HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Personlig HiFi
 Sony MDR CD3000, problem
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Claes_Ireland
Member

2146 Posts

Posted - 2007/02/07 :  15:15:19  Show Profile Send Claes_Ireland a Private Message  Reply
Hejsan, jag har ett par såna lurar som jag tycker väldigt mycket om.
Dock har de fått ett problem, högerkanal spelar svagare än vänster. Inget glapp, utan hela tiden. Jag har provat med tre olika källor, samma överallt.

Någon som vet om det finns något "typfel" på dessa och hur det går att fixa?

Hur få det fixat annars?

Gillar dem så skarpt att jag är villig att betala hyfsat bra för att få dem fixade.

Sweden->Ireland->Australia->Ireland->...Sweden...Glad to be back

MullBenkt
Member

1276 Posts

Posted - 2007/02/07 :  17:19:11  Show Profile Send MullBenkt a Private Message  Reply
Med risk för att låta skämtsam, har du kollat öronen?

Det kan mycket väl vara vax eller liknande som ställer till det för dig. Kolla upp det först!
Go to Top of Page

Claes_Ireland
Member

2146 Posts

Posted - 2007/02/07 :  17:52:20  Show Profile Send Claes_Ireland a Private Message  Reply
He he, har vänt på lurarna på skallen, då drar ljudet åt andra hållet, så det är lurarna, har jämfört med hd600 och hd555 och något jefla headset, så lurarna är det, inget snack. :)

Sweden->Ireland->Australia->Ireland->...Sweden...Glad to be back
Go to Top of Page

Claes_Ireland
Member

2146 Posts

Posted - 2007/02/12 :  15:36:15  Show Profile Send Claes_Ireland a Private Message  Reply
Ingen som vet? F_n, nu har jag problem, det var ju lurarna som skulle ge mig njutning i ett sketet hotelrum på andra sidan atlanten under ett par månader.

Vad kan det vara?

Sweden->Ireland->Australia->Ireland->...Sweden...Glad to be back
Go to Top of Page

Lovan
Member

3166 Posts

Posted - 2007/02/16 :  16:52:29  Show Profile Send Lovan a Private Message  Reply
Testa att resistansmäta varje sida och se om du får avvikande värden till att börja med. Kan vara dålig kontakt till kabel eller dylikt.
Go to Top of Page

Claes_Ireland
Member

2146 Posts

Posted - 2007/02/23 :  03:04:19  Show Profile Send Claes_Ireland a Private Message  Reply
Har hunnit åka redan. Men det ska jag testa när jag kommer hem. Tack för tipset. Men, dålig kontakt brukar ju vara lite "intermittent" och det är inte det här.

Sweden->Ireland->Australia->Ireland->...Sweden...Glad to be back
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.2 sekunder. Snitz Forums 2000