HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Vinylforum
 Fickor
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

BuffaloBengt
Member

378 Posts

Posted - 2006/10/20 :  15:42:15  Show Profile Send BuffaloBengt a Private Message  Reply
Köpte min första NYA vinyl på säkert 15 år i går har bara köpt begat innan vilken känsla att lägga på den och hålla i fodralet.

Detta startade en fundering att se över befinlig vinyl vart hittar man plastfickot och nya innerpåsar av bra kvalitet till rimliga priser.

Bengt

"Om det inte känns så hörs det inte"
Och nu känns det

opethic
Member

2890 Posts

Posted - 2006/10/20 :  16:09:25  Show Profile  Visit opethic's Homepage Send opethic a Private Message  Reply
www.svalander.se
www.ginza.se

Har dock endast köpt Ginzas, de som de kallar för "Lyx" i PVC (5 kr/st) de är helt klart värda det lite högre priset jämfört med de billigare av polyeten.
Svalander har ju även fina innerpåsar.
Men jag har svårt att hitta någon som säljer plastfickor till tiotummare...

Hårdrock på CD & vinyl, nytt och begagnat: http://voodoomusic.tictail.com/
www.facebook.com/BurningSkullRec
Go to Top of Page

ztenlund
Administrator, RödaTråden-vinnare, 300.000-klubben

8776 Posts

Posted - 2006/10/20 :  16:32:46  Show Profile Send ztenlund a Private Message  Reply
www.vinylbutiken.com

Produkter --> Ytterligare varor --> Tillbehör

Finns plastfickor även till 10"

Har du synpunkter på något? Hör gärna av dig via PM!
HiFiForum.nu's
Artikelregister | Regler
Go to Top of Page

PG Jeppsson
100.000-klubben

7768 Posts

Posted - 2006/10/20 :  17:38:51  Show Profile Send PG Jeppsson a Private Message  Reply
Vad är att föredra som innerficka, plast eller papper, det har kanske ingen större betydelse?

Vet en som köpte i Kina för 10 öre st.

Är numera säljare av
biostimulerande grejor.....

Är lagliga grejor.......

HiFiForum.nu det kloka forumet.


Go to Top of Page

Buggsson
Medlem i AÖ

1657 Posts

Posted - 2006/10/21 :  00:46:12  Show Profile Send Buggsson a Private Message  Reply
Plastfodralen som nämnts hittils, är de modell "tajta" eller finns det mer gott om plats så att säga? Varför jag frågar är att de extrafickor jag köpte en gång för länge sedan är så tajta att man knappt får in skivan i fodralet och en dubbel kan bli en riktig holmgång innan den sitter där den skall, och så vill jag inte ha det i fortsättnngen, jag vill ha rymliga plastfickor.

J. Ullberg
Go to Top of Page

Ronnie_Ericsson
Medlem i AÖ

1035 Posts

Posted - 2006/10/21 :  01:12:30  Show Profile  Visit Ronnie_Ericsson's Homepage Send Ronnie_Ericsson a Private Message  Reply
http://www.recordfinders.com/supplies.html
Lagom passform på ytterfodralen.

Polylined inner
.20 each $18.00/100 $80.00/600 case

Plastics 4ml outter
$7.00/50 $75.00/1000 case

heavy like if you were pulling into your driveway only to witness the whole of the moon slowly crushing your house
Go to Top of Page

BuffaloBengt
Member

378 Posts

Posted - 2006/10/21 :  15:24:34  Show Profile Send BuffaloBengt a Private Message  Reply
Tänkte ha skivan i plat med papper eller plast och sedan en pappers ficka stående bagom konvolutet i PVC ficka, om ni förstår måste få ordning på Vinylen mycket roligare att spela cd.

Bengt

"Om det inte känns så hörs det inte"
Och nu känns det
Go to Top of Page

Hepcat
Member

1103 Posts

Posted - 2006/10/22 :  14:35:16  Show Profile Send Hepcat a Private Message  Reply
http://www.envikenrecords.com/ har till tiotummare kolla på the store och other stuff så hittar du det.

www.selleri.de
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.2 sekunder. Snitz Forums 2000