HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - HiFi
 Posta bilder på snygga hifimöbler!
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 4

Bunkert
Member

769 Posts

Posted - 2006/05/12 :  01:46:07  Show Profile  Visit Bunkert's Homepage Send Bunkert a Private Message  Reply
Lindvall!! Herregud vilken möbel!!!

Go to Top of Page

Bunkert
Member

769 Posts

Posted - 2006/05/12 :  01:56:57  Show Profile  Visit Bunkert's Homepage Send Bunkert a Private Message  Reply
guldfisk!

Jag tycker ditt inlägg var högst relevant i sammanhanget. Men detta ämne är egentligen så pass intressant och relativt odiskuterat sen jag kom med här för ett par månader sen i alla fall, att det borde bli en egen tråd.

Hm.. vilket forum skulle denna framtida hifiuppställningsdiskussion hamna på?
Go to Top of Page

joeflo
Member

90 Posts

Posted - 2006/05/15 :  17:53:20  Show Profile Send joeflo a Private Message  Reply
Massor med snygga stereobänkar!
Men min egna är mer praktisk än dom flesta där på bilderna.
Något jag fick erfara när jag tänkte köpa en färdig bänk från diverse handlare.
Vissa var snygga/mindre praktiska andra var mindre snygga/mera praktiska andra var Snygga och dyra men inte så genom tänkta.

Mitt råd är att när man bygger en egen bänk så ska den vara lite framtids säker(läs praktisk).

PS. Ät inte upp mig om någon tycker att mitt inlägg är OT.
Go to Top of Page

Bunkert
Member

769 Posts

Posted - 2006/05/15 :  23:24:14  Show Profile  Visit Bunkert's Homepage Send Bunkert a Private Message  Reply
Vad menar du med "framtidssäker"?

Är det att man kommer att byta grejer, och att det då är bra att ha en bänk som slukar det mesta?

Är det inte bättre att köpa framtidssäker hifi istället?

Du råkar inte ha någon bild på din bänk?
Go to Top of Page

joeflo
Member

90 Posts

Posted - 2006/05/16 :  08:05:46  Show Profile Send joeflo a Private Message  Reply
Du förstod vad jag menade Bunkert.
Tyvärr drabbas man av att man vill ha nya prylar hela tiden vilket leder till att bänken man hade innan är tex. för stor/liten, opraktisk och kanske inte lika snygg längre, så den matchar ditt nya värstingslutsteg eller 2 nya. Går inte heller att flytta på bänken vi behov mm.
Skicka PM på din mailadress så ska jag försöka att ta ett kort på bänken och skicka till dig. Då jag inte är säker på hur man lägger upp en bild.
Tänk på att min bänk är extrem dyr att bygga(det blev dyrare än tänkt tyvärr).
Men är min stolthet då den är min egna design och tillverknig mer eller mindre.

Edited by - joeflo on 2006/05/16 09:11:25
Go to Top of Page

Bunkert
Member

769 Posts

Posted - 2006/05/16 :  08:27:02  Show Profile  Visit Bunkert's Homepage Send Bunkert a Private Message  Reply
joeflo!
Du har PM.
Kolla här annars:
http://www.hififorum.nu/artiklar/knaakdownload/knaak.htm
Go to Top of Page

EuphoniC
Klubbmästare i HiFi Norr

3091 Posts

Posted - 2006/05/16 :  08:51:10  Show Profile  Visit EuphoniC's Homepage Send EuphoniC a Private Message  Reply
Ja, kolla där för nu har du väckt nyfikenheten hos oss alla - vi vill se din bänk joeflo

/Jonas

Hemma hos mig | Klubbmästare för HiFi Norr - Kontakta mig för mer information.
Go to Top of Page

joeflo
Member

90 Posts

Posted - 2006/05/16 :  09:08:50  Show Profile Send joeflo a Private Message  Reply
Ni var snabba grabbar! Jag är på jobbet i skrivandets stund men ska försöka lägga upp en bild eller skicka en senare i dag. Kan bli senare i veckan i värsta fall tyvärr då jag har lite att göra efter jobbet hela veckan. Men den som väntar på något gott .....
Go to Top of Page

Mahler
Member

1782 Posts

Posted - 2006/05/16 :  09:18:01  Show Profile Send Mahler a Private Message  Reply
Min är ju ganska snygg kan jag tycka så där lite subjektivt!!

http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=34042&whichpage=7

-----------------------
Tabula Rasa!
Go to Top of Page

joeflo
Member

90 Posts

Posted - 2006/05/16 :  12:07:02  Show Profile Send joeflo a Private Message  Reply
Mahler den var snygg! Det är praktiskt när man kan ha tv på bänken, det spar plats.
Kollade på bilderna bara men den se dyr ut.
Go to Top of Page

EuphoniC
Klubbmästare i HiFi Norr

3091 Posts

Posted - 2006/05/16 :  13:00:03  Show Profile  Visit EuphoniC's Homepage Send EuphoniC a Private Message  Reply
TV tvspel HK bort bort bort! Annars ser bänken kanon ut

/Jonas

Hemma hos mig | Klubbmästare för HiFi Norr - Kontakta mig för mer information.
Go to Top of Page

Mahler
Member

1782 Posts

Posted - 2006/05/16 :  14:33:50  Show Profile Send Mahler a Private Message  Reply
Hihiii,

Joo du har rätt Euphonic.. Stora åbäket till TV ser INTE bra ut.. Men det är en tillfällig lösning som du säkert förstår.. Mycket snart kommer det hängas upp något platt på väggen bakom istället och då försvinner den för gott!! TV spelet är även det en flyttbar pryl.. Kan likaväl ligga under centerhögtalaren och på golvet där man slipper se den.

Joeflo, Solid Tech har faktiskt väldigt rimliga priser på sina bänkar. Särskilt med tanke på den extrema flexibiliteten i bänken. Typ din fantasi sätter gränserna! Byggkvalitet och finish är på topp ochså! Men visst blir en bänk i min konfiguration dyr.. Men det fick vara värt det. Särskilt med tanke på att ja hade drygt 70-80 kilo lastat på en väääldigt svajjig ikea bänk förrut som var dimensionerad för max 50 kg tror jag!!

-----------------------
Tabula Rasa!
Go to Top of Page

Mahler
Member

1782 Posts

Posted - 2006/05/16 :  16:19:09  Show Profile Send Mahler a Private Message  Reply
Ojj,

Här var ju ett riktigt klipp!!

http://www.hifimagasinet.com/annonsDetalj.asp?annonsID=18113

-----------------------
Tabula Rasa!
Go to Top of Page

Bunkert
Member

769 Posts

Posted - 2006/05/17 :  00:16:14  Show Profile  Visit Bunkert's Homepage Send Bunkert a Private Message  Reply
Mahler!

Jag gilade verkligen dina stativ! Är de också Solid Tech?
Go to Top of Page

Mahler
Member

1782 Posts

Posted - 2006/05/17 :  09:19:44  Show Profile Send Mahler a Private Message  Reply
Tackar Bunkert,

Ja, det är ju svårt att inte dra den slutsatsen av bilderna inte sant!!

Stativmodellen jag har är dock som jag förstått (med reservation för ev. missförstånd) designade särskilt för Marten Duke stativarna. Solid Tech har ett liknande stativ som mitt stativ bygger på men med lite annorlunda fotplatta och topplatta.. Kontakta Solid Tech eller Marten direkt om du har några frågor ang. stativen!

Mitt stativ har jag dock tagit bort originaltopplattan på! Har själv ersatt den med en specialbeställd topplatta (från snickeri) med utfräsningar för framtida BDR konor som snart kommer placeras mellan högtalare och stativ!!

Allt för att högtalarna ska stå ännu mer stabilt och säkert!

Mvh

D

-----------------------
Tabula Rasa!
Go to Top of Page

Ampalang
fd. drbob

1136 Posts

Posted - 2006/05/17 :  09:22:16  Show Profile Send Ampalang a Private Message  Reply
quote:
Jag gilade verkligen dina stativ! Är de också Solid Tech?

Det är Mårtens egna stativ...Solid Tech har bara två pinnar på sina medans Mårten kör med tre.

Edit: Bild

Edited by - Ampalang on 2006/05/17 09:39:30
Go to Top of Page

Mahler
Member

1782 Posts

Posted - 2006/05/17 :  14:52:38  Show Profile Send Mahler a Private Message  Reply
Precis!!

Som du ser finns det en del som skiljer!!

Topplattan är annorlunda ochså!!

Min specialare underst och original över!

Specialare igen med "koppar" för konorna!

-----------------------
Tabula Rasa!
Go to Top of Page

Bunkert
Member

769 Posts

Posted - 2006/05/17 :  22:43:08  Show Profile  Visit Bunkert's Homepage Send Bunkert a Private Message  Reply
Ser gediget ut!

joeflo, när får vi se din bänk?
Go to Top of Page

Buggsson
Medlem i AÖ

1657 Posts

Posted - 2006/05/18 :  01:25:11  Show Profile Send Buggsson a Private Message  Reply
quote:
joeflo, när får vi se din bänk?

Ja, vi är fler ändå som väntar

J. Ullberg
Go to Top of Page

joeflo
Member

90 Posts

Posted - 2006/05/18 :  07:43:14  Show Profile Send joeflo a Private Message  Reply
Den kommer grabbar när jag får tid här i veckan. Är som jag skrev tidigare lite upptagen efter jobbet.
Go to Top of Page

joeflo
Member

90 Posts

Posted - 2006/05/18 :  20:11:40  Show Profile Send joeflo a Private Message  Reply
Bunkert du har mail via hotmail, tänk på att det kan hamna som skräppost.
Om han lägger ut bilderna grabbar så ska ni veta att jag tog korten med min kameramobil.
Jag äger inte en "riktig kamera" för stunden.

Edited by - joeflo on 2006/05/18 21:39:32
Go to Top of Page

Bunkert
Member

769 Posts

Posted - 2006/05/18 :  22:54:06  Show Profile  Visit Bunkert's Homepage Send Bunkert a Private Message  Reply
Mina herrar!

Tillåt mig ha den äran att få presentera:

--> joeflos DIY bänk <--

Go to Top of Page

joeflo
Member

90 Posts

Posted - 2006/05/19 :  09:16:22  Show Profile Send joeflo a Private Message  Reply
Jag skäms över bildkvaliten !
Bilderna ser värre ut här på forumet än på min dator.
Go to Top of Page

Buggsson
Medlem i AÖ

1657 Posts

Posted - 2006/05/19 :  09:21:15  Show Profile Send Buggsson a Private Message  Reply
quote:
Jag skäms över bildkvaliten

Må så vara, men racket ser ju fint ut, det är väl huvudsaken?

J. Ullberg
Go to Top of Page

PG Jeppsson
100.000-klubben

7768 Posts

Posted - 2006/05/19 :  19:02:12  Show Profile Send PG Jeppsson a Private Message  Reply
Joeflo, beätta lite mer om ditt rack, ser intressant ut.

Är det glashyllor?

Är numera säljare av
biostimulerande grejor.....

Är lagliga grejor.......

HiFiForum.nu det kloka forumet.

Go to Top of Page
Page: of 4 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.22 sekunder. Snitz Forums 2000