HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Vinylforum
 Börjar fundera på vinyl (Nu PU(MM))
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 3

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2006/11/27 :  18:46:44  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
och om man inte skulle ta och skaffa sig en enklare spelare.

Då frun vill göra om rummet, gärna i grönt så, så funderar jag på om man skulle färgmatcha med en grön spelare.



Tröttnar man på denna efter några år, eller är det nåt man inte tänker på då?

Eller ska man vara en "fegis" och köra på en i svart?

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"

jerico
Member

1304 Posts

Posted - 2006/11/27 :  19:13:17  Show Profile Send jerico a Private Message  Reply
Tror inte du tröttnar på spelaren möjligen färgen. Rega gör ganska kul saker då de spelar musik å det grövsta. Har lyssnat på P3 i lite olika riggar och tycker de är vansinnigt kul. Har skarpa funderingar på en jag med kan jag avslöjja...


Mitt system

Mera SVAVEL till folket!
Quantum materiae materietur marmota monax si marmota monax materiam possit materiari?
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2006/11/27 :  19:18:09  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Detta gällde mest färgen, spelaren blir jag nog inte trött på.

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

jerico
Member

1304 Posts

Posted - 2006/11/27 :  19:22:25  Show Profile Send jerico a Private Message  Reply
Svart är ju mera "tidlöst" men det är nog bättre någon som har en färgad svarar... Men det beror nog minst lika mycket på hur det ser ut där hemma.

Mitt system

Mera SVAVEL till folket!
Quantum materiae materietur marmota monax si marmota monax materiam possit materiari?
Go to Top of Page

B-200
fd. asimov66

4687 Posts

Posted - 2006/11/27 :  19:40:50  Show Profile Send B-200 a Private Message  Reply
jag hade tagit en svart faktiskt (men innan jag köpte min funderade jag på denna spelaren fast i rött).

vitt är ju också en klassisk färg och inte lika vanlig som svart, men sticker inte ut fullt lika mycket som en svart.
Sen sätter man till en färg via en färgad rega filtmatta (finns i alla färger).

.....Med reservation för subjektivitet och stavfel
Go to Top of Page

boombox
Member

759 Posts

Posted - 2006/11/27 :  20:47:20  Show Profile Send boombox a Private Message  Reply
Jag tror att man vänjer sig snarare än tröttnar. Tycker den är cool, men kan kanske bli lite mer svårsåld som beggad, eller inte.
Go to Top of Page

EngelholmAudio
Member

8209 Posts

Posted - 2006/11/27 :  21:08:16  Show Profile Send EngelholmAudio a Private Message  Reply
Svart kommer du se alla tummavtryck på, allt damm, allt allt!
Den gröna är enligt mig hiskeligt ful och svårmöblerad. Kanske är en knallröd lättare?


Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge).
Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter.
Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
Go to Top of Page

Bubbel
Eojeud-VALS, 100.000-klubben

6794 Posts

Posted - 2006/11/27 :  21:09:09  Show Profile Send Bubbel a Private Message  Reply
Undvik svart om du kan och vågar på svart yta ser man allt damm feta fingeravtryck och allt annat som man inte vill skall synas, vitt skulle vara coolt låt tanten vara med och välja så matchar det det övriga i rummet.

Bäst färg på en skivspelarplint borde vara datorbegie, vem är först?

Anders

Min stereo: Hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, köpe cdspelare, hemmabygge.
Go to Top of Page

Audionet
Reportage-Harry 2007, 100.000-klubben

4639 Posts

Posted - 2006/11/27 :  22:03:29  Show Profile  Visit Audionet's Homepage Send Audionet a Private Message  Reply
Jag skulle valt silver om jag skulle vara praktisk, men svart är snyggast.

Fundera inte längre, utan kasta dig hedlöst in i den fantastiska vinylens värld.

- Jag undrar hur dom medeltida människorna kunde klara sig utan skivspelare.
- Det kunde dom inte, dom är ju döda allihop.

Min blogg http://matvinhifi.blogspot.se
Min hemsida http://www.bildifokus.se
Facebook
http://www.facebook.com/Bildifokus
Go to Top of Page

ulfsan
Member

921 Posts

Posted - 2006/11/27 :  22:21:14  Show Profile Send ulfsan a Private Message  Reply
quote:
Fundera inte längre, utan kasta dig hedlöst in i den fantastiska vinylens värld.
Second that opinion....

Det är för gött att lyssna på vinyl igen (med den kvalitet på utrustning vi numer har...)

/ Ulf

Lyra Argo i -> Continuo/Cantus -> EAR834P -> Lavardin IT <- Auralic Vega <- SqueezeBox Touch <- Mac med Roon/Tidal
JMLab MiniUtopior/2 st Rel Storm III
Ihopkablat med Nordost Valhalla/Thor
Integrerat med Denon AVR-X4100W/JMLab Electra hemmabiosystem
Go to Top of Page

Creative Audio
Member

2547 Posts

Posted - 2006/11/27 :  23:25:21  Show Profile  Visit Creative Audio's Homepage Send Creative Audio a Private Message  Reply
Javisst är det det Ulf!

//W

++ äger och driver Creative Audio++
++Stockfisch-records++Turtle-records++SCR-Records++C.E.C++MusicHall++Ayon++Lumen White++Agile Multimedia o. ström++Pentagon++Krell++DP++Phonar Högtalare++Fadel ART kablar++ViaBlue++Aqvox++Dynavox++T.A.C++Dual++


http://www.creative-audio.se
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2006/11/27 :  23:30:50  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
jo jag vet, men nu var det lite mer det estitiska som gällde

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

ulfsan
Member

921 Posts

Posted - 2006/11/27 :  23:41:27  Show Profile Send ulfsan a Private Message  Reply
Vilka färger finns att välja på?

Den gröna verkar lite för mycket spygulgrön för min smak, men visst kan det vara kul med lite djärv design (i färg t ex) och inte bara det vanliga konservativa svarta eller silverfärgade...

/ Ulf

Lyra Argo i -> Continuo/Cantus -> EAR834P -> Lavardin IT <- Auralic Vega <- SqueezeBox Touch <- Mac med Roon/Tidal
JMLab MiniUtopior/2 st Rel Storm III
Ihopkablat med Nordost Valhalla/Thor
Integrerat med Denon AVR-X4100W/JMLab Electra hemmabiosystem
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2006/11/27 :  23:49:21  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
http://www.rega.co.uk/html/p3.htm

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Buggsson
Medlem i AÖ

1657 Posts

Posted - 2006/11/27 :  23:49:42  Show Profile Send Buggsson a Private Message  Reply
Kör grönt

Det är kul med färg

J. Ullberg
Go to Top of Page

Zombie
Member

2502 Posts

Posted - 2006/11/28 :  08:06:52  Show Profile Send Zombie a Private Message  Reply
roligare att köpa en färg som bryter mot det gröna i rummet...

Översätter gärna eng/ty/dan/nor/est-sv, sve/est-eng, men tar betalt...fast inte så mycket
Go to Top of Page

Boergars
Member

1641 Posts

Posted - 2006/11/28 :  08:34:27  Show Profile  Visit Boergars's Homepage Send Boergars a Private Message  Reply
Varför har ingen på Rega (eller någon annan stans) kommit på ideén att sälja lösa "chassin" till regorna? På så sätt skulle man kunna hänga med när modet växlar.

Funderade i ett svagt ögonblick att tapetsera min med samma tapeter som på väggarna!!!!

/Per

SAOL säger:löda v. lödde, lött, lödd n. lött, pres. löder
sammanfoga medelst smält metall
Go to Top of Page

sampix
100.000-klubben

1808 Posts

Posted - 2006/11/28 :  10:56:02  Show Profile Send sampix a Private Message  Reply
Den där gröna färgen var inte vacker.
Värt att poängtera är att om du fastnar ordentligt för vinyl och vill uppgradera, så kan nog en spygrön spelare vara hyfsat svårt att bli av med på begagnatmarknaden

kabelskitsnackare

Go to Top of Page

HLindgren
Member

1143 Posts

Posted - 2006/11/28 :  11:48:45  Show Profile  Visit HLindgren's Homepage Send HLindgren a Private Message  Reply
Eller varför inte en sån där "kondom" som man har till Ipod i olika färger.
Men Zalve, kör på grönt *s*

HenrikL
Om det inte går att laga med silvertejp så är det trasigt :-P
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2006/11/28 :  14:01:06  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Får väl hitta en färggrann PU som kan matcha väggen

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Leffler
Member

601 Posts

Posted - 2006/11/28 :  16:15:05  Show Profile Send Leffler a Private Message  Reply
Hehe... Jag står i valet och kvalet mellan två denon pickuper (dl-110 och dl-160), där den ena kostar 200 mer, men den andra är röd, vilket skulle matcha mina absorbenter...
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2006/11/28 :  17:17:12  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Då så,,, då är ju valet över

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

B-200
fd. asimov66

4687 Posts

Posted - 2006/11/28 :  17:50:49  Show Profile Send B-200 a Private Message  Reply
hehe ja ibland är det inte lätt alls.

.....Med reservation för subjektivitet och stavfel
Go to Top of Page

om.s
Avstängt på egen begäran

383 Posts

Posted - 2006/11/28 :  21:53:18  Show Profile Send om.s a Private Message  Reply
Dette er en "fundering", man skal ofte forstå mer enn hva en oppfatter? Hvor er vi!?...

mvh

"Too many people of today know the price of everything and the value of nothing"...
Go to Top of Page

bostrowskij
RödaTråden vinnare

839 Posts

Posted - 2006/11/28 :  22:17:48  Show Profile Send bostrowskij a Private Message  Reply
Jag skulle nog tröttna på de kulörta i längden och välja mellan vit, grå och svart.
Är man taktisk så låter man frun välja, då ligger man på plus...
Go to Top of Page

PG Jeppsson
100.000-klubben

7768 Posts

Posted - 2006/11/28 :  22:21:24  Show Profile Send PG Jeppsson a Private Message  Reply
Riktigt trä är snyggast, annars så får svart duga.

Gillar inte pop-färger........

Är numera säljare av
biostimulerande grejor.....

Är lagliga grejor.......

HiFiForum.nu det kloka forumet.


Go to Top of Page
Page: of 3 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.45 sekunder. Snitz Forums 2000