HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - HiFi
 Premiär för en liten mässa i Malmö
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 7

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2006/12/16 :  17:30:17  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
Men vi hoppar tillbaka till det större systemet.

Här ser vi Jens Altarac som bla demade, bilden är tagen typ 5 min innan dörrarna öppnar.

Det hade jobbats i 190 med att få upp tyg på väggarna, det hade burits cementplatter men till slut var det färdigt för Premiär.

Jag var tyvärr lite slarvig med att fånga upp allt här inne o glömde ungefär hälften av prylarna. Men slå ett öga på
http://www.performanceaudio.se/
så hittar ni all info man kan behöva.

Jag vill även tacka för en mysig liten mässa som jag hoppas blir en återkommande sak.
Nu är det dax för After HiFi

Vi var ju på Himmaplan så eoJeud hade en liten träff vi med. Som slutade med Late night at ???

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD

Edited by - johan.björklund on 2006/12/16 17:31:56
Go to Top of Page

johan.björklund

20859 Posts

Posted - 2006/12/16 :  17:50:56  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
quote:
Har någon något lysningsintryck på de små fergusson högtalarna.
Vad gör den lilla boxen i mitten??

Jag missade dig
Jag vet faktiskt inte, ta kontakt med Ljudprodukter i malmö så kan dom hjälpa dig. Alternativt så kan du skicka ett Pm till Eliot så kan han vidarbefodra det till Patrik.

>musik förmedlingen<
Go to Top of Page

VälLjud
F.d. Affe

116 Posts

Posted - 2006/12/16 :  17:55:36  Show Profile Send VälLjud a Private Message  Reply
Hej Johan!

Tack för ett fint reportage och alla fina bilder!

Försteget (svarta apparaten) är Passion 600 med extern (mellanstor)nätdel som stod nere på golvet till höger om racket.

Det är en extern nätdel i fullstor låda till CD:n passion 1000 som står på hyllan under.

Mvh.
Affe
Go to Top of Page

eliot
Member

1398 Posts

Posted - 2006/12/16 :  20:26:39  Show Profile Send eliot a Private Message  Reply

Går man in på Ferguson-Hills webbsida så kan man läsa:
quote:
FHOO7 mini system unleashed
December 2006 saw the official launch of our FHOO7 mini speaker system. Designed for the desktop market, FHOO7 is a five-piece system, comprising of two horns, two bass spheres and a class A/B amplifier. It will work with virtually any computer or music player via a 3.5mm jack input.

Kuben i mitten är alltså en klass A/B förstärkare med volymkontroll och baksidan ser ut så här:

Mvh,
Eliot

'A man will occasionally stumble over the truth, but most of the time he will pick himself up and continue on.'
Winston Churchill

Min anläggning: Simon Yorke, CAT, Jadis, Acapella
Go to Top of Page

johan.björklund

20859 Posts

Posted - 2006/12/16 :  22:05:56  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
Tack än en gång Eliot

>musik förmedlingen<
Go to Top of Page

calle_jr
Reportage-Harry 2006

3228 Posts

Posted - 2006/12/17 :  08:11:20  Show Profile  Visit calle_jr's Homepage Send calle_jr a Private Message  Reply

Om det står HiFi, mat och öl på dagordningen, så blir det stor uppslutning i eoJeud. Efter mässans premiärdag lunkades det vidare till Bishops Arms:

It's okay. I wouldn't remember me either. - - - - - - - - - - - - - - Cover Art & ståpäls
Go to Top of Page

calle_jr
Reportage-Harry 2006

3228 Posts

Posted - 2006/12/17 :  08:14:19  Show Profile  Visit calle_jr's Homepage Send calle_jr a Private Message  Reply

Boombox var också hungrig:

It's okay. I wouldn't remember me either. - - - - - - - - - - - - - - Cover Art & ståpäls
Go to Top of Page

boombox
Member

759 Posts

Posted - 2006/12/17 :  09:08:05  Show Profile Send boombox a Private Message  Reply
Se och lär! Det gäller att fixera fritsen ordentligt med blicken för att träffa rätt.
Go to Top of Page

johan.björklund

20859 Posts

Posted - 2006/12/17 :  16:49:26  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply

Här kommer nu att visas lite, lustiga bilder

Precis inkommna till Bishop, vi ser Jorma, JmLab och EAR i förgrunden

U1 och Bubbel

Här äts det förfullt
Matsj, U1, Anton, Gurkan (euphonia) och Timbre har vi här

Halva lillhövdingen, Rip69, McGyver och Bubbel

Nicks kommer från Köpingebro därför ser han ut så här

Vem som är till vänster vet jag inte men sen är det Per100, Callejr, Booombox och en som inte är medlem på forumet än

>musik förmedlingen<
Go to Top of Page

calle_jr
Reportage-Harry 2006

3228 Posts

Posted - 2006/12/17 :  19:35:09  Show Profile  Visit calle_jr's Homepage Send calle_jr a Private Message  Reply

Skål säger vi till Hififorum.nu:

Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22004 Posts

Posted - 2006/12/17 :  21:50:06  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply

Hehehe, vilket party jag missade...

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

ohmega
Member

4651 Posts

Posted - 2006/12/17 :  22:00:50  Show Profile Send ohmega a Private Message  Reply
Det var ett stort gäng minsann...många man känner igen ifrån träffarna hemma hos mayro..

Medlem i klubbstugan SVAVEL - "Vi kör så det ryker"
Mitt Hifi-intresse är ingen prylhobby - det är en materialsport :) Anläggning: DVD-Denver + Naim Nait2 + Epos ES11 OCH FT-1600 MkII + 200 CD-skivor
Go to Top of Page

johan.björklund

20859 Posts

Posted - 2006/12/18 :  00:19:54  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
Jo det var bra drag på Bishop kvällen fortsatte senare hemma hos JmLab o där ville man ju inte åka ifrån

>musik förmedlingen<
Go to Top of Page

Audionet
Reportage-Harry 2007, 100.000-klubben

4639 Posts

Posted - 2006/12/18 :  09:55:04  Show Profile  Visit Audionet's Homepage Send Audionet a Private Message  Reply
Jag mår inte bra av att ha missat årets eoJeuds event

- Jag undrar hur dom medeltida människorna kunde klara sig utan skivspelare.
- Det kunde dom inte, dom är ju döda allihop.

Min blogg http://matvinhifi.blogspot.se
Min hemsida http://www.bildifokus.se
Facebook
http://www.facebook.com/Bildifokus
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2006/12/18 :  10:05:30  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Du är inte ensam,,, (Fast det är ingen tröst)

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22004 Posts

Posted - 2006/12/18 :  19:35:35  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply

Vi får ta igen det någon gång i vinter.

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Stereo Audio
Member

674 Posts

Posted - 2006/12/25 :  00:20:18  Show Profile Send Stereo Audio a Private Message  Reply
Ett försenat tack för den fina bilden

Stereo Audio
Go to Top of Page

B-200
fd. asimov66

4687 Posts

Posted - 2007/11/20 :  22:01:16  Show Profile Send B-200 a Private Message  Reply
Kommer det någon mässa i år?

.....Med reservation för subjektivitet och stavfel
Go to Top of Page

Matrixen
Member

807 Posts

Posted - 2007/11/21 :  10:27:29  Show Profile Send Matrixen a Private Message  Reply
edit: mässförvirring...

Edited by - Matrixen on 2007/11/21 10:30:08
Go to Top of Page

Buggsson
Medlem i AÖ

1657 Posts

Posted - 2007/11/23 :  03:31:26  Show Profile Send Buggsson a Private Message  Reply
quote:
utställaren enbart vinyl så blir det mest okänd musik.

Vad menas? Den var ny för mig.......

J. Ullberg
Go to Top of Page
Page: of 7 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.36 sekunder. Snitz Forums 2000