HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Personlig HiFi
 Rengöra dynor?
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Lovan
Member

3166 Posts

Posted - 2006/04/21 :  00:29:56  Show Profile Send Lovan a Private Message  Reply
Dynorna till mina HD600 skulle behöva rengöras.
Hur ska man gå tillväga?
Köpa nya känns inte riktigt rimligt då sennheiser ska ha 470:- för dom

Ryssen
100.000-klubben

8488 Posts

Posted - 2006/04/24 :  18:10:02  Show Profile  Visit Ryssen's Homepage Send Ryssen a Private Message  Reply
Släng dom i tvättmaskinen.
Vet ej men ta loss dem och se om du hittar någon sorts textilrengöring.
Textilaffärer måste vål nästa ha sådan,eller så finns det ju till bilklädslar.Ett par tips i alla fall.

Learning by burning..
You say that you can read my mind--Be careful of what you might find. -Ozzy-
Go to Top of Page

Anders47
Member

1060 Posts

Posted - 2006/04/24 :  18:22:14  Show Profile Send Anders47 a Private Message  Reply
Ta av dynorna och tvätta dem i ljummet vatten med litet vanligt tvättmedel. De drar till sig mycket vatten så pressa dem litet så att tvättlösningen går ut. Skölj sedan ett par gånger och pressa ut vattnet. Låt dem lufttorka, torkar över natten.

Fungerar utmärkt för HD600 och, antar jag, för de flesta dynor som går att ta av.

Go to Top of Page

Lovan
Member

3166 Posts

Posted - 2006/04/25 :  01:35:32  Show Profile Send Lovan a Private Message  Reply
Anders: Tack, jag var lite orolig för att lädret skulle ta stryk(lädret på "insidan") av tvättmedlet. Men då ska jag testa det. Måste nog köpa parfymfritt tvättmedel dock
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.17 sekunder. Snitz Forums 2000