Author |
Topic |
Pac
200.000-klubben
22004 Posts |
Posted - 2006/04/21 : 23:20:29
|
Oj, oj, oj, nära nu!
Vi har städat och fejat och flyttat möbler och... Nu är det dags!!!! En av årets höjdpunkter...
...DIY GBG!!!
Årets städ-"Crew" bestod av Hoktuna, KMJ, Bernt och jag. När vi var klara började vi ställa in lite prylar så att vi fick ljud i lyan. Hastigt och lustigt kopplades Hoktunas makalösa försteg in. Rörslutsteget värmdes och KMJ's Fostex bredabandare började sjunga vackert. När vi satt där och njöt så började vi språkas vid om hur kul träffen skulle bli och vi kom unisont fram till att Julafton var helt klart överskattad jämfört med den årliga DIY-träffen.
Efter en stund dök PatrikF och kaffekoppen upp och började mecka. Är det inte alltid så att man har lite att göra så där på slutet? Sista skruven verkar aldrig bli färdigdragen...
Nåväl, kvällen avslutades med lite trevligt snack på Gamlestadensbryggerier, ett stenkast från DIY-lokalen.
Nu skall här sovas och i morgon finns det lite till att fixa innan portarna slår upp.
Så God natt och väl mött i morgon!
|
// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu // HiFiForum.nu's regler, Artikelregister
|
|
Mc Square
Member
3723 Posts |
Posted - 2006/04/21 : 23:24:45
|
Lycka till,grabbar! Jag hoppas på många bilder |
Som audiofil får du inte dra dig för att göra sånt som kan vara livsfarligt... -->Mitt system EoJeud - A better snack!
"220 volt för att det kittlar så skönt" |
|
|
vemsom
Member
6618 Posts |
Posted - 2006/04/22 : 06:47:13
|
Nu skall skåningarna bara ta sig lite kaffe och sen bär det av! Vi ses strax! |
// fd. Klubbmästare och grundare av eoJeud // fredrik@vemsom.se / www.vemsom.se - - - DIY or DIE! - - - // Min "läggning" |
|
|
Bernt Jansson
400.000-klubben
19763 Posts |
Posted - 2006/04/22 : 08:41:24
|
Och nu har vi baxat in OTL-en i bilen. |
MVH Bernt Mitt system
"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman
Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
|
|
|
Bernt Jansson
400.000-klubben
19763 Posts |
Posted - 2006/04/22 : 08:44:11
|
Plind skrev i en annan tråd http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=50221 att vi skulle sätta in bilderna från igår i den här tråden, det råkade bli dubbelt. MVH Bernt
Plind skrev:
Så var det då äntligen dax Tyvärr kan jag inte närvara pga.arbete men jag vet att uppriggning och inlastning redan startat. Efter sådant hårt kroppsarbete måste kroppen belönas med lite mat o dryck Som tur är ligger pannrummet nära till:
Där hittade jag dessa herrar:
Bernt,PAC,Hoktuna m.fl.
Bernt ville hem till sin kycklinggryta så det blev ett tidigt uppbrott från det fina området vid Gamlestadens fabriker
Eder utsände i HiFi-djungeln. |
MVH Bernt Mitt system
"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman
Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
|
|
|
Ryssen
100.000-klubben
8623 Posts |
Posted - 2006/04/22 : 11:12:53
|
Ja bilder tackar... |
Learning by burning.. You say that you can read my mind--Be careful of what you might find. -Ozzy-
|
|
|
datar
Member
657 Posts |
Posted - 2006/04/22 : 19:07:07
|
Hoppas ni får en tråkig DIY träff
Nädå ja hoppas ni får de mycket trevligt. Förra årets DIY tråff var riktigt rolig att följa så jag hoppas på många trevliga bilder nu också!! |
Vänligen Johan Linnarsson |
|
|
reeltoreel
Member
3454 Posts |
Posted - 2006/04/22 : 19:26:26
|
Ingen som upptäckt att det finns bärbara datorer? Skicka några bilder NU !!!! :-) |
"We don't need no stinkin' robot-assembled, computer- controlled black plastic throw away stuff pretending to be audio gear." - Rick Stout, |
|
|
Kmj
Member
2870 Posts |
Posted - 2006/04/22 : 19:41:17
|
så mkt vackert skinande rör det var i år |
.....where the music comes to die. |
|
|
reeltoreel
Member
3454 Posts |
Posted - 2006/04/22 : 19:43:33
|
Retstickor behövs inte nu:-( BILDER!!!! |
"We don't need no stinkin' robot-assembled, computer- controlled black plastic throw away stuff pretending to be audio gear." - Rick Stout, |
|
|
martinsson
100.000-klubben
3311 Posts |
Posted - 2006/04/22 : 19:56:30
|
tjenare !
Hemkommen från träffen, verkligen toppen kul, det var mkt intressant att se alla dessa nivåer, alla dessa ivriga försök, alla dessa leenden, allt detta underbara kaos och kul, alla skratt och förvånade miner, en samling nödrar med det gemensama att de alla försöker erövra alla andras sinnen, och de lyckades!
Tusen tack till arangörerna som jag anser gjort ett rakt igenom toppen jobb att anrdna denna träff, ett speciellt tack till min rumsgranne Patrik som fick står med en PA entusiast, han har en bunt änglars tolamod.
Jag kommer att lägga upp de fåtal bilder jag tog inom kort, men framför allt gäller detta det som inte kunde fångas på bild så lätt, nämligen entusiamsen, tack skall ni ha alla ni som bemödade er med att besöka "rum2" där de svarta högtalarna höll hov, ni gjorde detta till en mkt anmärkningsvärd och synnerligen toppentrevlig dag, och tack allihopa ni andra som jag fastnade i diskutioner med, det är ni som gör att detta intresse frodas.
/ en mkt tacksam martinsson |
martinssons DIY funderingar och projekt - http://www.martinsson.cc/blog/ |
|
|
Kmj
Member
2870 Posts |
Posted - 2006/04/22 : 20:03:12
|
Blomvaserna var ju riktigt häftiga med. Själv tog jag inga kort då det finns ett flertal personer som är betydligt duktigare på detta än mig.
Men som andra redan sagt, tack för en ruskigt trevlig dag bland alla nördar . Ett speciellt tack till den jäv** som passade på att kortsluta nått när jag kröp under borden och kopplade, var ju nära att det hände en olycka där... |
|
|
reeltoreel
Member
3454 Posts |
Posted - 2006/04/22 : 20:18:57
|
Ni verkar ha haft det mycket gemytligt på denna träff. Men skippa snacket nu och fram med bilderna!!!! Nästa år ska jag defenitift åka på denna träff,no matter what! |
|
|
reeltoreel
Member
3454 Posts |
Posted - 2006/04/22 : 20:21:17
|
quote: Ett speciellt tack till den jäv** som passade på att kortsluta nått när jag kröp under borden och kopplade, var ju nära att det hände en olycka där...
Sådant får man väl ändå ta på en DIY-träff Några volt hit å dit spelar väl ingen roll |
|
|
Kmj
Member
2870 Posts |
Posted - 2006/04/22 : 20:32:30
|
bah, tänk dig själv att se ett skarpt blått sken exakt vid den tidpunkt du sätter i en kontakt.... "vad fan förstöre jag nu då????" |
|
|
reeltoreel
Member
3454 Posts |
Posted - 2006/04/22 : 20:36:13
|
HÄRLIGT!!!! |
|
|
ILLY
HiFitraktör
1325 Posts |
Posted - 2006/04/22 : 21:41:55
|
Beklagligt nog blev jag tvungen att stanna hemma i år, då min dotter ligger febrig och snuvig. Synd, för det verkar ha varit precis lika lyckat som tidigare år, minst.
Men... Skynda på med bilderna nu för attan, så jag får veta vad jag missat! |
Militant cyklist. |
|
|
martinsson
100.000-klubben
3311 Posts |
Posted - 2006/04/22 : 21:42:00
|
Hemskt lessen, jag har tyvärr ingen programvara hos mig som kan konvertera till 800x600, så mina bilder får tvärr vänta...
om det är till någon tröst är jag ingen vidare fotograf... alls... fråga vemsomhelst... jag är verkligen urkass... helt säkert... |
martinssons DIY funderingar och projekt - http://www.martinsson.cc/blog/ |
|
|
Mc Square
Member
3723 Posts |
Posted - 2006/04/22 : 21:44:06
|
Paint i Windows duger... |
Som audiofil får du inte dra dig för att göra sånt som kan vara livsfarligt... -->Mitt system EoJeud - A better snack!
"220 volt för att det kittlar så skönt" |
|
|
Dahlberg
Mästar-Harry 2005
4211 Posts |
|
reeltoreel
Member
3454 Posts |
Posted - 2006/04/22 : 21:53:07
|
quote: jag har tyvärr ingen programvara hos mig som kan konvertera till 800x600
Dålig ursäkt
Kom igen nu!!! |
|
|
Circlomanen
Semesterfirare
9880 Posts |
Posted - 2006/04/22 : 21:57:10
|
Ett jätte-tack till Pac, Bernt å alla andra som gjorde dagen möjlig! Det var jättekul att komma och lyssna och diskutera mm... Jättemycket entusiasm och en sann DIY anda! Tack! Johannes. |
|
|
Zalve
Nerikes Audiofiler
18938 Posts |
Posted - 2006/04/22 : 22:03:53
|
Sakta men säkert kommer det komma ut bilder i kväll, men nu är det dags för PIZZA.
Tidigt på morgonen var det några entusiaster som hade fått upp ögonen extra för DIY-Träffen. De var de inte ensamma om.
"Har ni nån ljudutrustning i bilen?"
|
"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd" |
|
|
reeltoreel
Member
3454 Posts |
Posted - 2006/04/22 : 22:09:45
|
PIZZA?????
Men kom igen nu karl! Strunta i pizzan,vi vill ha BILDER |
|
|
arcam
Member
1698 Posts |
Posted - 2006/04/22 : 22:24:19
|
två poliser...stereopoliser...
(oj, nä den var dålig , sorry )
|
|
|
Gothmog II
Member
435 Posts |
Posted - 2006/04/22 : 22:26:41
|
Det här är tortyr för oss som inte hade möjlighet att komma, BILDER för böfvelen |
Cairn Fog 2, Cairn 4808A, Edison 60, DIY Aleph 3, Audio Innovations 300, Ariel loudspeakers, Stax Lambda och en SAAB 9-5 Aero 315 Hk Etanol (Maptuned)
Det finns genvägar till det perfekta ljudet |
|
|
Topic |
|