HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - HiFi
 Rumble in Halmstad, 2006-03-04
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

Piggen
Member

676 Posts

Posted - 2006/03/05 :  09:07:35  Show Profile Send Piggen a Private Message  Reply
I ett vinterprydat Halmstad samlas ett gäng "nördar" (som mace brukar säga ).

Det var en vansinnigt trevlig eftermiddag med mycket snack och lite bandy. Lyckligtsvis. Desto mer musik var det däremot!

Öppnar tråden genom att hälsa Er välkomna in i tråden!


Saknas på bilden gör allas vår PAC.

Översiktsbild på Dags system (deerhunt):


...och en översiktsbild på Fredriks (Rishna) Carlsson-system:


Återkommer med mer detaljer senare
Ni som var där får gärna fylla på med mer information, jag har dålig koll på alla namnen, så ni får gärna identifiera er på översiktsbilden!

Indiana Jones är bara en blek kopia av Bröderna Dahl!

Edited by - Piggen on 2006/03/18 17:52:02

Rishna
Member

185 Posts

Posted - 2006/03/05 :  09:50:58  Show Profile Send Rishna a Private Message  Reply
Här kommer några fler bilder från Halmstad-träffen!



Undertecknads son Mattias var mest intresserad av kakor och läsk.





Carlsson OA52.3 med basstöd Peerless XLS10". Denon 2106 till Carlsson och Nad 216 till basarna.



Thorens TD-145 med Ortofon OM20 Super stod för knastret.



Det var en mycket trevlig träff och förhoppningsvis bara början på en fin tradition på västkusten.

/Fredrik

Ps. Ett stort tack till Pac som tagit de fina bilderna! Ds.

Edited by - Rishna on 2006/03/05 10:04:42
Go to Top of Page

deerhunt
Member

363 Posts

Posted - 2006/03/05 :  10:35:23  Show Profile Send deerhunt a Private Message  Reply
Till att börja med vill jag tacka Piggen (Johan) och Rishna(Fredrik) som såg till att denna träff blev av.
Tack för fika och maltwhiskey-doften (kunde tyvärr inte provsmaka själv).

Det var kul att testa anläggningen på annan plats. Största skillnaden var att det blev svårt att spela "intimt" och "nära" när rummet var stooort. Kan det varit 150m2 med 6m takhöjd

Sedan slukade rummet mycket effekt, kunde spela nästan fullt. Några ggr slog överströmskyddet ifrån, hmm - får nog jacka upp tröskelnivån lite till!


Här står jag och försöker förklara vad jag pysslat med de senaste 2 åren.


Slutsteg (2-kanaler klass-D) med inbyggt aktivt delningsfilter och övervakning på ström och temperatur.

Rishnas OA-52 och system lät väldigt öppet och distinkt. Riktigt bra! Hur mina prylar lät får andra bedöma

Man skall akta sig för den som funnit sanningen, och hålla sig till de som fortfarande söker
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2006/03/05 :  11:37:03  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply


Vilken träff det var!

God vänskap, god fika och mycket gott att dricka till... Både kaffe och tillbehör med andra ord

Lokalerna var fina och de eventuella akustiska bristerna kunde vi leva. Bristerna var väldigt tydliga och därmed enkla att hantera.

Rishna, vår "klasspappa", vilka är alla på bilden?


// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Rishna
Member

185 Posts

Posted - 2006/03/05 :  11:57:30  Show Profile Send Rishna a Private Message  Reply
Just det ja. Namnen:



Ni får fylla på i luckorna för jag är inte säker på alla namn.

Främre raden från vänster:

De tre herrarna är jag osäker på men sen kommer jag själv och MIER (Micke).

Mellersta raden från vänster:

Johan (lärarkollega), Deerhunt, ______, Piggen (Johan) och ______.

Bakre raden från vänster:

______, mace och ______.

Bakom kameran står Pac.

Jag ber om ursäkt för att jag inte kommer ihåg/antecknat alla namn.

/Fredrik


Edited by - Rishna on 2006/03/05 12:19:50
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2006/03/05 :  12:16:58  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
Ni måste ha haft det riktigt kul med tanke på alla luckor
Lite typiskt att eoJeud skulle ha Pubträff samma dag

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

Piggen
Member

676 Posts

Posted - 2006/03/05 :  12:22:59  Show Profile Send Piggen a Private Message  Reply
Ska se om jag kan fylla i någon lucka:
Främre raden, från vänster. Schmutziger (?) senior och junior (hehe) sen har vi merkurius (tror jag).

Mellersta raden från vänster:
Johan (lärarkollega), Deerhunt, Fredrik (kodslavkollega), Piggen (Johan) och juha.

Bakre raden från vänster:
DIESEL, mace och Boergars.

Någon som jag har fått om bakfoten?

Edit: juha=juha och inget annat

Indiana Jones är bara en blek kopia av Bröderna Dahl!

Edited by - Piggen on 2006/03/05 14:17:49
Go to Top of Page

Matrixen
Member

807 Posts

Posted - 2006/03/05 :  12:50:41  Show Profile Send Matrixen a Private Message  Reply
juha=juha
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2006/03/05 :  14:52:40  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply




Ja det var en gladlynnt och skön samling!

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

mace
London calling

5296 Posts

Posted - 2006/03/05 :  17:43:43  Show Profile Send mace a Private Message  Reply
En trevligare träff får man leta länge efter

Jag fick äntligen lyssna på Carlssonhögtalare






Min ihopmonterade NLE mojäng kom med på bild
Funkar finfint som hörlursstärkare, och även som för-
Semiportabel
Behövdes INTE under dagen Gott om härliga musikförmedlare var det minsann !!









En underbart vacker och välhållen (Nyskick) Thorens
Tyvvär visade det sig att kärestans och mina farhågor från hemmalyssning var sanna så det räckte och blev över.
Coldplay X&Y är lika hemskt komprimerad på vinyl som på CD




Ja herre j*vlar





Hmmmm ! Jag borde nog damma lite oftare




Kul att få lyssna på vår spelare i andra system, lätt att bli hemmablind/nöjd annars. Det skall Ni ha stort tack för !!!
Jag är faktiskt nöjd med hur den klarade jobbet







Något som saknas här hemma är ju Ooomphhh !!
Här fick jag äntligen avnjuta Chemical Brothers med just.......
Ooomphhh !!
Och Van Halen låten som är som en Harley på tomgång i början var ju inte fy skam
Det slog väl ifrån ett par gånger ??





En höjdarträff på alla sätt och vis !!!!!!!!!!!!!!!!
Nu skall jag börja leta efter all bra musik vi fick lyssna på
Alltid bra med anteckningsbok

Nackdelen med träffen är ju att jag inser att jag skulle behöva BÄGGE systemen hemma


Tack till ALLA !!!!!!!!!!!!!!

mera quad ESL = mera välljud.

"Efter tillnyktring vaknade han upp medvetslös" TV4-Nyhetsmorgon.

Bio har inte varit detsamma sedan Nickel Gammaldags försvann :-(

"Det finns egentligen inga rakor på den här banan, de enda rakorna som finns är böjda" Eje Elgh, Australiens F1-GP 2008.


Mr 500!

Edited by - mace on 2006/03/05 17:48:33
Go to Top of Page

MullBenkt
Member

1276 Posts

Posted - 2006/03/05 :  18:23:43  Show Profile Send MullBenkt a Private Message  Reply
Alex van Halens intro på Hot For Teacher är inte nådigt med burkar som kan leverera OOMMPHHH! Vill även rekommendera Mustasch's platta Above All om man vill ha härliga trummor!

Såg ut som en trevlig träff!
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2006/03/05 :  19:35:52  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply


Ja den där Van Halen låten var det ordentligt trycka i! Absolut något för Bernt och CH, tur att jag stod längst bak i rummet!


// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2006/03/05 :  19:38:19  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply


Men, det spelades annat än rå-rock också, min favorit för tillfället...



Vi får se om det inte händer något i morgon...

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

mace
London calling

5296 Posts

Posted - 2006/03/05 :  19:46:01  Show Profile Send mace a Private Message  Reply
quote:
min favorit för tillfället


En av skivorna som är noterad i min lilla anteckningsbok

M

mera quad ESL = mera välljud.

"Efter tillnyktring vaknade han upp medvetslös" TV4-Nyhetsmorgon.

Bio har inte varit detsamma sedan Nickel Gammaldags försvann :-(

"Det finns egentligen inga rakor på den här banan, de enda rakorna som finns är böjda" Eje Elgh, Australiens F1-GP 2008.


Mr 500!
Go to Top of Page

Rishna
Member

185 Posts

Posted - 2006/03/05 :  20:37:28  Show Profile Send Rishna a Private Message  Reply
Längst ner i höger hörn syns för övrigt lördagens kanske mesta ljudförbättrare.



/Fredrik
Go to Top of Page

mace
London calling

5296 Posts

Posted - 2006/03/05 :  20:42:01  Show Profile Send mace a Private Message  Reply
Loranga ????

M

mera quad ESL = mera välljud.

"Efter tillnyktring vaknade han upp medvetslös" TV4-Nyhetsmorgon.

Bio har inte varit detsamma sedan Nickel Gammaldags försvann :-(

"Det finns egentligen inga rakor på den här banan, de enda rakorna som finns är böjda" Eje Elgh, Australiens F1-GP 2008.


Mr 500!
Go to Top of Page

DIESEL
Member

953 Posts

Posted - 2006/03/05 :  21:28:52  Show Profile Send DIESEL a Private Message  Reply
Tack för en trevlig träff. Alltid kul att träffa lite forumfolk, man behöver snacka av sig lite emellanåt ...

2 intressanta anläggningar att lyssna på oxå .

För min del var det första gången jag hörde ett par Carlsson högtalare , skulle vara intressant att höra dom i ett mindre rum

Deerhunt's byggen var riktigt imponerande. Mycket trevliga högtalare och Van Halen låten som spelades var en höjdare, måste bara skaffa mig den skivan nu

/Eddie

Öl dödar hjärnceller, men bara de svagaste

Emotiva Audio ERC-1 ~ Emotiva Audio USP-1 ~ Emotiva Audio XPA-2 ~ Vienna Acoustics Beethoven Baby Grand
Go to Top of Page

juha
Member

316 Posts

Posted - 2006/03/05 :  22:34:54  Show Profile Send juha a Private Message  Reply
=juha : )

Tack för en kort(för min del) men övertrevlig träff, tråkigt att jag inte kunde vara med att sänka nivåerna i flaskorna(doping), men gjorde iaf lite på kaffet+fika brödet(dopping), för min del blev det premiär att träffa flera forums medlemmar..mycket skoj!!!

Lokalen var stor nog åt en Live konsert, inte riktigt men inte långt ifrån, ett sånt rum bjuder ibland på överraskningar ljud mässigt, tyckte att båda systemen lät trevligt, gav klart mer- smak. Kul att få lägga öronen på Deerhunt:s alster, skulle vara skoj att få höra dessa i ett annat rum. Imponerande byggen, tyvärr missade man strippen av monoblocken : (

Hur som helst så tycker jag att det var otroligt generöst att bjuda på så mycket, över alla förväntningar TACK ÄN EN GÅNG!!!
Go to Top of Page

Boccob
Starting Member

31 Posts

Posted - 2006/03/05 :  22:39:57  Show Profile  Visit Boccob's Homepage Send Boccob a Private Message  Reply
Rakarns, synd att jag inte han komma, blir något avundsjuk när det såg så roligt ut hade så velat se på alla roliga leksaker.


Freja - Thor Mk II - ML Vantage
Go to Top of Page

esl
Upptäckare! Mästar-Harry 2007, 200.000-klubben

2578 Posts

Posted - 2006/03/06 :  00:09:20  Show Profile Send esl a Private Message  Reply
Saknar Halmstad..
Önskar jag kunde vart med!!
Var hemma hos Juha när han hade modulus högtalarna och sedan Watt Puppy.

Vems är Hasbjermuggen?
Jag pluggade ju på högskolan när dom drog igång den firman. Nu är dom duktigt stora!
/esl

Innovare necesse est.
Det är ännu häftigare utan baffel.
Go to Top of Page

Mc Square
Member

3723 Posts

Posted - 2006/03/06 :  01:07:37  Show Profile  Visit Mc Square's Homepage Send Mc Square a Private Message  Reply
asså...det dära slutsteget,d-klass,är det verkligen 2 ringtraffos på en skitstor tredje,som jag ser?!
Har det nåt namn?

Oerhörd skapelse,nligt mitt tycke!

Som audiofil får du inte dra dig för att göra sånt som kan vara livsfarligt...
-->Mitt system
EoJeud - A better snack!

"220 volt för att det kittlar så skönt"
Go to Top of Page

juha
Member

316 Posts

Posted - 2006/03/06 :  01:12:38  Show Profile Send juha a Private Message  Reply
esl: Nu blev jag nyfiken..du har alltså varit hos mig på "den gamla goa tiden"?? Vänta nu...esl he he det måste ju vara..har du bott i GBG???
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2006/03/06 :  01:17:05  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
ESL bor väl kvar i GBG, om han inte flyttat nyligen,,,

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

juha
Member

316 Posts

Posted - 2006/03/06 :  01:48:37  Show Profile Send juha a Private Message  Reply
Då är jag ganska säker vem denne är..
Go to Top of Page

Boergars
Member

1641 Posts

Posted - 2006/03/06 :  09:25:20  Show Profile  Visit Boergars's Homepage Send Boergars a Private Message  Reply
Slutsteget är hemmabyggt av deerhunt och, jodå, den stora är en trafo på 1500VA!, om jag inte minns fel.

deerhunt kan säkert berätta mer.

SAOL säger:löda v. lödde, lött, lödd n. lött, pres. löder
sammanfoga medelst smält metall
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2006/03/06 :  11:15:49  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message  Reply
Imponerande bygge det där.

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.22 sekunder. Snitz Forums 2000