HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Medlemmarnas System
 Återställaren
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Lech
Member

1353 Posts

Posted - 2006/05/01 :  17:29:22  Show Profile Send Lech a Private Message  Reply
Efter några förlorade år med VINCENT kommer en betydligt ljusare och trevligare framtid för mig och min familj.
Vi ska helt enkel konverta tillbaka till TRIODER i sin bästa form.
Helt utan motloppling och körda i entakt och för att landa i 20 Watt Klass A behövs ju 2 juveler matchade.

Valet var lätt, SHINDO passade helt enkelt inte plåboken även om målet var att att gå till NIRVANA.Finns det ett andra NIRVANA en del säger NEJ andra säger JA med tvekan. I min värld finns det det.
Gammal som jag är så har jag lekt RÖR med förebilder som Erik Anderson,Bo Vinberg,Urmas Plunt. Olle Mårtensson var en driver tills han tråkigt nog lämnade for vakrare toner.

En massa plåtskrot ( mestadels alumininium ) får bida någon annanstans. Jag ska fylla denna tråden med det bästa i rörvärlden snäppet under SHINDO ,jag kommer att få mothögg från en del förstå sig påare. Det tar jag med ro och det finns andra som skulle göra på annat sätt. Jag har dock valt det jag tror bäst på ,det är :

JJ-electronics sortiment.


Det blir separata Slutsteg,Förförstärkare och kronan på Verket JJ322
Allt i brunt och Guld. Ett inlägg om dagen tills det "strålar" men bilder är tänkt.

//Lech

Analog,purist,fanatiker
Allt var inte bättre förr,men det mesta.

Edited by - Lech on 2006/12/21 19:07:54

Lech
Member

1353 Posts

Posted - 2006/08/21 :  19:37:03  Show Profile Send Lech a Private Message  Reply
Tråden kommer att leva upp med bilder från matchande högtalare

Inte vad som helst men stort som 2 kylskåp.

MVH
Lech

Analog,purist,fanatiker
Allt var inte bättre förr,men det mesta.
Go to Top of Page

bruce
Member

395 Posts

Posted - 2006/08/21 :  20:30:03  Show Profile Send bruce a Private Message  Reply
quote:
Inte vad som helst men stort som 2 kylskåp


De här måste jag ser!! Du verkar har en förlåtande fru
Go to Top of Page

Lech
Member

1353 Posts

Posted - 2006/08/21 :  21:04:15  Show Profile Send Lech a Private Message  Reply
Jag måste uppenbart ha en förstående hustru för dessa "kylskåp" har ingen hög "waf factor" men de låter mycket bra.

Som väl är har ett vi har ett stort rum men även sådan blir trånga tillslut.

Friskt vågat ................

MVH
Lech

Analog,purist,fanatiker
Allt var inte bättre förr,men det mesta.
Go to Top of Page

Lech
Member

1353 Posts

Posted - 2006/09/03 :  19:20:27  Show Profile Send Lech a Private Message  Reply
Nu står dom där, "kylskåpen" och visst är det stort. En lång resa återstår till the "FINAL UPSET" hela rummet behöver moddas.
Nya bänkar, kablar mm, ut åker också tavlor.
Tjuvlyssna kan man ändå inte låta bli. Det bådar gott.
Två vänner var och tjuvlysssnade i em ,vem vet vad deras riktiga
upplevele verkligen var.

Fortsättningen blir spännande JJ-322 håller stången mot Klipschornen
hittills.
LCH
Lech




Analog,purist,fanatiker
Allt var inte bättre förr,men det mesta.
Go to Top of Page

Lech
Member

1353 Posts

Posted - 2006/11/09 :  21:21:47  Show Profile Send Lech a Private Message  Reply
Tråden väcks till liv igen.
Inom någon vecka står resten på plats och det bästa av det bästa som JAG känner till spelar ihop.

Uppsättningen placerar sweetspoot mitt i orkestern/musisken och man får en 4 dimensionel model där även instrument bakom,framför och åt sidorna urkristalliseras. Har aldrig hört det förutom på goda rör förstärkare och horn förut. Yes de spelar bakom sweetspoten med samma skira definition och dynamik som man bara hör framför sig annars. Med bara stereo och två högtalare. I fjantsom flerkanal.

Någon mer som träffat hotsspotten ( min benämning )

MVH
Lennart

Analog,purist,fanatiker
Allt var inte bättre förr,men det mesta.
Go to Top of Page

overhang
Member

321 Posts

Posted - 2006/12/15 :  10:04:00  Show Profile Send overhang a Private Message  Reply
Bilder bilder.
Du måste fixa några bilder då jag är väldigt nyfiken på att se hur dina "kylskåp" ser ut.
/Patrik

CA Azure 640c V2 => Xindack FA-1 => Arcam Alpha-10 => Xindack FS-1=> PMC FB1+

Min anläggning http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=61278
Go to Top of Page

Lech
Member

1353 Posts

Posted - 2006/12/15 :  20:59:40  Show Profile Send Lech a Private Message  Reply
Kommer snart i annan tråd.Men här också.
Mvh
Lech

Analog,purist,fanatiker
Allt var inte bättre förr,men det mesta.
Go to Top of Page

Lech
Member

1353 Posts

Posted - 2006/12/23 :  11:27:13  Show Profile Send Lech a Private Message  Reply
Påfyllning kommer i mellandagarna, tills dess GOD JUL
MVH
`LECH

Analog,purist,fanatiker
Allt var inte bättre förr,men det mesta.
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2006/12/23 :  11:44:57  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message  Reply
Jag var med under fotosessionen och kan bara säga så här: Missa för allt i världen inte detta!

Och - håll ett getöga på våra bildreportage också, det här systemet dyker upp där inom några dagar.

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

Lech
Member

1353 Posts

Posted - 2006/12/25 :  16:57:24  Show Profile Send Lech a Private Message  Reply
Räknar dagar ,blir långsamnt.
MVH
Lech

Analog,purist,fanatiker
Allt var inte bättre förr,men det mesta.
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22002 Posts

Posted - 2006/12/31 :  13:37:06  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply


http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?whichpage=4&TOPIC_ID=56910#643925

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Stickan
Member

1725 Posts

Posted - 2006/12/31 :  14:12:22  Show Profile Send Stickan a Private Message  Reply
Grymma pryttlar!! Ett par såna däringa högtalare en vacker dag......mmmmmmm drömmer.

Praktikant på "Radio TV Hörnan" i Malmö.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.45 sekunder. Snitz Forums 2000