HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Vinylforum
 sme conversion kit-erfarenheter?
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

M.Thorsén
Member

273 Posts

Posted - 2006/10/22 :  20:32:06  Show Profile Send M.Thorsén a Private Message  Reply
Efter att min ordinarie koppling mellan tonarmen och kabeln till riaa-steget lossat (bara en gång en så länge) i kombination med att det kommer knäppljud i högtalarna vid start/stopp av skivspelaren börjat fundera på om en sån här koppling kunde avhjälpa detta:

http://cgi.ebay.com/RCA-CONVERSION-KIT-FOR-SME-3009-3012-TONEARMS_W0QQitemZ150047765816QQihZ005QQcategoryZ64620QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

Nu undrar jag om någon på forumet har erfarenheter av denna (eller någon annan likande produkt till sme-armarna)?

Bubbel
Eojeud-VALS, 100.000-klubben

6794 Posts

Posted - 2006/10/22 :  20:46:04  Show Profile Send Bubbel a Private Message  Reply
En sådan kan du snickra ihop själv för den kräver inte någon större kunskap mer än att löda.

Anders

Min stereo: Hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, köpe cdspelare, hemmabygge.
Go to Top of Page

freann
Member

863 Posts

Posted - 2006/10/22 :  20:53:36  Show Profile Send freann a Private Message  Reply
Eventuellt köper jag ett sådant kit till min SME. Alternativet är att skicka armen till http://www.audioorigami.co.uk/ som dessutom byter internkablage.
Go to Top of Page

freann
Member

863 Posts

Posted - 2006/10/22 :  21:13:42  Show Profile Send freann a Private Message  Reply
Haft OT... hur svårt är det att själv byta internkablage på en SME 3009 Series II (ej "Improved")? Big no no?
Go to Top of Page

M.Thorsén
Member

273 Posts

Posted - 2006/10/22 :  22:19:49  Show Profile Send M.Thorsén a Private Message  Reply
Tack för snabba svar. Att skicka armen är tyvärr inte aktuellt då jag saknar emballage, men det hade varit kul att få den genomgången och tillfixad litegrann-audioorigami verkade ju bra. Kanske skulle jag höra mig för bland handlare här i närheten. Synd att radiolagret lagt ned...

Ang. DIY av en kontakt förstår jag att det är enkelt, men jag har dessvärre väldigt lite erfarenhet på området och kittet kostar inga fantasisummor.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.19 sekunder. Snitz Forums 2000