HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - HiFi
 Samtidigt som Arken - HiFistället!
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 3

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2006/10/02 :  13:14:22  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Vet inte om det var så många slutsteg egentligen,, Det var iaf en massa strömförsörning till höger och vänster.

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Mattias
Member

1671 Posts

Posted - 2006/10/02 :  13:56:24  Show Profile Send Mattias a Private Message  Reply

Hur läckert som helst Slutstegen får sin ström balanserat via två lådor till en kanal.
Lite kul att kolla in på baksidan... kändes nästan som ett ställverk där man kopplar in högtalarkablarna.


Repeterar bilden

Riktig manlig och hårig hifi

/Mattias

Edited by - Mattias on 2006/10/02 13:56:44
Go to Top of Page

Julian
Starting Member

21 Posts

Posted - 2006/10/02 :  14:23:28  Show Profile Send Julian a Private Message  Reply
Vilka otroligt fina bilder!

Vad tyckte ni andra som var där om ljudet?

Mitt största intryck var att ljudet var STORT.(=
Den här upplevelsen måste vara det närmaste jag någonsin kommer att sitta och lyssna mitt i ett orkesterdike.
Tycker också att det var en fantastisk detaljupplösning, samt dynamik. Dock var kanske systemet lite överdimensionerat för rummet, men annat var kanske inte att vänta med dessa brutala monster. Mäktigt!

Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2006/10/02 :  17:22:00  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
Det är väl lika bra att visa lite mer HiFi porr
Till höger om riggen stod det ett "litet" rack med utvalda produkter

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2006/10/02 :  17:24:16  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
Så det var McIntosh mest överallt

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2006/10/02 :  17:34:21  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message  Reply
Ja, det var helt otroligt vad mycket McIntosh där var.

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

Micke Y
100.000-klubben

7702 Posts

Posted - 2006/10/02 :  21:13:36  Show Profile Send Micke Y a Private Message  Reply
OK jag ska försöka med några kommentarer om ljudet.

Tonalt var det en aning fylligare än Mårten systemet vilket jag tycker ligger närmare verkligheten. Det var väldigt välupplöst men inte i samma nivå som Mårten i något register. Toppen var en liten aning betonad.

annars var det som man kan vänta sig för storleken. Volym och dynamik i massor, stor ljudbild om inspelningen hade det, rockar som f-n, etc etc etc

Vem har ett rum som kan få plats med högtalarna?

Jag blev imponerad av att systemet spelade så rent och fint trots (eller tack vare) alla boxar och delar. I min värld så betyder många lådor många ställen där det kan gå fel. Det var bara det att det inte var så. Det var nästan så att man blev lite sugen på de svarta boxarna, något jag inte varit tidigare.

Micke


When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21989 Posts

Posted - 2006/10/02 :  23:01:43  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply


Hårigt är bara förnamnet...



Dubbla kraftmoduler per monoblock. Själva slutsteget står ovanpå de bägge kraftmodulerna. Här kan man snacka tung hifi, nära 230kg/kanal. Var det någon som viskade overkill???



// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21989 Posts

Posted - 2006/10/02 :  23:29:35  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply






// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Buggsson
Medlem i AÖ

1657 Posts

Posted - 2006/10/03 :  00:32:40  Show Profile Send Buggsson a Private Message  Reply
quote:
Det finns inte för stora högtalare. endast för små rum...


Det här förtjänar att bli en klassiker tycker jag

J. Ullberg
Go to Top of Page

shaft
Member

524 Posts

Posted - 2006/10/03 :  08:35:59  Show Profile Send shaft a Private Message  Reply
Wow - vilken härlig bild på Powerknappen!
/Shaft
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2006/10/03 :  09:57:35  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Instämmer Shaft!

Helt klockren om jag får säga det!

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Daniel
Member

634 Posts

Posted - 2006/10/03 :  11:40:34  Show Profile Send Daniel a Private Message  Reply
Ja jösses!

I vanliga fall älskar jag estetiken hos McIntosh. Det är mycket rak pipa, och tung mahogny över dem Nu känner jag att jag fått en överdos, och känner mig närmast lite äcklad. De där stora jordglobarna på nätdelarna är nog anledningen.

Men hårigt,manligt och tugnt är det i kubik.

Och skitsnygg bild Per!
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2006/10/03 :  11:43:14  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message  Reply
Ja, McIntosh design kan verkligen dela folk i olika läger. Jag tycker dom är ganska tuffa.

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

Lech
Member

1353 Posts

Posted - 2006/10/03 :  13:18:13  Show Profile Send Lech a Private Message  Reply
Trevligt att det kom några bilder och kommentarer från HifiStället.
McIntoch i all är men Nagra var en hit ihop med Uscher.

Svårt att önska mer .
MVH
Lech

Analog,purist,fanatiker
Allt var inte bättre förr,men det mesta.
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21989 Posts

Posted - 2006/10/03 :  19:54:04  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply

Högtalarna är några rejäla rackare.



De är linjekällor. Basarna, 6 stycken av rekorderlig storlek, sitter monterade bakom mellaregister och diskant profilen.




Många mellaregister och diskanter blir det...



Äh, lite närmare kan man allt gå.



Och ställer man ljuset på ett annat sätt och kryper ännu närmare så...






// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

marcus_ec
Member

2396 Posts

Posted - 2006/10/03 :  20:14:19  Show Profile Send marcus_ec a Private Message  Reply
Detta är något för Fabios hobbyrum...
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21989 Posts

Posted - 2006/10/03 :  20:59:25  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply


hehehe, ja Fabio hade rejäla prylar!


// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Hornta
Member

1107 Posts

Posted - 2006/10/03 :  21:32:20  Show Profile Send Hornta a Private Message  Reply
Helt sjukt!!!

Jag nöjer mig med en McIntosh så länge

Stereon: DIY: Synergy Horn + 15" baslåda | Anaview AMS1000 och ALC0180 | MiniDSP | Emotiva UMC-200 | AppleTV 4 | Rega P3 | Energy-transformers Vibb-eaters
Cyklar: Speciallzied Enduro 29/6fattie Elite 2017 w/ lyrik 180mm | Specialized Stumpjumper FSR 26" EVO w/ pike 160mm & monarch+ 150mm
Minhembio: http://www.minhembio.com/mikaelhornqvist/
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21989 Posts

Posted - 2006/10/03 :  23:38:11  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply


I racken är det trångt så det räcker...



Ja, det är "bara" en Cd-spelare och ett försteg. Men det är ett försteg med både ett rör- och ett transistorlinjesteg.


// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21989 Posts

Posted - 2006/10/03 :  23:41:49  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply




Som sagt en kontrollenhet, ett transistor linjesteg och ett rörlinjesteg.






// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Dan Brickman
Member

1179 Posts

Posted - 2006/10/04 :  12:19:23  Show Profile Send Dan Brickman a Private Message  Reply
S L U T A...

"My mistress eyes is nothing like the sun
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21989 Posts

Posted - 2006/10/04 :  13:44:16  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply

Att det är rör i det ena linjesteget behöver man inte vara tvivlande om...


Rören i det linjesteget är så strategiskt placerade att kameran nästan fokuserar på dem av sig självt...




// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

lindvall
lite allmänt grå och tråkig....

1683 Posts

Posted - 2006/10/04 :  15:51:00  Show Profile Send lindvall a Private Message  Reply
He he, man bara väntar på att små alien-barn ska kläckas ur de giftgröna kokongerna! ;-)

Edited by - lindvall on 2006/10/04 15:51:43
Go to Top of Page

Musse80
Member

460 Posts

Posted - 2006/10/04 :  16:46:52  Show Profile Send Musse80 a Private Message  Reply
De är snygga men man överdoserar kraftigt på färgen GRÖNT i denna tråd!

A wolf in a sheep´s clothing...
Go to Top of Page
Page: of 3 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.19 sekunder. Snitz Forums 2000