HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - HiFi
 Posta bilder på snygga hifimöbler!
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 4

Ranefjord
Member

422 Posts

Posted - 2006/05/19 :  20:56:38  Show Profile  Visit Ranefjord's Homepage Send Ranefjord a Private Message  Reply
Jag vill gärna veta mer om Audiomagic's rack. Någon som har provat? Resultat? =) De ser iallafall snygga ut på bild.

Snoogens
Go to Top of Page

Bunkert
Member

769 Posts

Posted - 2006/05/20 :  02:13:38  Show Profile  Visit Bunkert's Homepage Send Bunkert a Private Message  Reply
Just det!

Fy skäms! Inte skriva sådär utan en länk!

Så här ser de ut:

www.audiomagic.dk

Svenska återförsäljare: http://www.audiomagic.dk/sweretailers.html

Go to Top of Page

joeflo
Member

90 Posts

Posted - 2006/05/20 :  22:45:41  Show Profile Send joeflo a Private Message  Reply
Tack Buggsson det värmer , Jag tycker bara att bilderna förstör helhets intrycket på bänken .

Per-G Jeppson, du ville veta lite om bänken:
Övre och undre delen på bänken består av 10mm alu som är ihop svetsad samman med 60mm alu rör med 5mm väggar. Den övre delen har bara en nerfräsning för alu röret medans den undre har genomgående hål.
Det är exakt 500mm mellan rören(på tiondels mm).
Jag kan ändra avstånd mellan hyllplanen med steg om 20mm, Tänkte köra 10mm först men tyckte att det var onödigt. Det går att modifiera så att det blir fjäderupphägda hyllplan om jag så vill. Hyllplanen vilar på hårdmetal med en plast ring runt. Varje hyllplan tål lätt 100kg+(har testat).
Hyllplanen består av 10mm genomfärgat mörkt glas(kommer inte ihåg namnet på den sortens glas). Vikten jag skrev om var innan härdning av glashyllorna .
Poängen med "Musse Pigg öronen" är att inte bänken skall få för stor area och att kunna ställa den mot väggen utan att kablar och golvlister tar emot, givetvis estetiskt också.
Det går att borra i rören om jag vill dra tex. strömkablarna igenom.
När bänk kroppen var klar så blev den blästrad och pulverlackad.
Färgen på hjulen och bänken blev samma av en slump. Kan när jag vill få den omlackad i vilken färg jag vill. Hjulen tål riktiga 90kg styck.
Två av hjulen är är låsbar vid behov. Dom sitter fast med M10 bultar så att man kan skruva av ifall man vill ha andra sorters fötter(jag vet att många som tycker att hjulen inte passar in. Men jag kan byta till spikes om jag så vill.) Tanken är att också ha en skivspelare överst om jag köper en vill säga. Eller att kunna ställa mera leksaker på .
Hela bygget är helt symetrisk sånär som på dom två låsbara hjulen.
Bänken går lätt att flytta runt med fingret oavsett vikt .

PS. Hoppas att jag inte glömt att skriva någonting men det är bara att fråga på annars .

DS. Kan bygga(kopiera)dom flesta bänkar som finns på bild i den här tråden om jag verkligen vill .

Edited by - joeflo on 2006/05/21 13:59:33
Go to Top of Page

Bunkert
Member

769 Posts

Posted - 2006/05/21 :  13:17:35  Show Profile  Visit Bunkert's Homepage Send Bunkert a Private Message  Reply
Är det du själv som har tillgång till verktyg och verkstad? Eller anlitar du folk för varje moment?
Go to Top of Page

joeflo
Member

90 Posts

Posted - 2006/05/21 :  13:54:10  Show Profile Send joeflo a Private Message  Reply
Jag gör en hel del själv, men anlitar folk om jag anser att dom gör vissa moment bättre/snabbare/lättare . Design och konstruktion är helt min egen givetvis.
Och ja, jag har tillgång till verkstad. Har också planer att i framtiden bygga om en hemmabioförstärkare till något alla vill ha.
Men det är i framtiden då dom byter ljudformat så ofta och X kostar så mycket pengar just nu.

Mvh

Edited by - joeflo on 2006/05/21 14:06:29
Go to Top of Page
Page: of 4 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.16 sekunder. Snitz Forums 2000