Author |
Topic |
|
CC
Member
3981 Posts |
|
matte76
100.000-klubben
6570 Posts |
Posted - 2006/05/30 : 12:48:40
|
Kom igen nu då din segis, är kabeln bara yta eller finns även ett bra innehåll?
EDIT: ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ |
- Blått ett lag - Malmö FF! - Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes) - Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)! - Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/
|
Edited by - matte76 on 2006/05/30 17:56:12 |
|
|
sampix
100.000-klubben
1808 Posts |
Posted - 2006/05/30 : 19:14:11
|
Japp, få se lite mer säljsnack nu! |
kabelskitsnackare
|
|
|
CC
Member
3981 Posts |
|
CC
Member
3981 Posts |
|
sampix
100.000-klubben
1808 Posts |
Posted - 2006/05/30 : 23:43:18
|
CC, jobbar du för Creative Audio? Om man kollar in alla dina 5 recensioner här på Hårdvara-forumet, så är det uteslutande varor som just Wolfgang saluför. Måste väl finnas andra sätt att marknadsföra nya artiklar?
EDIT Sorry, jag tänkte mig inte för. Självklart finns det ingen koppling er emellan och inte heller försöker du göra någon smygreklam för hans produkter, då det inte är tillåtet för handlare. Återigen, jag ber om ursäkt. |
kabelskitsnackare
|
Edited by - sampix on 2006/05/30 23:46:50 |
|
|
CC
Member
3981 Posts |
|
matte76
100.000-klubben
6570 Posts |
Posted - 2006/05/31 : 07:31:37
|
Nåå....hur låter den nu då? Inte mycket "verkstad" i denna tråd, mer "snack"... |
- Blått ett lag - Malmö FF! - Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes) - Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)! - Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/
|
|
|
rannagarden
Reportage-Harry 2006
4161 Posts |
Posted - 2006/06/01 : 16:47:19
|
Vill gärna veta intrycken av kablaget? Kabelhögen ser ut som den här hemma. Vad är det för skoj som ViaBluen testas mot?
Mvh, M |
|
|
Klenkar
Member
1157 Posts |
Posted - 2006/06/01 : 23:57:04
|
Wolfie är trevlig!!!! |
...at the gates of hell I will swing my sword, converting the souls of the non-believers... |
|
|
CC
Member
3981 Posts |
Posted - 2006/06/02 : 23:32:08
|
Eftersom sampix inte bemödat sig svara på mitt senaste PM så känns det som att jag istället får besvara hans ifrågasättande om min intrigitet öppet här i denna tråd.
1. Nej, jag har aldrig jobbat för Creative-Audio. Vare sig tidigare eller nu.
2. Mina senaste tre (3) recensioner har varit produkter som varit från Creative-Audio, den fjärde var artikeln efter ett hemmabesök hos en vän som hade en produkt från Creative-Audio vilken jag fick en oväntad positiv reaktion inför! Kanske inte ett regelrätt test (?) så placeringen utav min topic under hårdvara kanske var lite fel..? Jag blev bara lite överraskad över att det gick att få så pass mycket ur en så pass rimlig summa pengar…
3. På vilket sätt är det konstigt att jag haft möjlighet att låna/lyssna på produkter från en handlare? Det är väl bra att få chansen till att lyssna på produkter under en längre tid för att kunna bilda sig en tydlig uppfattning? Det är inte alla som är så frikostiga! Och jag har faktiskt varit potentiell kund för de prylar jag lånat hem, bortsett från min rena nyfikenhet!
4. Smygreklam? Var går gränsen? Är det smygreklam när jag talar gott om min stärkare från DP? Eller om mina högtalare från Respons? Hur mycket gott har jag inte talat om dem? Blir jag då säljare för dem? Naturligtvis har jag omnämnt både min nuvarande och förra DAC så jag är väl i maskopi med både Cambrigde och Electrocompaniet då också? Kanske jag ska sätta mig på deras lönelista, sampix? Kan inte du kontakta dem och ordna det för mig? Alvarligt talat; att jag pratar gott om mitt kablage från FadelArt gör mig inte till säljare, bara till en glad hifi-entusiast som vill delge mina upplevelser till andra… Jag råkar faktiskt tycka att de där kablarna jag köpte från FadelArt är förbannat bra, oavsett vad jag jämfört dem emot! Att jag sedan tycker det är kul att berätta om det verkar tyvärr vara störande och konspiratoriskt för dig sampix?
5. Jag har haft hifi & musik som hobby o intresse sedan jag var 16år gammal, alltså långt innan Internet var på tapeten (jag fyller 39 i år) och mycket olika prylar har passerat revy under den tiden. Många misstag har begåtts på vägen vilket gett mig erfarenhet o praktisk kunskap. De grejer jag skrivit om i detta forum är en mycket liten del utav mina upplevelser utav hifi och att det råkat bli några artiklar med produkter från Creative-Audio är inte så konstigt faktiskt. Jag köper oftast begagnat nuförtiden och springer inte så ofta i hifi-butiker längre, men när jag letade efter intressanta kablar för något år sedan, så sprang jag på Wolfgang och köpte mig fattig på en uppsättning FadelArt efter ett längre lysningstest. Efter det har Wolfgang å jag hållit kontakten. Han plockar in en del nya produkter (samt skivor!) till Sverige som jag tycker är intressanta och han låter mig testa dem under förhållandevis långa perioder. När jag sedan hänger här på forumet så känns det naturligt att berätta om mina mindre utsvävningar, och är det inte det som ett forum ska kunna användas till? Men jag lovar å svär på att om Wolfgang på Creative-Audio sätter mig på sin avlöningslista ska läsarna på hififorum bli de första att få veta!
Men om du, sampix, verkligen menade med att du tar tillbaka anklagelsen så skulle jag uppskatta att du också plockade bort ditt inlägg i denna tråd. Men jag tror mig förstå att du bara ville vara sarkastisk så jag ska nog inte vänta mig det… |
"I am not young enough to know everything" - Oscar Wilde -
"Simplicity is the ultimate sophistication" - Leonardo da Vinci - |
|
|
FBK
700.000-klubben
7379 Posts |
Posted - 2006/06/03 : 07:24:20
|
CC! Sampix är på resande fot sedan några dagar, så det är nog orsaken till att han inte har svarat på ditt Pm ännu. |
Lever på samhällets botten. Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland. |
|
|
matte76
100.000-klubben
6570 Posts |
Posted - 2006/06/03 : 14:42:52
|
Lite lyssningsintryck kanske vore på tiden nu CC? Det är ju fyra dagar sedan du startade tråden... |
|
|
|
CC
Member
3981 Posts |
|
CC
Member
3981 Posts |
|
matte76
100.000-klubben
6570 Posts |
Posted - 2006/06/04 : 10:25:08
|
quote: Det återkommer jag till!
Om en vecka då ungefär? Nå, det ska bli intressant att läsa detta, när det nu blir... |
|
|
|
matte76
100.000-klubben
6570 Posts |
Posted - 2006/06/10 : 14:35:47
|
Blir det inget CC? |
|
|
|
Smackman
Member
968 Posts |
Posted - 2006/06/11 : 09:24:22
|
Seg tråd ? denna ska jag inte läsa mer i ! |
|
|
|
CC
Member
3981 Posts |
|
Hinken74
Member
1102 Posts |
Posted - 2006/08/03 : 21:26:40
|
har nu på vinst och förlust köpt viablue. För de pengarna den kostar är den inte annat än ett fynd. Jag har inte samma erfarenhet av digitalkabel som av interconnects och högtalarkablar. De kablarna jag testat innan har legat i samma prisklass som Viablues. Bla har jag testat supra, thomson!.
Denna kabel utklasser dem på alla punkter. Detaljer blir tydligare. Renare klarare ljudbild. Större ljudbild mer luft.
Jag ger mina varmaste rekommendationer till denna budget kabel. |
Mvh/Henrik --------------------------------------------------------------------------------------------------- Mitt system: Von Schveikert db99, Audio aero capitole Prestige SACD SE Octave V70 samt strömrenare från Agile
|
|
|
|
Topic |
|