HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Personlig HiFi
 Bra mikrofon för ljudupptagning utomhus
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

elohim
Member

74 Posts

Posted - 2006/04/23 :  22:31:47  Show Profile Send elohim a Private Message  Reply
Jag har planer att spela in lite olika "natur-ljud" utomhus, och behöver en extern stereo-mikrofon av bra kvalitet. Jag undrar vad det är för typ av mic som behövs, och eventuella modeller/märken och var man kan hitta dessa.
Inga tokdyra prylar, men en drös hundralappar om så behövs.

ska spela in mot bärbar mp3-spelare alt bärbar dator. Blir främst
> skogs-sus
> vatten, bäckporl
> vågor
> eld

Låter lustigt, men det är lite av ett testprojekt också =)

Tack på förhand!

//Elo

Edited by - elohim on 2006/04/23 22:33:35

lindvall
lite allmänt grå och tråkig....

1683 Posts

Posted - 2006/04/24 :  07:16:37  Show Profile Send lindvall a Private Message  Reply
Kul projekt! Jag har själv haft tankar på liknande, men i och med att min minidisc gick sönder i inspelningsfunktionen när jag tappade den i golvet så blev det inte av... :-(

Jag har en Sonymikrofon, men tyvärr kan jag inte säga om den är tillräckligt bra eller inte eftersom jag inte hann testa den utomhus nångång. Tänkte använda den till att spela in intervjuer vid uppsatsskrivning.

Go to Top of Page

SW
Member

542 Posts

Posted - 2006/04/24 :  13:14:17  Show Profile Send SW a Private Message  Reply
Jag har en sådan
http://cgi.ebay.de/Richtmikrofon-Parabolmikrofon-Naturfreunde-Sicherheit_W0QQitemZ6002098856QQcategoryZ28914QQrdZ1QQcmdZViewItem
som jag köpte på ebay.de för att spela in fågelljud.
Den kopplar jag till en bärbar MD-spelare. Sedan kopierar jag till Adobe Audition och redigerar, brusreducerar och det blir riktigt bra.

S
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.12 sekunder. Snitz Forums 2000