HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Om HiFiForum
 Forummjukvara och buggar
 Inloggad / utloggad huller om buller + generalknas
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Passerati
Member

3449 Posts

Posted - 2006/12/26 :  11:13:19  Show Profile Send Passerati a Private Message  Reply
Sedan den stora uppdateringen upplever jag att forumet funkat sällsamt dåligt eller väldigt knasigt milt uttryckt.

Ofta när jag loggar in så står det mycket riktigt att inloggningen gick bra, men när sidan laddas om är jag visst utloggad igen.
Provar jag då att trycka ex F5 eller ctrl + F5 så är jag visst inloggad igen eller så får jag trycka och ladda om sidan typ tre ggr till innan det står att jag är inloggad igen.

Problemet uppenbarar sig igen när jag klickar på en tråd / ett ämne som verkar intressant, vipps kan jag vara utloggad igen.

Till saken hör att jag oftast sparat en flik för referens efter att jag postat mitt inlägg eller läst en tråd, den senaste tiden.
Klickar jag på "forums" (uppe till höger) finns ofta inte mitt eller andras senaste inlägg med längre.

Med tanke på att jag då nyss läst mitt eller för den delen andras nya inlägg, så vet jag ju att det finns nyare inlägg än forumet visar.
Dessutom har jag den gamla fliken som visar ex det nyaste inlägg till 2006/12/24 12:50:13, medans det i den andra fliken (Firefox och fönster/explorer) efter att jag tryckt på ex ctrl + F5 / F5 eller "forums" så visar forumet det senaste inlägget helt felaktigt som ex 2006/12/24 09:22:01.

Som grädde på moset, eller mera fiskben på marsipantårtan, så är uppstår följande scenario ofta när jag postar inlägg.

Inloggad, så långt allt ok.
Jag skriver min text, förhandsgranskar och Oj nu är jag visst in inloggad längre och texten är visst borta i fältet.

Eller så skriver jag texten, förhandsgranskar och när jag ska posta inlägget, så står det att det gick bra, men sedan när sidan laddas upp så är jag utloggad och inlägget finns inte med i ämnet.
Har då provat att ladda om sidan flertalet ggr, men inlägget finns inte med.

Brukar då skriva in mina kontouppgifter och posta inlägget från offline status, vilket brukar funka bättre.


guldfisk
Semesterfirare

899 Posts

Posted - 2006/12/26 :  12:36:48  Show Profile  Visit guldfisk's Homepage Send guldfisk a Private Message  Reply
Någonting med cookies eller webbläsarens cache? Har du testat att labba med berörda inställningar i webbläsaren?

...perspektiv...
.
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2006/12/26 :  14:12:54  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
tömt IE cachen ?

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22003 Posts

Posted - 2006/12/26 :  14:24:49  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply




HiFiForum kör med cookies för att fixa med inloggning och så vidare. När vi tidigare hört talas om liknande problem har det haft att göra med brandväggar och virusskydd samt inställningen av dem.

Är det fler som upplever samma problem som Passerati


// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22003 Posts

Posted - 2006/12/26 :  16:40:30  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
Just nu testar jag lite så bli inte förvånade om vi får lite störningar.


// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22003 Posts

Posted - 2006/12/26 :  17:05:07  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply


Färdigtestad och inte något alls klokare...

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Jorma
Member

3316 Posts

Posted - 2006/12/26 :  17:21:18  Show Profile  Visit Jorma's Homepage Send Jorma a Private Message  Reply
Jag kommer in med min laptop, men inte från min stationära dator.
Då är det iallafall inte min adress eller router som spökar.
Det är bara Hififorum.nu som jag har problem med.
Alla andra ställen där det krävs en inloggning fungerar.
Detta började för 3-4 dagar sedan.

Driver företaget Jorma Design AB i Göteborg.
http://www.jormadesign.com/
Go to Top of Page

Jorma
Member

3316 Posts

Posted - 2006/12/26 :  18:46:29  Show Profile  Visit Jorma's Homepage Send Jorma a Private Message  Reply
Kolla tidsinställningen i datorn.
Jag hade råkat ställa om den så att den var inställd på 26,e januari 2007. När jag stälde den korrekt så var det inga problem att logga in.

Driver företaget Jorma Design AB i Göteborg.
http://www.jormadesign.com/
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.27 sekunder. Snitz Forums 2000