Author |
Topic |
Snoop
Medlem, HiFi Norr
4184 Posts |
Posted - 2006/07/13 : 12:14:12
|
Tror de skulle bli riktigt trevligt om han matade monstren med en liten Octave |
[Squeezebox 3][Onkyo TX-SR876][Phonar Veritas P5][Kef KHT 2005.2] Moderator på Minhembio
|
|
|
Pac
200.000-klubben
22004 Posts |
Posted - 2006/07/13 : 13:34:48
|
Detta blir mindre och mindre ett reportage och mer och mer en medlemmarnas system tråd så jag flyttar den till rätt fora och döper om den.
|
// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu // HiFiForum.nu's regler, Artikelregister
|
|
|
matte76
100.000-klubben
6570 Posts |
Posted - 2006/07/13 : 13:48:13
|
quote: Tror de skulle bli riktigt trevligt om han matade monstren med en liten Octave
Eller kanske ännu hellre med en kraftfull men sensuell italienska vid namn Audia |
- Blått ett lag - Malmö FF! - Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes) - Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)! - Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/
|
Edited by - matte76 on 2006/07/13 13:49:44 |
|
|
kris69
Member
538 Posts |
Posted - 2006/07/13 : 18:10:24
|
quote: Tror de skulle bli riktigt trevligt om han matade monstren med en liten Octave
Ja eller en lite större Själv tror jag dock på att kombinera Grandeur med lite kraftigare 300b på sisådär en hissnande 20w eller så.
|
" Vi borde prata mera om våra öron" |
|
|
Bernt Jansson
400.000-klubben
19763 Posts |
|
mayro
Lämnat på egen begäran
10984 Posts |
Posted - 2006/07/13 : 19:48:22
|
Hej på er grabbar o tjejer...Jahaja.... Det har hänt lite här som sagt var.. Skall så SNART värmen lagt sig försöka ta nån bild och berätta lite mer...
Men kort sagt så måste öppet sägas följande.. Per G jeppsons lilla stärkare.. MED fel på ena kanalen så den låter aningen dovare där tyvärr är TROTTS detta "lilla aber" det häftigaste jag någonsin hört i kombo med mina Silverline Grandeur II.. Att lira Ossy OSborn eller vilken rock o valfri musik som helst var en upplevelse ALLA borde ha i bakhuvudet... 12 Watt.. skapar en pondus och vibb jag som sagt aldrig ens hört OAVSETT pris o storlek av system...Volymen blir ju aningen begränsad.. Men men. Tills det..
Jag säger bara.. WOW!!!!
Och jag som sagt så mycket elakt om lågefekt rör stärkare i mitt hifi liv... rörgudarna kommer nog straffa
Jag har nog haft en del fel ibland måste numera erkännas...Omvändelse under galgen hade varit jobbigt.. Nu är det bara roligt att få berätta om detta...Jag ska nu snart återkomma med mer bilder osv framöver..Men måste vänta in lite grejor först.. Samt förhoppningsvis aningen nattsvalka i varje fall.. Dom nya grejorna avger VÄRME!!!!!!!'
Kul att vara tillbaks här o ha skoj igen med er alla......Men som sagty. Numera har jag en väl fungerande raggarbil eftersom garaget hunnits med destomera... |
Driver Mayros hifidagis
|
|
|
matte76
100.000-klubben
6570 Posts |
Posted - 2006/07/13 : 19:52:26
|
Välkommen tillbaka raggare! |
- Blått ett lag - Malmö FF! - Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes) - Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)! - Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/
|
|
|
rannagarden
Reportage-Harry 2006
4161 Posts |
Posted - 2006/07/13 : 19:57:16
|
Välkommen tillbaka. Hur ser riggen ut nu för tiden?
Mvh, M |
|
|
Draken
Member
1550 Posts |
Posted - 2006/07/13 : 20:09:32
|
Å ja som letade i Västerås? |
|
|
Vox
fd. Eric V-ås
3656 Posts |
Posted - 2006/07/13 : 20:59:24
|
Kul att se dig här igen Mayro.
//eric |
"Om Gud ville att vi skulle lyssna på fler kanaler än 2 skulle han gett oss fler öron" |
|
|
Manga X
Donator: Bildserver
3083 Posts |
Posted - 2006/07/13 : 21:19:49
|
Välkommen tillbaka! Roligt att du "upptäckt" rör med!
Mvh Magnus Eriksson |
|
|
ohmega
Member
4651 Posts |
Posted - 2006/07/13 : 21:40:12
|
Välkommen tillbaka Mayro...vi är många på forumet som har saknat dig |
Medlem i klubbstugan SVAVEL - "Vi kör så det ryker" Mitt Hifi-intresse är ingen prylhobby - det är en materialsport :) Anläggning: DVD-Denver + Naim Nait2 + Epos ES11 OCH FT-1600 MkII + 200 CD-skivor |
|
|
calle_jr
Reportage-Harry 2006
3228 Posts |
Posted - 2006/07/13 : 22:29:56
|
Välkommen som sagt, och låt mig bara citera innan du suddar ut det igen:
quote: Jag har nog haft en del fel ibland måste numera erkännas
quote: Dom nya grejorna avger VÄRME!!!!!!!
Jäkligt nyfiken, vill inte gissa högt än, men jag tror inte 300B. Däremot 4st KT88 eller 6550. Jag kan ha helt fel förstås. Är jag nära?
|
It's okay. I wouldn't remember me either. - - - - - - - - - - - - - - Cover Art & ståpäls |
|
|
vemsom
Member
6618 Posts |
Posted - 2006/07/13 : 23:20:57
|
Välkommen tillbaka Tobbe. Vi har ju hört på omvägar om vad som hänt eller kommer hända och att du kanske ser ett ljus i glöden *hö hö*
Tack Calle för poängeringen :) |
// fd. Klubbmästare och grundare av eoJeud // fredrik@vemsom.se / www.vemsom.se - - - DIY or DIE! - - - // Min "läggning" |
|
|
Amatören
100.000-klubben
1784 Posts |
Posted - 2006/07/14 : 00:30:18
|
Ah, ordningen återställd Som andra tidigare sagt, kul att ha dig tillbaka! Tycker det har varit dåligt "drag" på detta forum under din "semester".
Nu blir det "fortsättning följer...", eller... |
"Amatör, med JBL, Beyma, 18-Sound, AE, DUAL, Ortofon, BSS, Xilica, NCore och Yamaha!" |
|
|
Per100
Member
1543 Posts |
Posted - 2006/07/14 : 08:52:15
|
Bernt, ja det stämmer faktiskt att det är första låtarna som jag gillar bäst och det är ju inte stravinski. Denna SACD hybrid är dock mixad med en del stycken av stravinski (bonus) men texten på framsidan syns dåligt på min bild.
I vilket fall så blir jag nu enormt sugen att köpa denna på vinyl och jag kan verkligen rekommendera inspelningen! |
|
|
Creative Audio
Member
2547 Posts |
Posted - 2006/07/14 : 09:20:58
|
Välkommen tillbaka Tobbe !!!
Wolfgang
|
++ äger och driver Creative Audio++ ++Stockfisch-records++Turtle-records++SCR-Records++C.E.C++MusicHall++Ayon++Lumen White++Agile Multimedia o. ström++Pentagon++Krell++DP++Phonar Högtalare++Fadel ART kablar++ViaBlue++Aqvox++Dynavox++T.A.C++Dual++
http://www.creative-audio.se |
|
|
EmilH
Member
484 Posts |
Posted - 2006/07/14 : 09:22:30
|
Hänger på de andra så smått... Gött att du är tillbaks Mayro.... |
|
|
mayro
Lämnat på egen begäran
10984 Posts |
Posted - 2006/07/14 : 11:02:36
|
Ni gör mig ärligt generad nu grabbar.....Tack för ert uppmuntrande välkomnande
|
Driver Mayros hifidagis
|
|
|
matte76
100.000-klubben
6570 Posts |
Posted - 2006/07/14 : 11:39:21
|
Forumet är mycket roligare och mer action-betonat när du är med och skriver Tobbe! |
|
|
|
mayro
Lämnat på egen begäran
10984 Posts |
Posted - 2006/07/14 : 21:30:37
|
Då skall väl det senaste berättas om lite då.. Efter en brokig väg fram så börjar nog ändå systemskiftet ta form nu här.. Jag ÄR verkligen en gnällpelle samt aldrig nöjd egentligen. Så inte riktigt ännu heller nu... Men va sjutton skall man vara nöjd för? bra kan ALLTID bli bättre .. Detta påvisade Per G Jeppsons lilla 12 wattare med tydlighet.. Fråga INTE om den "verkligen" är sååå bra nu. För den spelade BÄTTRE än bra helt enkelt... Den med lite mer watt i skulle Per aldrig få tillbaks. Och jag skulle roa mig med att knäcka mina hifi vänners alter ego så ni aldrig mer fick känna tillfredställelse igen med era ljud... Speciellt ni som gillar hård rock...För den kombo Silverline o Philips från 1961 formade är det oslagbart bästa jag hört någonsin på sådan musik.. UTAN ens jämförelse..
Detta med Ossy Osborn som referenceskiva varvat med scorpions o sedan vad som helst dessutom......'
Men men. Då Per 100 kom hit så hade han med sig lite paket.. Allt började med att jag visste det var tunga paket och två st...
Döm om min förvåning då Per 100 gled in med armen.. Ja den ENA armen lätt böjd o ett paket i denna ända arm som han bar med LÄTTHET...
Stog det på det...
Och här står det högst upp på stapeln av kartonger som Lena svär ve o förbannelse över...
DET paketet va ju INTE vad jag väntade mig inte.. Eller hade Per 100 legat i hårdträning sedan sist bara... |
Driver Mayros hifidagis
|
|
|
mayro
Lämnat på egen begäran
10984 Posts |
Posted - 2006/07/14 : 21:34:15
|
Och under det står dom två kartongerna jag trodde jag skulle få. Vilket gjorde Pers entre så maffig då jag trodde karl bar över 30 pannor med en arm o med lätthet... Lilla kartongen innehöll ju bara rören ju...
Dom större kartongerna innehöll ju detta.. Tyvärr hade jag ingen kamera tillgänglig vid tillfället. Så detta blir inte foton som "vanligt" utan mer uppradat enbart... |
Driver Mayros hifidagis
|
|
|
mayro
Lämnat på egen begäran
10984 Posts |
Posted - 2006/07/14 : 21:39:10
|
Så raketuppackning blev det..
Och jag kan säga att dom är verkligen så megasnygga som man någonsin kan önska sig. I alla fall enligt min smak för look... |
Driver Mayros hifidagis
|
|
|
mayro
Lämnat på egen begäran
10984 Posts |
Posted - 2006/07/14 : 21:44:11
|
Tyvärr dålig skärpa.. men lite visar dom i alla fall av sitt utseende...
Och att se dom nattetid är som en glödande saga av rent vackerhets glimmer.. Lena och jag är totalt rörsålda ifråga om utseende o glöd.. SÅ mycket kan jag avslöja redan nu.-. Blir det transistor igen framöver får dom bygga den med rörlook om jag skall ha den hemma...
huj om jag kunde få nattbilder o visa.. Ni skulle som oss tror jag gilla det... |
Driver Mayros hifidagis
|
|
|
mayro
Lämnat på egen begäran
10984 Posts |
Posted - 2006/07/14 : 21:48:27
|
En bild som avslöjar min gamla trotjänare till stereobänk även den är tillbaks.. Fast den görs sig finfint med dessa monoblock CD osv
En del gamla saker är helt enkelt bra. Så bra så man saknar dom och vill ha dom igen. Tur som attan jag inte kastade min fina bänk...
Som den uppmärksamme ser är INTE bänken "omoddad" direkt... Så den är inte jämförbar direkt med en Standard bänk av detta slaget... |
Driver Mayros hifidagis
|
|
|
Topic |
|