HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Vinylforum
 skivmatta på ikea..
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

gnutten
Member

71 Posts

Posted - 2006/07/26 :  15:00:46  Show Profile Send gnutten a Private Message  Reply
Tröttnade på min matta av filt på min debut spelare tänkte något roligare måste de finnas..jodå på köks avdelningen på ikea hittade jag denna
http://www.ikea.com/PIAimages/36824_PE128078_S4.jpg
tänkte den bör ju kunna fungera och 15 kr är ju billigt. Hem och klippte till den på med den, dit med en skiva och allt hördes ja rent ut sagt vet inte om de kan bero på att armen hamnar i en annan vinkel med tanke på att denna mattan är tjockare..
någon som har en bra förklaring på de?
eller är de så att de är en kanon skivmatta som Ikea säljer som bordstablett?

PG Jeppsson
100.000-klubben

7768 Posts

Posted - 2006/07/26 :  16:33:48  Show Profile Send PG Jeppsson a Private Message  Reply
Är det plast eller gummi?

Är numera säljare av
biostimulerande grejor.....

Är lagliga grejor.......

HiFiForum.nu det kloka forumet.


Go to Top of Page

gnutten
Member

71 Posts

Posted - 2006/07/26 :  16:37:59  Show Profile Send gnutten a Private Message  Reply
ja du de känns lite som någon form av skum som pressats ihop till en kompakt massa..
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22003 Posts

Posted - 2006/07/26 :  16:45:00  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply


Om den är tjockare/tunnare än den du har så har du ändrat VTA. Sorry, men det brukar vara synnerligen hörbart.


// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Martin B
Member

57 Posts

Posted - 2006/07/26 :  18:15:56  Show Profile Send Martin B a Private Message  Reply
Grattis Gnutten till en billig och bra skivmatta, fast kanske för billig för vissa.

VTA brukar vara mycket lätt att justera på de flesta tonarmar så det behöver säkert inte bli något problem.
Go to Top of Page

gnutten
Member

71 Posts

Posted - 2006/07/26 :  20:24:53  Show Profile Send gnutten a Private Message  Reply
ja billig kan man nog kalla den men så länge de blir bättre så spelar de ju ingen roll om den kostar 15000 kr eller 15 kr...min uppfattning iallafall..
Go to Top of Page

PG Jeppsson
100.000-klubben

7768 Posts

Posted - 2006/07/27 :  19:18:16  Show Profile Send PG Jeppsson a Private Message  Reply
Återkom gärna med intryck gnutten, det är just sådana här saker som jag tycker är kul

Är numera säljare av
biostimulerande grejor.....

Är lagliga grejor.......

HiFiForum.nu det kloka forumet.


Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.3 sekunder. Snitz Forums 2000