HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Vinylforum
 Ringmat Erfarenheter???
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

palm
Member

371 Posts

Posted - 2006/10/15 :  19:02:45  Show Profile Send palm a Private Message  Reply
Har en Roksan xerxes med den klassiska filtmattan på, är lite sugen på att testa Ringmat full system
finns att köpa hos svalanderaudio för 3000 pix eller på choisebits.co.uk för en något billigare peng ca 2500sek.

Är det någon som har erfarenheter att dela med sig av vore jag tacksam, samt om någon har handlat på choisebits i england.

tack på förhand
MVH Fredrik

Palm

mikethebike
Member

305 Posts

Posted - 2006/10/15 :  21:36:13  Show Profile Send mikethebike a Private Message  Reply
Har inte hört Xerxes med Ringmat, men skulle ändå rekommendera att du prövar Roksans egna nya matta, Rmat-5 i stället. Ca £25, så du sparar ju dessutom en hel del som du kan köpa nya vinyler för

http://www.roksan.co.uk/pdfs/Rmat5Info01.pdf


I'm reliable sources, I'll tell ya anything you want me to know
Go to Top of Page

palm
Member

371 Posts

Posted - 2006/10/15 :  22:27:50  Show Profile Send palm a Private Message  Reply
tackar för tipset, ska beställa en ny matta till att börja med.

efter det jag läst om ringmat så ska den vara riktigt bra fast det kostar ju en del.

Palm
Go to Top of Page

jonssond
Starting Member

23 Posts

Posted - 2006/10/16 :  18:05:10  Show Profile Send jonssond a Private Message  Reply
Pröva Clearaudio vinyl harmo-nicer, under 500ingen.

Danne
Go to Top of Page

Daniel
Member

634 Posts

Posted - 2006/10/16 :  20:54:22  Show Profile Send Daniel a Private Message  Reply
Clearaudio Harmo-nicer funkade finfint på min Spacedeck men inte så bra på min LP12:a, som har en liknande konstruktion som Rokan Xerxes. Men den nya mattan från Roksan ser ju superintressant ut. Någon som förstår i vilket material den är tillverkad?

representerar www.stylusaudio.se
Go to Top of Page

mikethebike
Member

305 Posts

Posted - 2006/10/16 :  23:53:52  Show Profile Send mikethebike a Private Message  Reply
Det är en "filtmatta" ... vad jag hört är den något styvare än originalmattan

I'm reliable sources, I'll tell ya anything you want me to know
Go to Top of Page

MartinH
Audiotrade

3778 Posts

Posted - 2006/10/20 :  10:53:05  Show Profile Send MartinH a Private Message  Reply
Jag har "känt" på roksans matta o som sagt så är den lite styvare än en vanlig matta, och ganska tunn, så ingen ljustering av armen bör behövas...

Finns på lager hos HifiArt, eller i alla fall för nån månad sen när ja var där sist..

/Martin
Go to Top of Page

palm
Member

371 Posts

Posted - 2006/10/20 :  13:01:44  Show Profile Send palm a Private Message  Reply
Jag vet Har beställt en matta samt ny rem

Palm
Go to Top of Page

mikethebike
Member

305 Posts

Posted - 2006/10/20 :  14:22:10  Show Profile Send mikethebike a Private Message  Reply
Keep us posted

I'm reliable sources, I'll tell ya anything you want me to know
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.14 sekunder. Snitz Forums 2000