Author |
Topic |
Mc Square
Member
3723 Posts |
Posted - 2006/01/30 : 20:02:23
|
Bra tweak som oftast funkar |
Som audiofil får du inte dra dig för att göra sånt som kan vara livsfarligt... -->Mitt system EoJeud - A better snack!
"220 volt för att det kittlar så skönt" |
|
|
mayro
Lämnat på egen begäran
10984 Posts |
Posted - 2006/01/30 : 20:03:58
|
Din bild är den som mest visar hur dom ser ut i verkligheten ändå.. Fronterna är rent sagolikt snygga... Lena stog idag i dagsljus o tittade.. Sedan sa hon att man skulle ha en bänk i samma matrial o färg
tror man får slå en signal till kina och ge dom lite inputt på en ny bänk..
Nu ska här sovas snart...man är helt slut.... |
Driver Mayros hifidagis
|
|
|
calle_jr
Reportage-Harry 2006
3228 Posts |
Posted - 2006/01/30 : 21:12:28
|
quote: tror man får slå en signal till kina och ge dom lite inputt på en ny bänk
Om du har gjort bänken själv så tycker jag du tog den piken på ett fint sätt En svartbetsad träbänk hade gjort sig mycket bra med elektroniken.
ot; har nu hittat rätt anna-lotta-skiva
|
It's okay. I wouldn't remember me either. - - - - - - - - - - - - - - Cover Art & ståpäls |
|
|
ulfsan
Member
921 Posts |
Posted - 2006/01/30 : 21:38:07
|
Jag vill också passa på att tacka Tobbe och Lena för en fin söndag.
STORT TACK......
.... och har ni somnad får ni väl läsa det imorgon. Även barnen och vovven kan behöva ett tack för de att stod ut med alla besökar och allt o(ljud). Sen var det ju kul att träffa Hans, eftersom jag tror att jag innehar den första Droplet han sålde. Hans är en riktig dansk, så han ville skydda sina imponerande horn i bilen och lade därför "tasken" emellan när han körde hem .
/ Ulf |
Lyra Argo i -> Continuo/Cantus -> EAR834P -> Lavardin IT <- Auralic Vega <- SqueezeBox Touch <- Mac med Roon/Tidal JMLab MiniUtopior/2 st Rel Storm III Ihopkablat med Nordost Valhalla/Thor Integrerat med Denon AVR-X4100W/JMLab Electra hemmabiosystem |
|
|
ArtSound
Member
170 Posts |
Posted - 2006/01/31 : 01:04:56
|
Det var da en hyggelig weekend!
Det var fint at møde så mange af jer, så at det ikke bare er via e-mail og PM man taler sammen.
Det var også en stor fornøjelse at vise forskellige produkter, og fint at I tog så forskellige mange ting med også.
Det skal ikke være nogen hemmelighed at størst fornøjelse havde jeg af at vise Avantgarde Acoustiv frem for jer. Disse højttalere er mit "hjertebarn" Jeg ville ønske at alle audiophile fik lejlighed til at lytte til dem, bare én gang. Det er jo en højttaler som man bliver nødt til at tage stilling til, hvis man oplever den. Det gælder både design og ikke mindst lyd!
Mange tak til alle som mødte op og gav sin mening til kende |
www.artsound.dk |
|
|
mayro
Lämnat på egen begäran
10984 Posts |
Posted - 2006/01/31 : 13:16:09
|
Ja nu börjar man vakna till lite i huvudet o kroppen...
En sak som rent förvånade mig var hur många som faktiskt trotts mitt rum o bassug osv som även horn lider av.. Även dom blir ju ibland då lite värmefattiga i mitt rum..
Men ändå.. att så många gillade hornljud DET var för mig förvånande.. Jag trodde ärligt att kanske en av 50 hifikillar skulle gilla hornljudet sådär...
Och så visade sig att det var mer typ 3 av tio eller nåt...
Och hade mitt hus inte förstört som det gör hade kanske 4 till fem av tio "gillat läget" med horn...
DETTA var för mig oerhört förvånande...
Men kanonroligt att lära sig man trott totalt fel.. Det är kanske en stor grupp växande där ute som faktiskt inte vet att dom är hornkillar i grund o botten och som byter grejor som idioter o aldrig blir nöjda...
Vi var ju en stor mängd här som enbart egentligen klagade på rena intrimmningsgrejor.. Saker man alltid måste se över med system i nya rum.. vilket inte hanns med då detta var så hastigt ihopskrammlat så man till o med fick be folk ta med kablar cd osv för att få ihop grejorna..
Denna för mig HELT NYA erfarenhet var nog träffens höjdpunkt att inse.. Snacka om att man går omkring med fördommar och "tro" om man synar saker som vi gjorde här på träffen...
Hur många av er som var här trodde inte liknande som jag.. DVS att horn är bara en liten liten liten grupp som gillar..
Jag tror inte jag är helt ensam om att få ny inputt direkt i "ämnet" horn...
|
Driver Mayros hifidagis
|
|
|
jaejin
Member
923 Posts |
Posted - 2006/01/31 : 13:34:05
|
Jag är fortfarande lite förstörd över det tillfälle jag lyssnade på En Hornhögtalare en kille hade byggt. Det var en brutal känsla av närvaro och man var "där" så att säga. Köpte hans högtalare men fick dem aldrig att låta så igen även fast jag hade bättre elektronik och rum. varför vet jag ej så jag sålde dem. Men ifall jag flyttar till hus vem vet då kanske man ger horn en chans till.
De du hade hemma mayro ligger högt upp hos mig vad gäller design.
|
|
|
Martin.M
Semesterfirare
3556 Posts |
Posted - 2006/01/31 : 14:13:48
|
Får ta och skaffa den tillhörande bänken också, porrigt värre
|
admin @ Minhembio.com & självutnämnd Squeezbox-expert |
|
|
mayro
Lämnat på egen begäran
10984 Posts |
Posted - 2006/01/31 : 14:48:46
|
Ja den är snygg.. Men eftersom jag aldrig i hela mitt liv ägt en hifibänk så skulle det ju förta min "stil" lite...
Nej allvarligt talat.. Jag lägger pengarna först på sådant som ger mest bra ljud per kr. Och sist på sådant som ger minst... Detta då jag är för fattig för att ha hela kitet så att säga...
Men min bänk är hårt moddad under "skalet" ska ni veta...Självklart.. |
Driver Mayros hifidagis
|
|
|
balrog
Member
391 Posts |
|
FBK
700.000-klubben
7379 Posts |
Posted - 2006/01/31 : 17:04:17
|
Var tog presentationen av deltagarna/ansiktena vägen? Eller är detta hemligt |
Lever på samhällets botten. Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland. |
|
|
mayro
Lämnat på egen begäran
10984 Posts |
Posted - 2006/01/31 : 17:09:05
|
nej.. Jag är bara trött och har inte fixat till bilderna här.. Ska försöka få tillbaks lite kraft... Det tog rätt hårt på gubben
Men jag brukar ju alltid vara lite seg ifråga om bilder osv som du/ni vet... |
Driver Mayros hifidagis
|
|
|
ulfsan
Member
921 Posts |
Posted - 2006/01/31 : 18:16:02
|
Calle_jr kanske kunde slinka in med lite bilder under väntetiden... Jag tror han har en massa smaskigt på sitt SD-minne.. |
Lyra Argo i -> Continuo/Cantus -> EAR834P -> Lavardin IT <- Auralic Vega <- SqueezeBox Touch <- Mac med Roon/Tidal JMLab MiniUtopior/2 st Rel Storm III Ihopkablat med Nordost Valhalla/Thor Integrerat med Denon AVR-X4100W/JMLab Electra hemmabiosystem |
|
|
mayro
Lämnat på egen begäran
10984 Posts |
Posted - 2006/01/31 : 18:34:05
|
bra ide... för hans kort är betydligt bättre kvalite på också ... |
Driver Mayros hifidagis
|
|
|
calle_jr
Reportage-Harry 2006
3228 Posts |
Posted - 2006/01/31 : 18:45:55
|
okidokidogydaddy!
Det var kanske lite Forgotten City över DIY-rummet när vi var där - blir lätt så med alla intryck. Men tog man sig tid att sätta sig ner o kolla och lyssna var det detta fina lilla system som var uppkopplat:
Konstruktören Bubbel:
Man kan bara föreställa sig hur snygga dessa blir när de är helt klara. Tror det är nära förestående nu.
|
It's okay. I wouldn't remember me either. - - - - - - - - - - - - - - Cover Art & ståpäls |
|
|
Bubbel
Eojeud-VALS, 100.000-klubben
6799 Posts |
Posted - 2006/01/31 : 20:07:33
|
Jag har satt bandsåget i diskanthornen, snart finns det en ny version då den gamla visade sig skapa en puckel i ljudbilden. Men det är det härliga med DIY att man kan ändra direkt då fel uppstår.
/Anders |
Min stereo: Hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, köpe cdspelare, hemmabygge. |
|
|
mayro
Lämnat på egen begäran
10984 Posts |
Posted - 2006/01/31 : 20:15:52
|
Rummets intreör inspirerade Bubbel som ni ser. Så bandsågar osv har redan startat efter helgen
Härligt Bubbel.. Dom kommer bli bra dom där högisarna så snart du moddat lådan för banden aningen till... |
Driver Mayros hifidagis
|
|
|
calle_jr
Reportage-Harry 2006
3228 Posts |
Posted - 2006/01/31 : 20:52:00
|
Forbidden City stod på ovanvåningen och spelade när vi kom. Vi lyssnade ett tag där uppe på ovanvåningen:
Men efter några timmar och när vi packat ut alla Artsound-Hans' elektronik och högtalare flyttades alltihop ner på bv.
|
|
|
calle_jr
Reportage-Harry 2006
3228 Posts |
Posted - 2006/01/31 : 20:59:51
|
Baken på den integrerade Forbidden City Calaf:
...och cd-spelaren Turandot:
Hur länge fick originalnätbrunnen sitta mayro |
|
|
mayro
Lämnat på egen begäran
10984 Posts |
Posted - 2006/01/31 : 21:35:06
|
Nån timme satt den väl där nätbrunnen..
jag kan berätta att jag nu satt cd spelaren urkopplad från anläggningen med inbränningskiva som går dygnet runt.. Satt in min gamla trokänare Denvern i systemet.. Burit ner dom stora hyllorna från övervåningen och satt bakom högtalarna så det blir lite hårdare bakvägg...
Och jag kan lova få av er som var här skulle ens gissa det var samma grejor som spelade förutom cd spelaren vill säga som nu är denvern igen....
Detta intigrerade steg dom gjort är rasande bra kan jag redan nu säga... Och snart kommer det klart "finare" rör än dom lånade jag lirar med ifrån den snälla räddaren i nöd Per G Jeppson..Tack Per!!!!!
Säger man "finare" rör om rör? eller heter det något annat då man "uppgraderar" inom rörisar? Man är ju nybörjare som sagt..
Men men. redan med vanliga enkla rör så lirar den redan helt kanon... Hoppas cd spelaren utveklas mer den med. Men just nu pallar jag inte med den riktigt kan jag erkänna...det blir helt enkelt för mycket skrammel för min smak med oinspelad cd OCKSÅ samtidigt..
Ett lidande först med högisarna som började gå mot sitt slut så dom lät bättre avlöstes av en stärkare och cd som är nya.. Nej då rann sinnet över här... Stärkaren verkar klart ta sig fortare. Så den och Denvern gör sitt nu..cd´n får stå en vecka o mata på bara så får vi se vart den hamnar...
Vilken kraft denna stärkare har.. WOW... men detta hörde nog alla som var här.. Den bara tar tag i högtalarna och spelar dom tills man tror det inte går mer.. Då kan man höja ännu mer och det händer inget alls mer än att den totalt avspänt gympar koner som en atlet.
Det är nog lite "förbjudna piller" den går på tror jag..
men nu kan den faktiskt spela vackert också... Förut lät den enbart kantigt o hårt..Nu kan man spela mer finstämd musik med behållning..
Ska bli kul att höra era omdömmen och se era miner senare då ju några som var här man ju träffar lite då o då...
Men men Denver säger jag bara... Den är helt enkelt sjuk min dvd spelare... Undrar om den är "fel" på eftersom den endast fått se sig slagen av forsell droppe o reimyon. Andra har haft enskilga delar som varit bättre. Men endast tre spelare har gett Denver på moppo..
Och endast forsell o reimyo har slagit mellanreg (röster)på denvern min.. Den är ett knepigt sjukt under av musikalitet helt enkelt..
Och vilken djupbas den lämnar.
Även Bubbel fick kanonljud med den via sina byggen... |
Driver Mayros hifidagis
|
|
|
UnBeliever
100.000-klubben
1353 Posts |
Posted - 2006/01/31 : 21:39:33
|
En liten titt på undersidan visar att Calaf har fem fötter
|
De Omnibus Dubitandum Est Min anläggning:
Avid Volvere SP | OL Zephyr | Lyra Delos Lumin D2 Accuphase E-460 med AD-20 Respons Grand Artist MC Solid Tech Hybrid | Cardas / NordOst / Shunyata |
|
|
calle_jr
Reportage-Harry 2006
3228 Posts |
Posted - 2006/01/31 : 21:46:27
|
Aah, nu blir det striptease |
|
|
UnBeliever
100.000-klubben
1353 Posts |
Posted - 2006/01/31 : 22:14:50
|
quote: Aah, nu blir det striptease
Nä, jag har tyvärr inga bilder från rörbytet... Var inte närvarande då. Per-G, Har du bilder från operationen?? |
De Omnibus Dubitandum Est Min anläggning:
Avid Volvere SP | OL Zephyr | Lyra Delos Lumin D2 Accuphase E-460 med AD-20 Respons Grand Artist MC Solid Tech Hybrid | Cardas / NordOst / Shunyata |
|
|
PG Jeppsson
100.000-klubben
7768 Posts |
Posted - 2006/01/31 : 22:24:14
|
Nä. tyvärr, Hans bytte rören när vi var och käkade pizza.
Den intregrerade Operaförstärkaren var verkligen ett kraftpaket
|
Är numera säljare av biostimulerande grejor.....
Är lagliga grejor.......
HiFiForum.nu det kloka forumet.
|
|
|
calle_jr
Reportage-Harry 2006
3228 Posts |
Posted - 2006/01/31 : 22:31:20
|
OK, då kommer här en bild på Lua Appassionato / Doge 6201 som ska allt annat än skämmas i sällskapet.
Tycker den är sanslöst vacker! och vad den presterar ljudmässigt har utvärderats i andra trådar. Den blir dessutom flera snäpp bättre av några icke för avancerade moddar.
|
|
|
Topic |
|