HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Vinylforum
 Technics SL-1410 direkdriven
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

kent_n
Member

234 Posts

Posted - 2006/10/08 :  06:34:57  Show Profile Send kent_n a Private Message  Reply
Är det någon som vet någonting om Technics SL-1410 direkdriven, stått nerpackad i 15-18 år, den fungerar perfekt..Hur står den sig..är den bra, dålig ?

Skulle behöva lite hjälp med dessa frågor..

Tacksam för hjälp

Manticore
Member

99 Posts

Posted - 2006/10/08 :  11:14:02  Show Profile Send Manticore a Private Message  Reply
Jag har en sån! Köpte den för 90:- på loppis en gång för länge sedan.
Jag tyckte den lät kanonbra när jag spelade på den, fast jag hade bara en enkel Ortofonpickup. Tyvärr började den spöka lite med att inte hålla hastigheten, den började hoppa upp och ner, ska nog ta och kolla lite på den igen med riktig olja till lageraxeln osv.

Den har dock inte quartsstyrd låsning av hastigheten som SL-1200/10, det är väl en nackdel antar jag.

Edited by - Manticore on 2006/10/08 11:15:58
Go to Top of Page

CatsupCat
Semester på egen begäran

1 Posts

Posted - 2006/10/09 :  23:13:16  Show Profile Send CatsupCat a Private Message  Reply
Technics 1300- 1400- och 1500-serierna (från 70-talet) är kända för att inte hålla hastigheten. Synd, för de är annars bra skivspelare. Försök i alla fall med att smörja upp den - har Du tur så kanske den funkar bra. Det är värt ett försök. Du kan troligen leva med att hastigheten inte alltid är exakt korrekt. Det är ju inget svaj vi pratar om.
Lycka till!
Go to Top of Page

kent_n
Member

234 Posts

Posted - 2006/10/10 :  22:54:02  Show Profile Send kent_n a Private Message  Reply
Har kollat med stroboskop, håller hastigheten. För övrigt är den ok..

Armen ok, den verkar inte vara mkt använd...
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.2 sekunder. Snitz Forums 2000