HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - HiFi
 "tung Ulf" Lånar och köper från Audio Concept
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 12

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2006/11/14 :  12:04:03  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply

12.5- 13 kg MUSKLER på en Terrier Muse....

Då har vovven råd att kaxa sig ...schäfrar o sånt smått mumsar Milton till frukost..Han har ju redan smiskat upp dom två största vovvarna här i byn.. En av dom var nån stor jaktvovve som haltade hem trebent.Ägaren var varnad. Men skrattade bara..Och släppte fram sin stooora numera lilla hund..Dumt gjort anser jag. Och nu sist en schäfer som vässat med milton då han suttit på sin Lina... Milton löste detta genom att resolut slita av karbinhaken.. Och med en ca 3-4 meter kedja springa ner o ge schäfern en omgång..
Numera tittar denna schäfer åt andra hållet då han passerar här o säger inte något.. Milton tittar på honom med en blick som säger.. "Tjena kompis.. Vill du leka"....

Sådan är INTE jag Muse...

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

Martin.M
Semesterfirare

3556 Posts

Posted - 2006/11/14 :  15:02:14  Show Profile  Reply
Hur som helst, det här med subbar, ju fler dessto bättre har man ju förstått nu. Var och lyssnade på ett Ino-X4 system nu i helgen, och det kunde leverera ett sat*ns tryck, bland det värsta jag varit med om, satt och studsade runt i soffan bokstavligt talat
Sätter man in 4 18" istället för 4 10" (x-4) borde ju resultatet bli helt okej.
Eller kanske ett ProfundusY-infra 10-12-16 eller liknande, spikrak frekvensgång från 5 hz

admin @ Minhembio.com & självutnämnd Squeezbox-expert
Go to Top of Page

Musse80
Member

460 Posts

Posted - 2006/11/14 :  15:21:23  Show Profile Send Musse80 a Private Message  Reply
Å andra sidan har de allra flesta inte plats till mer än max 1 sub...

A wolf in a sheep´s clothing...
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2006/11/14 :  15:52:33  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply

Ja.... Nu skall tråden "åka vidare" med mer saker som skall berättas om.. Och ev har något mer nytt stannat också i systemet som byggs....För basandet är en del i systembyggandet.. Mer erfarenheter måste ju införskaffas. Vilket även gjorts...

Så vid besöket denna helg där en dag försvann helt pga kopplingsproblemen osv bestämdes att detta besök skulle utökas till en vecka nästa gång... Så denna vecka drog igång då ungarna var höstlediga i en vecka...

Så nu är vi tillbaka igen hos Ulf för del två.. Och detta sitter ihop med tidigare besök fast tid gått emellan.. Så därför fortsätter allt här i samma tråd...

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2006/11/14 :  16:10:16  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply

Ja...Ulf har en längre tid suktat efter en sak.. Nu dök en sådan upp begangnad..

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

Stickan
Member

1725 Posts

Posted - 2006/11/14 :  16:21:54  Show Profile Send Stickan a Private Message  Reply
ÖPPNA ÖPPNA!!

Praktikant på "Radio TV Hörnan" i Malmö.
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2006/11/14 :  16:31:55  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply

Ledsen..

Det är något fel med bilderna tyvärr.. dom går inte att visa fattar noll...

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2006/11/14 :  17:13:21  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply

Nu kom jag på (tror jag).. Det går inte ha ( ) med nummer i mitten .Det skall endast vara siffror tydligen..Nu syns bilderna i alla fall...

Här var Ulf orolig.. Att ifrån Ungern köpa en sak som ändå kostar en ansenlig summa blint ÄR alltid en chans man tar..

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2006/11/14 :  17:18:55  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply

Till slut fick han upp paketet äntligen.. Här var jag själv aningen nyfiken vad som var på G...

Helt ärligt nu. ibland vet jag inte ett skit om VAD som är på G då Ulf bjuder in för nya paket..detta var ett sådant tillfälle..

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

Muse
Member

1232 Posts

Posted - 2006/11/14 :  17:41:15  Show Profile  Visit Muse's Homepage Send Muse a Private Message  Reply
Tur att Mjölner inte hamrat på detta paket!

Dali Euphonia MS5 - Consonance Droplet CDP 5.0 - LA Mayro(inom kort)
Go to Top of Page

Martin.M
Semesterfirare

3556 Posts

Posted - 2006/11/14 :  18:12:44  Show Profile  Reply
Nordost Thor gissar jag på då...

edit: Jag vet att Ulf hade en hemma förut han var sugen på

admin @ Minhembio.com & självutnämnd Squeezbox-expert

Edited by - Martin.M on 2006/11/14 18:13:29
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2006/11/14 :  18:40:10  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply

rätt gissat..

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2006/11/14 :  18:43:46  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply

Att springa på en begad är inte varje dag man gör.. Men men. Har man tur samt kronorna liggande.. Då kan man göra klipp ibland..

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2006/11/14 :  18:47:17  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply

Muse kom på besök.... Och denna bild har han gärna haft opubliserad...vet jag.. Ser ni det rätt flinet...

Asså.. Gissa VAD som kan få ett så fånigt flin i en hård södertäljehuligans feja.. det är fan inte riktigt klokt...

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2006/11/14 :  18:48:56  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply

Det är inte denna som fixar dit flinet.. Den står kvar i matrummet..

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2006/11/14 :  18:52:05  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply

Inte denna heller är anledningen....Den står orörd sedan sist..Inte ens utannonserad ännu.. En del har råd som sagt att parkera sina supergrejor fast man inte skall använda dom..

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2006/11/14 :  18:53:48  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply

Inte heller att det står superburkar o dräller bakom honom fixar dig detta rätt fåniga flin..

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2006/11/14 :  18:56:09  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply

Så.. Vad i hela friden fixar dit detta flinet.. Påminner igen här. och skall ringa Muse så han INTE missar att jag visar denna bild...

SötäljeByfåne

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

Snoop
Medlem, HiFi Norr

4184 Posts

Posted - 2006/11/14 :  19:02:49  Show Profile Send Snoop a Private Message  Reply
Kan de vara så enkelt som filnamnet antyder

Jag gissar på förstegs byte

[Squeezebox 3][Onkyo TX-SR876][Phonar Veritas P5][Kef KHT 2005.2]
Moderator på Minhembio

Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2006/11/14 :  19:03:44  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply

Jo... Att genom detta...

Lyssna på detta.

= detta (fniss)

sanslöst "avslöjande" bildserie detta anser jag..

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

Muse
Member

1232 Posts

Posted - 2006/11/14 :  19:05:55  Show Profile  Visit Muse's Homepage Send Muse a Private Message  Reply
Jag ser bara en karl så tagit kommandot över fjärrkan.
Något överviktig..Eller är det fel på linsen?
Ser dessutom ut som om man fått en vinge på halsen..!

Nej, allvarligt.. fån-flinet är äkta..herre gud vad bra Carolas "Modersvingen" lät!!

Och endast en MAN tar med sig Carola till en hifi-träff!

Dali Euphonia MS5 - Consonance Droplet CDP 5.0 - LA Mayro(inom kort)

Edited by - Muse on 2006/11/14 19:08:25
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2006/11/14 :  19:06:08  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply

Snoop..

Detta att kolla så är gamalt.. Du kommer se en rad av saker flimra fram här...

dessutom är redan inköp avslöjat ovan.. Thor.......sorry,,,,

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

Snoop
Medlem, HiFi Norr

4184 Posts

Posted - 2006/11/14 :  19:08:10  Show Profile Send Snoop a Private Message  Reply
Jo jag vet att thoren redan är inköpt men jag gissade på vad som gjorde detta flin så att säga

Men jag hade fel så nu kan du trygt gå tillbaka till de du höll på med, jag vill se mer bilder och det är NUUUUUUUUUU

[Squeezebox 3][Onkyo TX-SR876][Phonar Veritas P5][Kef KHT 2005.2]
Moderator på Minhembio

Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2006/11/14 :  19:09:50  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply

Ja Muse.. Det vart lite av en bild som visar hur du upplever det du hör... detta då du faktiskt INTE han se jag tog bilden..

Så detta ÄR verkligen en TALADE bild....

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2006/11/14 :  19:14:45  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply

Så jag bad om en bild sedan.. och till o med här ser ni lite vördnadsbetonad feeling efter det upplevda..

Det lät faktiskt äckligt bra med Carola.. Och jag menar verkligen ÄCKLIGT BRA...Och man skall komma ihåg att jag alltid använder typ bedömmanden som att det låter ok osv som max.. Men Carola hos Ulf var rena sjukligheten i storslagenhet...Och jag avskyr denna Carola såsom rent kass...

Så även jag hade lite av en klump i halsen o fukt i ögonen tror jag...

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page
Page: of 12 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.22 sekunder. Snitz Forums 2000