Classic 60 kom i slutet av 80:talet o den utrustad med samma rör som ARC har jobbat med sen stenåldern , 6550. Fast nu sitter det ett gäng JJ rör i den istället (KT 88 eller var det 90 ). Effekt är som namnet säger 60 W o det har matning för 16 , 8 och 4 ohm. Man ska tydligen kunna bi-ampa med ett steg men hur det verkligen ligger till är varken jag eller thomas säkra på.
Försteget kommer givetvis från samma tidsålder , varför förstöra ett vinnande koncept. Sp-9 kom lite före Classic 60 o det hade till o med fjärr i mitten av 90:talet. Snacka om produkt som hängde med länge. Lite som mitt eget favorit märke som börjar på A
Nu är det dax att ta en titt på baksidan tycker jag. Made in Usa gäller även här.
Kablar , kablar...................... Finns det nått hetare ämne än det på HF forum ? Thomas har en genomgående linje som stavas Silver Resolution. Jag är inte sååå förstjust i dessa tåtar men hemma hos Thomas satt det som handsken.
Nere på Classicen hittar vi fler Silver Res
Om man kikar på andra sidan försteget så hittar vi nått riktigt kuligt som är nästa steg i det här reportaget
Fattar inte att han (ARCshark) vågar ha strömsnokarna så. Tänk om det tramlar ner. Jag sålde mina Xindaksnokar, mycket pga. tyngden i dom. Operan ser också ut att leva farligt (dock utan Xindak).....
PS. Finns det fjärkontroller till dom äldre ARmaskinerna?
"And if you ever come across us don't give us your sympathy You can buy us a drink and just shake our hands And you'll recognise by the reflection in our eyes That deep down inside we're all one and the same"
Har oxå ARC Classic 60 med Ls2b försteg. Mycket fina MUSIK maskiner. Redig Amerikansk gjutjärnshifi. Är inte sugen på att byta ut mina fornminnen. Nya ARC med elektriska siffror och trycknappar är inget sexiga, nä den gamla looken skall vara kvar tycker jag.
quote:Tack Tompa , du får mer än gärna korrigera fel
Det var inget fel Johan! Nånting som däremot var helrätt var att du kom hit och "spisa lite skivor" med mig.Hade nästan glömt hur det är med hifivänner.På senare tid har jag mest satt på nån skiva och kopplat av från det andra.Barnskrik och jobb.Lite dvala! Nu känns det HeelFInt igen