HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - HiFi
 Nya Hifi paket till Arjeplog
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

swingpjatt
Member

338 Posts

Posted - 2006/04/26 :  20:38:15  Show Profile Send swingpjatt a Private Message  Reply
Hur ofta gluttar man inte ner i brevlådan och hoppas att jultomten varit framme ?


men det enda man ser i det dunkla ljuset är hallmattan full med sand, så man hänger med huvudet och hoppas på bättre lycka nästa dag.


när man så öppnat porten så ser man att ett paket står vid dörren, hade jag beställt skivor från ginza undrar jag, för brevbäraren brukar lämna dessa utanför dörren.

Handla nu! svepningen har inga fickor.

Snoop
Medlem, HiFi Norr

4184 Posts

Posted - 2006/04/26 :  20:39:19  Show Profile Send Snoop a Private Message  Reply
Nu har jag ingen aning om vad det kan vara men jag gissar på att det är ett nytt riaa kanske

[Squeezebox 3][Onkyo TX-SR876][Phonar Veritas P5][Kef KHT 2005.2]
Moderator på Minhembio

Go to Top of Page

n1o_0
Member

200 Posts

Posted - 2006/04/26 :  20:50:35  Show Profile Send n1o_0 a Private Message  Reply
Ett väldigt stort riaa isf, eller kanske väl paketerat
Go to Top of Page

Vox
fd. Eric V-ås

3656 Posts

Posted - 2006/04/26 :  21:08:36  Show Profile Send Vox a Private Message  Reply
Har du inte fått in paketet snart?


"Om Gud ville att vi skulle lyssna på fler kanaler än 2 skulle han gett oss fler öron"
Go to Top of Page

swingpjatt
Member

338 Posts

Posted - 2006/04/27 :  06:47:56  Show Profile Send swingpjatt a Private Message  Reply
Nu är det ju tur att man bor där man bor, för inte hade ju paketet varit kvar om det varit lämnat utanför dörren i fjollträsk. Nä det var inte ginza som skickat det, vem kan det då vara, när man börjar bli till åren kommen då är det svårt att läsa och läsglasögonen har inte levererats från optikern än.


så det är bara att slakta emballaget och ta fram innehållet, hur var det nu värmlands rockarna sjöng: ett litet vitt paket, fast utan snören, det kostar bara i euro 304,85, men hifi-nördens lycka, kan ej räknas i kronor och ören, när han får sitt efterlängtade paket levererat hem.


å den som väntat på något gott för denne känns det ju alltid som om man fått vänta för länge, så vad döljer sig då i denna lådda.


en väggbula, kan det månne vara en mobiltelefon som man kan spela musik på.

Handla nu! svepningen har inga fickor.

Edited by - swingpjatt on 2006/04/27 06:49:17
Go to Top of Page

n1o_0
Member

200 Posts

Posted - 2006/04/27 :  07:53:05  Show Profile Send n1o_0 a Private Message  Reply
Oj, det var ju litet. Första bilderna måste vara missvisande!
Go to Top of Page

Snoop
Medlem, HiFi Norr

4184 Posts

Posted - 2006/04/27 :  09:18:21  Show Profile Send Snoop a Private Message  Reply
Jag är nästan säker på att jag hade rätt att det är ett riaa

[Squeezebox 3][Onkyo TX-SR876][Phonar Veritas P5][Kef KHT 2005.2]
Moderator på Minhembio

Go to Top of Page

Dr Moureau
nu mera Dr...

316 Posts

Posted - 2006/04/27 :  09:46:46  Show Profile Send Dr Moureau a Private Message  Reply
Härligt bildreportage
Mer bilder...

"A friend will help you move. A really good friend will help you move a body."
-Anonymous
Go to Top of Page

knoxville
Member

484 Posts

Posted - 2006/04/27 :  10:31:18  Show Profile Send knoxville a Private Message  Reply
Black box SE gissar jag på....

TIDAL / NAS / Rega Planar 2 (2016) -- Yamaha WXC-50 -- XTZ A2-300 EDGE -- SUPRA XL Annorum -- Dynaudio Excite X14 -- Erik :)
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21991 Posts

Posted - 2006/04/27 :  12:57:31  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply


Nu igen? Du får hem många roliga paket du...

Kan det vara ett RIAA denna gången?


// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

swingpjatt
Member

338 Posts

Posted - 2006/04/27 :  17:30:12  Show Profile Send swingpjatt a Private Message  Reply
Nå vi lyfter bort den täckande skumplasten och en blank yta framträder, nä nån mp3 spelare eller musik mobil är det nog inte.



de som gissat på riaa har väl inte varit helt fel ute, det framgår ju tydligt av bilden, men vem är tillverkaren, en ledtråd gjord i ett land som förlorat 2 världskrig.

Handla nu! svepningen har inga fickor.
Go to Top of Page

IcedEarth
Member

498 Posts

Posted - 2006/04/27 :  17:40:38  Show Profile Send IcedEarth a Private Message  Reply
Clearaudio?

// rillo

Edited by - IcedEarth on 2006/04/27 17:40:51
Go to Top of Page

Labbe
Medlem, HiFi Norr

2052 Posts

Posted - 2006/04/27 :  18:08:34  Show Profile  Visit Labbe's Homepage Send Labbe a Private Message  Reply
Skulle tippa på trichord.

In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates.

Ansvarig för EleganZe Project

Go to Top of Page

swingpjatt
Member

338 Posts

Posted - 2006/04/27 :  19:10:53  Show Profile Send swingpjatt a Private Message  Reply
Trichord är (rätta mig om jag har fel) ett engelskt märke och england var ju på den goda sidan, så labbe får hemläxa i historia. Clearaudio är det rätta svaret, och smartphono är ju ett passande namn för hur dumt är det att köpa en vinylspelare och inte ha något RIAA ?.


detta är då den kompletta vinylriggen och det spelar riktigt bra tillsammans, så det är skoj att åter höra på de skivor som levt i exil i förrådet i närmare 10 år, så denna kan jag tweaklöst rekomendera då tycke uppstod på en gång mellan oss.


åsså en sista bild, där DVD,n inte syns då den finns i skåpet, CEC,n är nog känsligare för vibrationer så blotevogel fick ta plats där istället, så det blir till att hitta nåt annat till lilla krell, som synes så har högtalarna flyttat ut rejält på golvet vilket då förbättrat ljudbilden. Så nu får man väl anse att anläggningen för denna dagen är i hamn, men som vanligt kommer det en ny dag så alltid finns det väl nåt mera man behöver.

Handla nu! svepningen har inga fickor.
Go to Top of Page

Labbe
Medlem, HiFi Norr

2052 Posts

Posted - 2006/04/27 :  19:22:06  Show Profile  Visit Labbe's Homepage Send Labbe a Private Message  Reply
*går till skamvrån*

Missade raden där du skrev: "förlorat två världskrig."

In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates.

Ansvarig för EleganZe Project

Go to Top of Page

Krellman
Member

170 Posts

Posted - 2006/04/27 :  22:46:00  Show Profile Send Krellman a Private Message  Reply
Hej swingpjatt, kul att du tyckte att det funkade att flytta högtalarna lite.
Den där riaan har jag också funderat på men stupat hela tiden på: den är ju så liten!!
Det kan väl inte bli nåt av det?
Men den ser ju faktiskt både gedigen o läcker ut, trevligt.
Rocka på!

Ibland är tur bättre än förstånd-sa mannen som kastade en sten efter hunden och träffade svärmor
Go to Top of Page

levande
200.000-klubben

2054 Posts

Posted - 2006/04/28 :  01:53:05  Show Profile  Visit levande's Homepage Send levande a Private Message  Reply
Ja man har ju hört att de pratar sakta norrut men att det skulle ta en hel sida för att visa ett riaa
swingpjatt jag bara skojjade hoppas verkligen att du försår det annars har jag nog skrivit min sista rad här
Trevlig valborg


Min anläggning
http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=41668
Go to Top of Page

swingpjatt
Member

338 Posts

Posted - 2006/04/28 :  07:26:42  Show Profile Send swingpjatt a Private Message  Reply
Levande: det är lugnt, vet du föressten vad tai-chi också kallas ?


Kalix Karate

Handla nu! svepningen har inga fickor.
Go to Top of Page

levande
200.000-klubben

2054 Posts

Posted - 2006/04/28 :  09:44:15  Show Profile  Visit levande's Homepage Send levande a Private Message  Reply
den var bra

Min anläggning
http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=41668
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.36 sekunder. Snitz Forums 2000