HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Vinylforum
 Önskar tips **Pioneer på väg**Bilder på Pioneer*
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 3

Stickan
Member

1725 Posts

Posted - 2006/12/20 :  23:18:04  Show Profile Send Stickan a Private Message  Reply
Kan nog stämma, säljaren sa han köpte den 1981.
Nya fötter är på ingång.

Praktikant på "Radio TV Hörnan" i Malmö.
Go to Top of Page

Mc Square
Member

3723 Posts

Posted - 2006/12/20 :  23:40:32  Show Profile  Visit Mc Square's Homepage Send Mc Square a Private Message  Reply
Jag kikade på min Pioneer och det var en PL-514.
Säger mig ingenting,men jag nu vet jag vilken jag har iallafall.

Diggar verkligen dina fotbollar!

Som audiofil får du inte dra dig för att göra sånt som kan vara livsfarligt...
-->Mitt system
EoJeud - A better snack!

"220 volt för att det kittlar så skönt"
Go to Top of Page

Stickan
Member

1725 Posts

Posted - 2006/12/21 :  00:20:40  Show Profile Send Stickan a Private Message  Reply
Ja de är grymma!

Go to Top of Page

calle_jr
Reportage-Harry 2006

3228 Posts

Posted - 2006/12/21 :  21:37:32  Show Profile  Visit calle_jr's Homepage Send calle_jr a Private Message  Reply
quote:
Snygga fossingar va? Bara provisoriskt, nya är på gång.
Ser att du provar dig fram med fötter, helt rätt. Har du testat med hockeypuckar?

It's okay. I wouldn't remember me either. - - - - - - - - - - - - - - Cover Art & ståpäls
Go to Top of Page

Stickan
Member

1725 Posts

Posted - 2006/12/22 :  00:15:09  Show Profile Send Stickan a Private Message  Reply
quote:
Ser att du provar dig fram med fötter, helt rätt. Har du testat med hockeypuckar?

Nej har inte provat hockeypuckar, däremot några gummipryttlar som jag tror används till bilfjädrar.
Kan inte nu säga om det är skillnad mellan dem och de avsågade bollarna, har nu skaffat "Lejontassar" att ha under skivspelaren.

Har tyvärr inga bilder av dem eftersom jag inte får FTP att funka i Internet Explorer.
Helt ärligt tror jag inte att dessa "Lejontassar", som säkert var mycket dyra nya, är bättre än mina bollar(tre st 30kr i leksaksaffär).

Go to Top of Page

Stickan
Member

1725 Posts

Posted - 2006/12/22 :  23:21:22  Show Profile Send Stickan a Private Message  Reply
Här är några bilder på Pioneeren med nya fötter:Lejontassar.
Har satt dem upp och ned, står stadigare då och är ju dessutom snyggare.
Finns en på baksidan också som inte syns på bilden.

Go to Top of Page

Mc Square
Member

3723 Posts

Posted - 2006/12/23 :  00:22:07  Show Profile  Visit Mc Square's Homepage Send Mc Square a Private Message  Reply
Och tre stycken är stabilast,såklart.
Kan vara ett mindre h*lvete att få tre fötter under en apparat,men den står garanterat stadigare än med 4 fötter!

Som audiofil får du inte dra dig för att göra sånt som kan vara livsfarligt...
-->Mitt system
EoJeud - A better snack!

"220 volt för att det kittlar så skönt"
Go to Top of Page

reeltoreel
Member

3454 Posts

Posted - 2006/12/23 :  01:20:19  Show Profile  Visit reeltoreel's Homepage Send reeltoreel a Private Message  Reply
Fy va sjuk jag blir, eller rättare sagt arg på mig själv.
Dessa ljuva maskiner slängde man ju på soptippen i slutet av 80-talet(när cd:n kom)
Tack å lov så finns det människor som hade vett på att inte göra det.
Usch va jag skäms

"We don't need no stinkin' robot-assembled, computer-
controlled black plastic throw away stuff pretending to be audio gear." - Rick Stout,

Edited by - reeltoreel on 2006/12/23 01:21:12
Go to Top of Page

Stickan
Member

1725 Posts

Posted - 2006/12/23 :  12:27:46  Show Profile Send Stickan a Private Message  Reply
reeltoreel:Det är först de senare åren som mitt vinylintresse väckts till liv igen, hade en fin Thorens tidigare som jag gjorde av medså du har inget att skämmas för.
Slängde den iofs inte på tippen utan sålde den.

Började köpa vinylskivor igen för fem-sex år sedan, utan att äga nån skivspelare!
Men visste att en skulle inskaffas så småningom, har alltid varit svag för Pioneers "riktiga" spelare(inte plastmaskinerna som såldes i rack-anläggningarna)och det är så j***a häftigt att äntligen äga en.
Nu lirar man vinyl varje dag, låter ju bättre än de flesta cd-skivorna i samlingen.

Go to Top of Page

Stickan
Member

1725 Posts

Posted - 2006/12/23 :  12:43:47  Show Profile Send Stickan a Private Message  Reply
quote:
Och tre stycken är stabilast,såklart.
Kan vara ett mindre h*lvete att få tre fötter under en apparat,men den står garanterat stadigare än med 4 fötter!

Köpte tassarna av HJ här på forumet, ville prova att tweaka med grejor som jag egentligen tycker är totalt onödiga och oftast alldeles för dyra.
Visst de funkar men det hade "himmagjorda" bitar av mdf med gummiunderlägg också gjort.
Men, ville som sagt prova.

Go to Top of Page

Stickan
Member

1725 Posts

Posted - 2006/12/23 :  12:51:44  Show Profile Send Stickan a Private Message  Reply
Av bilderna att döma så framgår att nu sitter Shure M95ED pu`n på.
Glömde att nämna att jag bytt tillbaka till den
OBS!!-ny nål köpt av Svalander. Väldigt trevlig att ha och göra med.

Go to Top of Page
Page: of 3 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.16 sekunder. Snitz Forums 2000