HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 WiFi och flerkanalsHiFi
 High end från Logitech?
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Munge
Member

268 Posts

Posted - 2006/10/19 :  20:12:27  Show Profile Send Munge a Private Message  Reply
Logitech har köpt Slim Devices (Squeezebox och Transporter). Det känns inte helt klockrent att ha Logitech-prylar i anläggningen tycker jag ... Hoppas att community-känslan och lyhördheten mot kunderna får leva kvar.

ryst
Medlem i AÖ

1470 Posts

Posted - 2006/10/19 :  21:22:46  Show Profile Send ryst a Private Message  Reply
Slim Devices kan väl knappast kallas High End de heller ?

Det lär väl inte skada att få tillgång till kapitalet och marknadssidan som logitech har.

______________________________________________
Sonos -> Classé Delta SSP-800 -> Classé Delta CA-M400 -> B&W 802D
Go to Top of Page

Martin.M
Semesterfirare

3556 Posts

Posted - 2006/10/19 :  21:53:04  Show Profile  Reply
quote:
Slim Devices kan väl knappast kallas High End de heller ?

Du får köra en match med din Krell Vs Slimdevices Transporter

admin @ Minhembio.com & självutnämnd Squeezbox-expert
Go to Top of Page

ryst
Medlem i AÖ

1470 Posts

Posted - 2006/10/19 :  23:32:09  Show Profile Send ryst a Private Message  Reply
Javisst, bring it on

______________________________________________
Sonos -> Classé Delta SSP-800 -> Classé Delta CA-M400 -> B&W 802D
Go to Top of Page

Poe
Member

808 Posts

Posted - 2006/10/20 :  05:39:33  Show Profile Send Poe a Private Message  Reply
quote:
Slim Devices kan väl knappast kallas High End de heller ?



Hellre Logitech än Slim Devices!

eof
Min anläggning
Go to Top of Page

MullBenkt
Member

1276 Posts

Posted - 2006/10/20 :  09:48:29  Show Profile Send MullBenkt a Private Message  Reply
Den öppna källkoden får förhoppningsvis vara kvar!
Go to Top of Page

Ayn
Member

2799 Posts

Posted - 2006/10/20 :  10:36:34  Show Profile Send Ayn a Private Message  Reply
Känns inte så bra

Senaste skiva som jag fastnat för: Mr Mister - Pull. PM:a mig gärna med fler tips!
Go to Top of Page

Musse80
Member

460 Posts

Posted - 2006/10/20 :  10:38:42  Show Profile Send Musse80 a Private Message  Reply
Varför inte? Logitech gör många bra grejor IMO. Inte audiofila produkter kanske men den kompetens som finns hos Slimdevices kommer säkerligen att bibehållas. Och med Logitechs finanser finns möjligheter till ännu bättre och mer påkostade produkter framöver.

A wolf in a sheep´s clothing...
Go to Top of Page

Ayn
Member

2799 Posts

Posted - 2006/10/20 :  10:41:46  Show Profile Send Ayn a Private Message  Reply
...med Logitechs marknads- och supportavdelning är jag tveksam till att det blir samma sak vad gäller community. Det vore inte första gången som saker och ting "omprioriteras" inte alltför långt efter att de nya ägarna tagit över.

Senaste skiva som jag fastnat för: Mr Mister - Pull. PM:a mig gärna med fler tips!
Go to Top of Page

Martin.M
Semesterfirare

3556 Posts

Posted - 2006/10/20 :  13:52:52  Show Profile  Reply
Har du redan testar Transportern ryst, såg att krellen var till salu. Det gick snabbt

admin @ Minhembio.com & självutnämnd Squeezbox-expert
Go to Top of Page

ryst
Medlem i AÖ

1470 Posts

Posted - 2006/10/20 :  19:15:31  Show Profile Send ryst a Private Message  Reply
Martin.M: mjo, man skulle kunna tro det. Men så är icke fallet, jag vill ha nya leksaker

______________________________________________
Sonos -> Classé Delta SSP-800 -> Classé Delta CA-M400 -> B&W 802D
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22003 Posts

Posted - 2006/10/21 :  00:33:01  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply

High End eller inte, den nya utvecklingen kommer att vända på en och annan "sanning"...

Istället för att snöa in på ett märke eller teknik eller kostnad eller... så låt öronen bestämma vad som är High End i din egen anläggning.


// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Björn-Ola
Trädgårdsmästarn, 100.000-klubben

7949 Posts

Posted - 2006/10/24 :  20:39:09  Show Profile Send Björn-Ola a Private Message  Reply
http://www.referenceaudiomods.com/Merchant2/merchant.mvc?Screen=PROD&Product_Code=SDTransporter&Category_Code=MODS&Product_Count=44

Hur bra kan det bli egentligen?

"Innan man är riktigt säker är man ofta tvärsäker"
Go to Top of Page

tommypeters
Medlem i AÖ

1020 Posts

Posted - 2006/10/26 :  08:57:15  Show Profile Send tommypeters a Private Message  Reply
Känns nästan lite löjligt med de där "moddarna" som säljer uppgraderingar som kostar nästan samma pris som produkter som tillhör marknadens bästa. Om de nu är så duktiga - varför tar de inte själva fram produkter från början...?

Transporter har i alla fall fått mycket lovord från de som köpt dem, men när jag bara använder digitala utgången (in till min Meridian) på min Squeezebox så känns inte uppgraderingen värt det. Det är ju mest 48/24 till 96/24 som vore skillnaden för mig, inte precis prisvärt, när högsta ljudkvaliteten för stunden är viktigast stoppar jag i en DVD-Audio-skiva.

Meridian G98DH/G68ADV/DSP5000C/D1500/DSP33
BC Acoustique ACT A3
NuForce Ref8.200W
Velodyne DD-15 & DD-12
Go to Top of Page

Björn-Ola
Trädgårdsmästarn, 100.000-klubben

7949 Posts

Posted - 2006/10/26 :  09:37:34  Show Profile Send Björn-Ola a Private Message  Reply
Dom var snabbt ute också, Transporter har väl bara funnits ute på marknaden någon månad, och redan finns det moddningskit. Hur har det gått till egentligen?

"Innan man är riktigt säker är man ofta tvärsäker"
Go to Top of Page

Falkis84
Starting Member

14 Posts

Posted - 2006/10/26 :  15:51:56  Show Profile Send Falkis84 a Private Message  Reply
logitech gör de bästa datortillbehören tycker jag, har iaf både mus+tangentbord+webcam från logitech.. uppfattar logitech lite som "datortillbehörens rolls royce.."
Go to Top of Page

EuphoniC
Klubbmästare i HiFi Norr

3091 Posts

Posted - 2006/10/26 :  15:58:54  Show Profile  Visit EuphoniC's Homepage Send EuphoniC a Private Message  Reply
Illa för de som inte vill ha en datorstämpel i hifiracket

/Jonas


Hemma hos mig | Klubbmästare för HiFi Norr - Kontakta mig för mer information.
Go to Top of Page

Falkis84
Starting Member

14 Posts

Posted - 2006/10/26 :  16:00:50  Show Profile Send Falkis84 a Private Message  Reply
hihi, jaa det är ju det som är det jäkliga! som att äta pasta från "volvo"..
Go to Top of Page

Gaffa
fd. Mabuse

1455 Posts

Posted - 2006/10/27 :  00:51:46  Show Profile  Visit Gaffa's Homepage Send Gaffa a Private Message  Reply
Jag är riktigt nöjd med Logitech. Har aldrig haft så bra ljud till min dator som när jag fick mitt Logitech Z680.

Skeptic Friends Network
"When the going gets tough, the tough get duct-tape..."

"När Höginkomsttagarna kallar sig arbetarparti måste även sagoboksförfattarna ana nya läskretsar..." - Arne Anka
Go to Top of Page

f95toli
Member

4209 Posts

Posted - 2006/10/27 :  01:06:45  Show Profile Send f95toli a Private Message  Reply
Det gäller ju också att hålla i minnet att anledningen till varför de stora elektroniktillverkarna sällan ger sig in i high-end segmentet inte har något att göra med att det inte KAN, det är nog bara så att det inte är tillräckligt lönsamt vilket gör att de inte VILL.
Logitech och andra företag i sama storlek har tiilräckligt med pengar och resurser att producera nästan precis vad som helst och vill de tillverka high-end så gör de det. Har de inte kunskapen "in-house" så skaffar den, ex. som att i det här fallet köpa upp ett annat företag.

Som jag påpekat många gånger innan: Även de största high-end tillverkarna är egentligen förhållandevis små företag.





Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.41 sekunder. Snitz Forums 2000