HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Personlig HiFi
 Störande display
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Magoo
Member

509 Posts

Posted - 2006/11/18 :  14:08:42  Show Profile Send Magoo a Private Message  Reply
Jag gick och köpte mig ett par Koss in ear lurar häromdagen, för att ha till min MP3 (creative muvo tx). Eftersom jag sällan lyssnar högt så är det skönt att ha den effektiva dämpningen av omgivningsljud, men det ledde till att jag numer hör störningar som låter som syrsor ungefär. Störningarn kommer från displayen, särskilt när det är långa låttitlar så att dessa scrollas fram. Vit varje skärmuppdatering kommer ett litet syrsljud. Det har ingen betydelse vilken bitrate jag kör med.

Är det alltid så här? Eller är det bara denna modellen.

Men när man höjer lite så är det en klar förbättring mot orginallurarna, så jag e lite nöjd ändå.

comfortably numb

guldfisk
Semesterfirare

899 Posts

Posted - 2006/11/18 :  18:30:40  Show Profile  Visit guldfisk's Homepage Send guldfisk a Private Message  Reply
Det hände mig med en mp3-spelare (Kendo nånting) jag hade. Samma sak även när jag bytte hörlurar.

...perspektiv...
.
Go to Top of Page

Magoo
Member

509 Posts

Posted - 2006/11/22 :  11:49:30  Show Profile Send Magoo a Private Message  Reply
Är det individberoende eller har det med märket att göra?
Som det är nu funderar jag på att investera i någon hårddiskspelare, Ipod eller creative tror jag. Är det samma problem där så kanske jag får tänka om.

comfortably numb
Go to Top of Page

qvisten
Member

123 Posts

Posted - 2006/11/22 :  12:36:21  Show Profile Send qvisten a Private Message  Reply
jag har en likadan spelare som gör precis likadant, men det är ju bara att höjja ljudet så hör du de inte :P
Go to Top of Page

Magoo
Member

509 Posts

Posted - 2006/11/22 :  20:47:31  Show Profile Send Magoo a Private Message  Reply
Förvisso, men jag tänkte ha min hörsel kvar så länge som möjligt.

comfortably numb
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.25 sekunder. Snitz Forums 2000