of Page

AnTra
Member

178 Posts

Posted - 2007/01/31 :  21:51:40  Show Profile  Visit AnTra's Homepage Send AnTra a Private Message  Reply
Ja tiger blir lite baby-blue och det gillar jag inte även om de kan vara fina i verkligheten!?.
Det blir verkligen spännande och höra vad de presterar med Pass-prylarna som dom dessutom rekommenderar till dessa då de tydligen är ganska beroende av en riktigt kraftig förstärkare för att låta optimalt.
Är i övrigt beställda med originalstativen helt i design enligt ovan.

Go to Top of Page

Fisksmisk ola
Member

1763 Posts

Posted - 2007/02/02 :  00:54:36  Show Profile  Visit Fisksmisk ola's Homepage Send Fisksmisk ola a Private Message  Reply
Sjukt nice! Tweaka på!

Euroline - T-Amp - DIY
Go to Top of Page

Dof
Member

105 Posts

Posted - 2007/02/10 :  18:46:13  Show Profile Send Dof a Private Message  Reply
Hur går det med dina AAD? Har du fått dom än, hur låter dom? Nyfiken, nyfiken å nyfiken.....

Spelar hos mig:
Go to Top of Page

AnTra
Member

178 Posts

Posted - 2007/02/10 :  20:02:45  Show Profile  Visit AnTra's Homepage Send AnTra a Private Message  Reply
Hej,

Yes de har kommit !! :-))

Helt otroliga byggen !. Väger 55-60kg styck med stativ som ej är fyllda !.

Ett problem som uppstått är att mitt Pass-steg är upptaget för storburkarna så jag spelar nu med 50 rörwatt som tyvärr är leksaker för dessa tröga skapelser. AAD rekomenderar typ minst 2x250w 8 Ohm och helst lite mer.

Tyckte de lät lite klen i basen och kanske mediokert i mellanregister och diskant tills jag och en polare flyttade runt och bytte mellan flera olika par högtalare som vi båda tycker låter riktigt bra. Vid en jämförelse är diskant och mellanregister helt överlägsna på 7001:an medan basen är nära nog kass i mina öron mätt i alla fall.

MYCKET Mer power behövs och de kräver placering som maximerar basen verkar det som, de låter precis som när man just skall till och sätta pricken över i:et i musiken så klipper basen av eller disten slår in med full kraft på rörförstärkarna.

Så jag skall ta och pröva med lite tyngre grejjor för att kunna lämna ett slutgiltigt betyg på dem, men som det nu är så är jag förståss inte nöjd, de kostar ju som en bra beggad bil!.

Mer info kommer !!

Go to Top of Page

calle_jr
Reportage-Harry 2006

3228 Posts

Posted - 2007/02/10 :  20:41:04  Show Profile  Visit calle_jr's Homepage Send calle_jr a Private Message  Reply
Passen är det enda som gäller!
Intressant att höra vad du tycker se'n. Men låt dem spela 2-300 timmar först.

It's okay. I wouldn't remember me either. - - - - - - - - - - - - - - Cover Art & ståpäls
Go to Top of Page

AnTra
Member

178 Posts

Posted - 2007/02/11 :  21:16:45  Show Profile  Visit AnTra's Homepage Send AnTra a Private Message  Reply
Ja passen hade varit idealisk men den är spikad för XZ-8:orna.

Jag har dock funnit lite FEL i min setup, hade kopplat in högtalarna på 4-Ohms utgångarna då förra burkarna var 4-Ohmare.

Så när jag korrekt kopplade dem på 8 ohm istället så funkade det betydligt bättrebasen blev direkt mycket bättreäven om de ej orkar spela rent på högsta volymerna helt klart.

Men det är BRA!, man skall ju ha lite att sukta efter då man gillar byta grejjor !.

De är förresten köpta beggade men dock ej "helt" inspelade då butiksägaren tippade på totalt ca 40 timmar på dem vilket i sig är för lite förståss.

Snart blir det dags att presentera ytterligare system i min ägo, skall bara få lite i ordning så kommer fler bilder på allt, - det blir mer RÖR Calle, jag vet ju du gillar sånt.

MVH AnTra

Edited by - AnTra on 2007/02/11 21:18:02
Go to Top of Page

AnTra
Member

178 Posts

Posted - 2007/05/04 :  17:28:49  Show Profile  Visit AnTra's Homepage Send AnTra a Private Message  Reply
Ja det närmar sig en ytterligare presentation!, har tagit tid,pengar, svett och tårar innan jag fått till det så jag nu är MYCKET NÖJD med resultatet. Inbitet hififolk har gnuggat sina öron/ögon när de hört va paketet presterar kan jag lova :-),
Fysiskt omöjligt är ord som nämnts.

Det tillhör en av de 3 bästa hifiupplevelser jag haft under nära 30-års tid . (Med ALLT jag hört och ägt själv)

Go to Top of Page

Egill
Member

376 Posts

Posted - 2007/05/04 :  18:01:51  Show Profile Send Egill a Private Message  Reply
Med tanke på vilka grejor du har visat upp här så låter det hyperintressant, jag väntar med spänning.

Vituð ér enn, eða hvað?
Go to Top of Page

AnTra
Member

178 Posts

Posted - 2007/05/05 :  10:20:21  Show Profile  Visit AnTra's Homepage Send AnTra a Private Message  Reply
En lite dålig bild men det kommer mer senare.

Det krävdes mycket pulver och finjustering på burkarna innan allt föll på plats. Kör nu biampat till vardera burken. (Rör).

Använde dock tidigare Rouge till basen och Embla 600w digitalsteg till bass/mellanregistret- vilket också lät mycket bra men var ej lika estetiskt förståss.

Edited by - AnTra on 2007/05/05 10:32:06
Go to Top of Page

Harlock
Member

114 Posts

Posted - 2007/05/05 :  22:39:31  Show Profile Send Harlock a Private Message  Reply
Wow, en minst sagt industriell anläggning!
Den skulle jag vilja spela Rammstein på.

Vad gör "Original"-elektroniken?
Go to Top of Page

ulfsan
Member

921 Posts

Posted - 2007/05/05 :  22:39:37  Show Profile Send ulfsan a Private Message  Reply
Hjäääälp...!!! Jag dånar.. Vad är detta?

Har vi förflyttat oss från år 2007 eller från denna planet (jorden)...?

Lyra Argo i -> Continuo/Cantus -> EAR834P -> Lavardin IT <- Auralic Vega <- SqueezeBox Touch <- Mac med Roon/Tidal
JMLab MiniUtopior/2 st Rel Storm III
Ihopkablat med Nordost Valhalla/Thor
Integrerat med Denon AVR-X4100W/JMLab Electra hemmabiosystem
Go to Top of Page

AnTra
Member

178 Posts

Posted - 2007/05/05 :  23:22:44  Show Profile  Visit AnTra's Homepage Send AnTra a Private Message  Reply
Hej på ER !!

Ja det blev oerhört mycket aluminium i anläggningen

Originalelektroniken är helt fristående och det är inkopplat högtalarkablar färdigt från dem till känsligare högtalare när man vill byta

Har faktiskt möblerat om detta igen så att monoblocken är placerade bakom frontracket och vid sidan om högtalarna istället, det blev bättre och ser dessutom lite renare ut

Slänger upp lite bilder senare!.

MVH AnTra

Edited by - AnTra on 2007/05/06 09:35:38
Go to Top of Page

AnTra
Member

178 Posts

Posted - 2007/05/06 :  09:17:26  Show Profile  Visit AnTra's Homepage Send AnTra a Private Message  Reply
Original-stapeln hänger på väggen separat, det nya rörsteget lämnar 2x18w i klass A och spelar mycket bra så länge man håller sig över 90db i känslighet.

Edited by - AnTra on 2007/05/06 09:32:12
Go to Top of Page

AnTra
Member

178 Posts

Posted - 2007/05/06 :  09:27:35  Show Profile  Visit AnTra's Homepage Send AnTra a Private Message  Reply
Lite närmare bild på huvudstapeln med Shanling SACD-spelaren och de två vackra 50w monoblocken som driver mellan/diskant på AAD-högtalarna

Edited by - AnTra on 2007/05/06 09:30:45
Go to Top of Page
Page: of 5 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.39 sekunder. Snitz Forums 2000