HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Personlig HiFi
 njuta!
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

Klenkar
Member

1157 Posts

Posted - 2006/10/28 :  14:10:02  Show Profile Send Klenkar a Private Message  Reply
Snart får jag njuta...........!
Den som väntar på något gott......får ofta vänta länge...men snart

...at the gates of hell I will swing my sword, converting the souls of the non-believers...

jonasz
Member

2542 Posts

Posted - 2006/10/28 :  15:05:21  Show Profile Send jonasz a Private Message  Reply
Antar att du inte vill avslöja vad du väntar på? Förutom att det är nåt gott då!

You'll Never Walk Alone...
Go to Top of Page

Klenkar
Member

1157 Posts

Posted - 2006/10/28 :  16:59:21  Show Profile Send Klenkar a Private Message  Reply
det finns en som vet........förutom jag då

...at the gates of hell I will swing my sword, converting the souls of the non-believers...
Go to Top of Page

Klenkar
Member

1157 Posts

Posted - 2006/10/30 :  00:48:22  Show Profile Send Klenkar a Private Message  Reply
har precis köpt ett par.hör....ni får se dem när jag får dem.
dd
Rätt så påkostad låda


Naken låda


Var större än jag trodde


Hur låter dessa då?

Genom lurutgången på min dator så låter det helt ok! Men Gradosarna spelar mkt livligare. Basen är torrare, ljudet överlag snärtigare och snabbare. De verkar spela en oktav lägre, medan Philipsarna är fylligare och ljudet upplevs rent fysisk som mer homogent. Philipsarnas förtjänst är nog att de är mer lättlyssnade och oerhört mycket bekvämare. Här ska mkt till innan lyssningströttheten slår till. Dessutom så uppstod något jag inte upplevt med Gradosarna, placeringskänslighet, hörlurarna måste placeras rätt för att ljudet skall låta balanserat. Till en början var jag bekymrad eftersom det lät mer i vänster kanal än i höger
Har dock endast lyssnat på Metallica i FLAC.
Nu kommer visst lite Thelonius, Gradosarna spelar luftigare med mer livekänsla....klart bättre här än Philipsarna. Har gör sig snabbheten åter påmind, det låter vackrare med Grado, alltså Jazz verkar vara Gradoland, swing it, Monk!
Ok! Nu lite Vader The Art Of War......bröööööl! Mkt dubbla bassisar so scream with me aloud.....this the is warHär blir det lite för mycket av Grados goda, diskanten som nyss förgyllt jazzen blir påträngande och ohälsosam för öronen. Philipsarnas lite mer förlåtande spelstil och tonvikt på homogenitet, är tydligen en alldeles utmärkt partner till Dödsmangel
Nu undrar ni säker hur skiljer sig lurarna åt vid Hip Hop? Lite NWA; Fuck the Police......192kbps får allt låta tråkigt...borde förbjudasI'm takin' my Grados to jail...mothafucka...då vet ni.Grados got da ridim...init! Once again son, don't pick up the soap and take your Grados to jail, so help your black ass. Vi måste ge Philipsana en ny hiphop chans so southphilly.....The Roots; take it there. Inte här heller hiphoppor hörlurarna från Holland, ingen tajming så att säga, fast de låter gosigt.
The Stokes; Is This It....återigen låter Gradosarna bättre, mer engagemang, the boogiefactor is high. Tror att det beror på diskanten!
Fast den riktiga genomköraren kommer om några dagar då det dimper ned ett paket från _ _ _ _ _. Jag tror att Philipsluren är mer beroende av en bra lurstärkare än Grado, det skiljer nog rätt mkt i känslighet. SR 80:orna är dock mer högupplösta!
Rolling Stones bästa någonsin....Gimme Shelter..här är allt till Philips fördel, återigen blir diskanten påträngande. Måste ha att göra med inspelningskvaliten.
Faurés, Requiem Op.11...låter oerhört vackert i Philipsarna, med en hög detaljeringsgrad, dock har Gradosarna bättre dynamik.

Jag skulle aldrig orka läsa allt, så ni som har gjort det

...at the gates of hell I will swing my sword, converting the souls of the non-believers...

Edited by - Klenkar on 2006/11/03 00:53:32
Go to Top of Page

Tobbe_L
Klubbmästare i AÖ

9028 Posts

Posted - 2006/10/30 :  08:10:43  Show Profile Send Tobbe_L a Private Message  Reply
Vänta du...

Jag njuter redan

Jag är inte dum....
Jag har bara otur när jag tänker
Go to Top of Page

Klenkar
Member

1157 Posts

Posted - 2006/10/30 :  11:34:07  Show Profile Send Klenkar a Private Message  Reply
Låter de bra, Philipsarna?
dd

...at the gates of hell I will swing my sword, converting the souls of the non-believers...
Go to Top of Page

Tobbe_L
Klubbmästare i AÖ

9028 Posts

Posted - 2006/10/30 :  12:14:14  Show Profile Send Tobbe_L a Private Message  Reply
Philipsarna???
Var den frågan till mig

Jag kör just nu med Beyerdynamics DT-931

Jag är inte dum....
Jag har bara otur när jag tänker

Edited by - Tobbe_L on 2006/10/30 12:14:52
Go to Top of Page

Klenkar
Member

1157 Posts

Posted - 2006/10/30 :  12:30:30  Show Profile Send Klenkar a Private Message  Reply
missförstånd.........!
trodde att du hade ett par Philips. Kommer snart att komplettera mina Grados med ett par Philips......mkt mkt mer!
dd

...at the gates of hell I will swing my sword, converting the souls of the non-believers...
Go to Top of Page

Tobbe_L
Klubbmästare i AÖ

9028 Posts

Posted - 2006/10/30 :  13:33:33  Show Profile Send Tobbe_L a Private Message  Reply
Hörlurar kan man inte få för många av eller.....

Jag är inte dum....
Jag har bara otur när jag tänker
Go to Top of Page

Tobbe_L
Klubbmästare i AÖ

9028 Posts

Posted - 2006/11/03 :  07:39:39  Show Profile Send Tobbe_L a Private Message  Reply
Då får ge dem några hundra timmar i inspelningstid..
Hörlurar har en förkärlek till att ta lång tid på sig innan de spelar på sin toppförmåga..

Jag är inte dum....
Jag har bara otur när jag tänker
Go to Top of Page

Klenkar
Member

1157 Posts

Posted - 2006/11/03 :  08:58:41  Show Profile Send Klenkar a Private Message  Reply
Jag köpte dem begagnade och då inte för att byta ut mina Grado, utan som ett komplement till dem.
dd

...at the gates of hell I will swing my sword, converting the souls of the non-believers...
Go to Top of Page

Tobbe_L
Klubbmästare i AÖ

9028 Posts

Posted - 2006/11/03 :  09:53:40  Show Profile Send Tobbe_L a Private Message  Reply
Aaaa på så sätt, då borde de ju vara inspelade o klara

Vad är det för modell?

Jag är inte dum....
Jag har bara otur när jag tänker
Go to Top of Page

Boergars
Member

1641 Posts

Posted - 2006/11/03 :  11:00:57  Show Profile  Visit Boergars's Homepage Send Boergars a Private Message  Reply
Ser ut precis som mina Philips SBCHP1000, men jag minns inte att min kartong såg ut där, så jag är inte riktigt säker.

SAOL säger:löda v. lödde, lött, lödd n. lött, pres. löder
sammanfoga medelst smält metall
Go to Top of Page

Klenkar
Member

1157 Posts

Posted - 2006/11/03 :  11:13:47  Show Profile Send Klenkar a Private Message  Reply
Det är ett par Philips SBCHP1000. Mkt prisvärda!
dd

...at the gates of hell I will swing my sword, converting the souls of the non-believers...
Go to Top of Page

Boergars
Member

1641 Posts

Posted - 2006/11/03 :  11:15:25  Show Profile  Visit Boergars's Homepage Send Boergars a Private Message  Reply
Håller helt klart med om detta. Köpte mina när mina 890 lämnade in, och jag har då inte saknat dem en sekund.

/Per

SAOL säger:löda v. lödde, lött, lödd n. lött, pres. löder
sammanfoga medelst smält metall
Go to Top of Page

Tobbe_L
Klubbmästare i AÖ

9028 Posts

Posted - 2006/11/03 :  13:12:41  Show Profile Send Tobbe_L a Private Message  Reply
Du får ta o modda dina gradosar med Sennheisers gula kuddar

Då blir de skönare att ha på sig o dessutom blir ljudet lite bättre

Jag är inte dum....
Jag har bara otur när jag tänker
Go to Top of Page

Klenkar
Member

1157 Posts

Posted - 2006/11/07 :  22:32:05  Show Profile Send Klenkar a Private Message  Reply
Ok!
Idag kom det ett paket från........



med en massa papper i....!



ooops! vad nu då?



mein gott das var eine kleiner packnung!



det var en liten rackare att spela bra och då endast med 10V från usb:n. Den skall enligt konstruktören matas med 28V för att bästa resultat skall uppnås. Den har en inbyggd dac på 16 bitar..


Vad nu då, ännu mer och jag som inte ens fyller år........




Vad är detta kan man undra?......en plåtlåda!



..och inte vilken plåtlåda som helst , utan Corda PreHead MkII SE. Den står för tillfället och spelar in sig tillsammans med sin nya kompis.....


Den här strame Herrn: Sennheiser.......650


Återkommer med lite intryck!
dd

...at the gates of hell I will swing my sword, converting the souls of the non-believers...

Edited by - Klenkar on 2006/11/07 22:46:13
Go to Top of Page

Tobbe_L
Klubbmästare i AÖ

9028 Posts

Posted - 2006/11/08 :  07:45:39  Show Profile Send Tobbe_L a Private Message  Reply
Du har verkligen fastnat i hörlursträsket

Jag är inte dum....
Jag har bara otur när jag tänker
Go to Top of Page

karlstorck
Member

286 Posts

Posted - 2006/11/14 :  09:01:17  Show Profile Send karlstorck a Private Message  Reply
Han har Preheaden på extrapris nu. Vad fick du ge för den?
Go to Top of Page

Klenkar
Member

1157 Posts

Posted - 2006/11/19 :  21:29:34  Show Profile Send Klenkar a Private Message  Reply
Hej!
Ang. priset, det är inte klart än! Jag skall förmodligen köpa två monosteg av honom. Deala lite! Men ljudet från PreHeaden och Sennisarna är underbart! Rekommenderas! Den lilla Portan är skitbra, bättre produkt får man leta efter med ljus och lyckta. För personer som sitter mkt vid datorn och lyssnar på musik, finns nog inget bättre. Portan spelar mkt bättre än min gamla Creek, då menar jag inte annorlunda,utan mkt bättre.

dd

...at the gates of hell I will swing my sword, converting the souls of the non-believers...
Go to Top of Page

Rolfen
100.000-klubben

383 Posts

Posted - 2006/11/19 :  23:50:33  Show Profile  Visit Rolfen's Homepage Send Rolfen a Private Message  Reply
Denna tråd hade jag missat. Jag har också nyss blivit med en Corda hörlursförstärkare och måste säga att det är en trevlig bekantskap. Har man väl provat lite seriös hörlurslyssning är det onekligen lätt att fastna.

---[Mina prylar]---
Go to Top of Page

karlstorck
Member

286 Posts

Posted - 2006/11/20 :  06:20:15  Show Profile Send karlstorck a Private Message  Reply
Jag har en HA-II mkII som är fantastisk. Speciellt med AKG-lurar. (Sennheiser är inte mina favoriter precis :-) Fluktar på en porta vad dert lider men har inte så mycket användning för den. Har en H5 också.

Kalle
Go to Top of Page

Klenkar
Member

1157 Posts

Posted - 2006/11/20 :  07:18:47  Show Profile Send Klenkar a Private Message  Reply
Blir nog ett par K701, snart

...at the gates of hell I will swing my sword, converting the souls of the non-believers...
Go to Top of Page

Rolfen
100.000-klubben

383 Posts

Posted - 2006/11/20 :  14:20:23  Show Profile  Visit Rolfen's Homepage Send Rolfen a Private Message  Reply
Lite mysko att när det gäller lurar och lurstärkare så skaffar man gärna ett flertal. Själv har jag både en Corda HA-2 och en Musical Fidelity X-Can V3 hörlursförstärkare. Lurar har jag dock bara ett par av (Grado SR225) än så länge är väl bäst att tillägga

---[Mina prylar]---
Go to Top of Page

Klenkar
Member

1157 Posts

Posted - 2006/11/20 :  15:44:37  Show Profile Send Klenkar a Private Message  Reply
Har precis beställt ett par AMP ettor av DR.Meier!
dd

...at the gates of hell I will swing my sword, converting the souls of the non-believers...
Go to Top of Page

Klenkar
Member

1157 Posts

Posted - 2006/11/21 :  12:48:43  Show Profile Send Klenkar a Private Message  Reply
Problemet med Grado är att jag blir lite trött efter ett tag, musik med mkt energi blir för mkt helt enkelt. Lyssnar man en kort stund så spelar det inte någon roll......

...at the gates of hell I will swing my sword, converting the souls of the non-believers...
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.22 sekunder. Snitz Forums 2000