Author |
Topic |
kaffekoppen
Semesterfirare
1415 Posts |
Posted - 2006/04/24 : 09:29:18
|
Fanns det någon som tog bilder på mina vackra delningsfilter ;-) |
Ordförande LTS- bättre och informativare hemsida utlovas! Jämför alltid själv - ingen annan har dina öron!
|
|
|
arcam
Member
1698 Posts |
Posted - 2006/04/24 : 09:32:58
|
Ja det var mycket kul att spana in, OA 51.3 tyckte jag spelade på riktigt bra.
|
|
|
peranders
Member
2456 Posts |
Posted - 2006/04/24 : 09:44:53
|
Hej och tack till pac, Bernt och gänget. Himla kul och den här gången så tog jag mig lite tid och kolla på andras byggen ordentligt. Acme's class D såg himla intressant ut. Jag saknade dock pabo's alster. Det hade varit kul att se dem live. Det var också intressant att kolla in Miss Palmers M3 lursteg. Lät bra men det var svårt att bilda sig en uppfattning om jordkanal och vad den kan tänkas tillföra.
Tyvärr kom jag sent runt halv tre så det blev inte mycket tid eftersom folk droppade av runt sextiden. Jag hade städdag i området men lyckades smita på slutet.
Vi ses nästa år igen hoppas jag.
(Hur många damer sysslar med elektronik förutom Christina Palmer (morsel)? Hon är ganska unik.) |
/Per-Anders eller P-A |
Edited by - peranders on 2006/04/24 09:47:07 |
|
|
peranders
Member
2456 Posts |
Posted - 2006/04/24 : 09:46:31
|
kaffekoppen skrev: quote: Fanns det någon som tog bilder på mina vackra delningsfilter ;-)
Var det du som hade komponenterna i en hög på golvet sammankopplat med sockerbitar? |
/Per-Anders eller P-A |
|
|
kaffekoppen
Semesterfirare
1415 Posts |
Posted - 2006/04/24 : 10:28:29
|
Japp, det var det :-) Glömde filtrena i Sthm så det blev både lödande och sockerbitsberg för att få till komponentvärdena. De användes till MTM högtalarna som tog sin absolut första ton runt 15-tiden. Det var förresten 4 högar och komponenterna var iallafall så placerade att de varken störde varandra, eller stördes av högtalarelementen ;-)
Det skulle vara kul att se bilder på ormboet och baksidan av högtalaren. Projektet mättes och funderades ut för 6 år sedan och tummen ur kom 2 dgr innan träffen - då lådorna gjordes. |
Ordförande LTS- bättre och informativare hemsida utlovas! Jämför alltid själv - ingen annan har dina öron!
|
Edited by - kaffekoppen on 2006/04/24 10:30:02 |
|
|
peranders
Member
2456 Posts |
Posted - 2006/04/24 : 10:43:02
|
Jag kanske plåtade dessa. Har inte änne tankat ur bilderna ur kameran. |
/Per-Anders eller P-A |
|
|
Zalve
Nerikes Audiofiler
18938 Posts |
Posted - 2006/04/24 : 11:00:48
|
Jag sa ju att jag skulle ta nån bild på dina Vackra filter
Först MTMlådan
Sen kommer hast filtret.
|
"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd" |
|
|
kaffekoppen
Semesterfirare
1415 Posts |
Posted - 2006/04/24 : 11:05:11
|
Lysande! Inte ens jag kan lista ut filtret efter de bilderna ;-) |
|
|
|
reeltoreel
Member
3454 Posts |
Posted - 2006/04/24 : 11:17:32
|
"hastfilter" Kanske blir en hit så småningom |
"We don't need no stinkin' robot-assembled, computer- controlled black plastic throw away stuff pretending to be audio gear." - Rick Stout, |
|
|
Zalve
Nerikes Audiofiler
18938 Posts |
Posted - 2006/04/24 : 11:33:58
|
I detta rum, som Kaffekoppens MTMlådor fanns, fanns även de gulliga TB lådorna och en "integrerad" sak från AMCE.
och folk var det i detta rum!
|
"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd" |
|
|
kaffekoppen
Semesterfirare
1415 Posts |
Posted - 2006/04/24 : 11:37:34
|
reeltoreel;
ps.. filtret är inget hastfilter alls :-) Det mättes upp för 6 år sedan bara..och elementen har legat och väntat på den berömda tummen ur. Det bara glömdes i Sthm och fick komponeras på plats igen. Filtret skall vara externt även i slutprodukten, men inhyst i fina MDF-lådor och lödda istället för ihopsatt med sockerbitar :-). Det som däremot inte syns på bilderna är hur basreflexporten sitter fast med eltejp. Men det tror jag inte åhörarna märkte alls ;-)
Hur det fungerade i praktiken får andra nog uttala sig om, lyssnade bara på lite PF innan jag gav mig ut för att lyssna och se alla andras fina saker! Däremot visade det sig att basrefexporten "puffade" en aning vid högtalarens högsta nivå,så den skall utökas till 75mm om det inte medför andra bieffekter.(kunde kanske spela starkare, den distade iallafall inget vid ACMEs underbara digitalförstärkares inställda maximala output (jäkligt trevlig sak!!) |
|
Edited by - kaffekoppen on 2006/04/24 11:41:04 |
|
|
Pac
200.000-klubben
22004 Posts |
Posted - 2006/04/24 : 12:27:37
|
Zalve, har du ingen bild på Acme's förstärkare?
Den var riktigt intressant och väldigt rolig med display'en
|
// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu // HiFiForum.nu's regler, Artikelregister
|
|
|
Zalve
Nerikes Audiofiler
18938 Posts |
Posted - 2006/04/24 : 12:43:49
|
Tyvärr ingen close-up. |
|
|
Bernt Jansson
400.000-klubben
19763 Posts |
Posted - 2006/04/24 : 12:56:12
|
Det har tackats och förts fram beröm för DIY-bullarna. Min fru har fått hela äran men det visade sig att den här unga damen var mest insmetad i bullprojektet:
Min dotter. Lägg märke till örhängena... |
MVH Bernt Mitt system
"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman
Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
|
|
|
Neville
Member
421 Posts |
Posted - 2006/04/24 : 12:56:56
|
Det var kul att lyssna och titta på alla byggen, tack till alla som släpat ditt sina grejer. Min favorit var ändå Mikaels 8-kanaliga volymkontroll, vilken ingenjörskonst! Om det inte finns en byggtråd om denna borde det verkligen göras en nu!
Har också druckit min godaste espresso någonsin, dom hemmabakade bullarna höll också världsklass, en del är då lyckligt lottade |
|
|
Tobbe_L
Klubbmästare i AÖ
9028 Posts |
Posted - 2006/04/24 : 13:16:28
|
Det syns tydligt i vems fotspår hon kommer gå i Du får tacka även henne för bullarna
Neville det är synd att man inte har koll på vem som är vem, hade jag haft det kunde du ju ha fått dina pottar....
|
Jag är inte dum.... Jag har bara otur när jag tänker |
|
|
Zalve
Nerikes Audiofiler
18938 Posts |
Posted - 2006/04/24 : 13:18:51
|
Jag fixar nån typ av namnlappar till nästa år. Bommade det i år. |
|
|
Pac
200.000-klubben
22004 Posts |
Posted - 2006/04/24 : 13:30:49
|
Ja det var finfina bullar som fam. Jansson kom med. Ruggigt goda!
|
// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu // HiFiForum.nu's regler, Artikelregister
|
|
|
soundbrigade
Semesterfirare
7879 Posts |
Posted - 2006/04/24 : 13:36:18
|
HILFE HILFE!!!!!!!!! Jag fick fel skiva hem!!!!!
Ni som var i rum 4 - kolla vad ni fick med er hem. Definitivt fel CD är Filigree & Shadow med This Mortal Coil.
Jag fick med mig en svart bränd skiva ....
Hör av er till mig så vi kan fixa ett utbyte - tubes@pastisch.se |
|
|
kaffekoppen
Semesterfirare
1415 Posts |
Posted - 2006/04/24 : 14:06:49
|
Pac,
Det togs bilder både på displayen och inanmätet. ACMEs förstärkare var hur smuttig som helst. Knappt något brus alls vid tysta partier (utom tydligen öra mot diskant men hur ofta har man det). Det gillar jag |
|
|
|
kaffekoppen
Semesterfirare
1415 Posts |
Posted - 2006/04/24 : 14:08:11
|
Bernt,
Säg till din fru och din dotter att baka mer bullar. Jag kommer till Göteborg den 13/5 ;-) |
|
|
|
peranders
Member
2456 Posts |
Posted - 2006/04/24 : 14:59:14
|
soundbrigade skrev: quote: Definitivt fel CD är Filigree & Shadow med This Mortal Coil.
Jag råkar ha det vaxet om du inte ordnar upp detta. |
/Per-Anders eller P-A |
|
|
peranders
Member
2456 Posts |
Posted - 2006/04/24 : 15:05:10
|
Zalve skrev: quote: Jag fixar nån typ av namnlappar till nästa år.
Det hade varit himla käckt. Jag har lite svårt att hålla reda på alla nick men "Lenn Art" är lätt... |
/Per-Anders eller P-A |
|
|
Merkurius
Member
1750 Posts |
Posted - 2006/04/24 : 15:51:38
|
Bernt: Efter att flera gånger smakat din dotters bakverk kan jag säga med statistisk sifignans att dom är av toppklass Men öronhänget verkar inte nyttig för hennes öronsnibb... |
|
|
Resonans
Member
897 Posts |
Posted - 2006/04/24 : 16:27:09
|
soundbrigade: skivan du fick med dig, var det en "vinyl"-cdr? |
...music is the best... |
|
|
Topic |