HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - HiFi
 Bilder från Jämshög... the Forbidden City.
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 5

calle_jr
Reportage-Harry 2006

3228 Posts

Posted - 2006/01/30 :  00:48:33  Show Profile  Visit calle_jr's Homepage Send calle_jr a Private Message  Reply

OK, ett par godnatt-teasers då, då:









It's okay. I wouldn't remember me either. - - - - - - - - - - - - - - Cover Art & ståpäls
Go to Top of Page

Mc Square
Member

3723 Posts

Posted - 2006/01/30 :  01:15:36  Show Profile  Visit Mc Square's Homepage Send Mc Square a Private Message  Reply
Yummy!!
Ser jag vandenhul`s högtalarkabel?Ja det gör jag!
clearwater eller nåt,heter den.

Som audiofil får du inte dra dig för att göra sånt som kan vara livsfarligt...
-->Mitt system
EoJeud - A better snack!

"220 volt för att det kittlar så skönt"
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2006/01/30 :  13:37:37  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply


Nu har "ulf" flygit hem. Och det är tyst o stilla.... TOMT på nåt sätt...

Tyvärr blev nog det ljudmässiga "haltande2 på många sätt o vis.. Man kan skylla på ditt o datt.. ett är oinspelade grejor.Vilket allt snudd var då detta var hastigt ihopsnickrat... Och sedan mitt förbaskade hus som formligen totalt suger all värme...

Tur som ögat att hornen har så dom kan regleras en del och fixa så problemet blir mindre.. Så dom gick ju att ändå få en liten bild av vad sådana kan prestera ifråga om livekänsla..

Och tur Jeppe72 hade med sina kablar. Så på söndagen fick man en liten känsla av vad mina grejor klara även om det "haltade"... Vi fick ju en klar indikation för av mina prylar kan ändå.. Det blir nog bra va det lider..lösningen heter gipvväggar uppsatta..Men då på söndagen lirades det svår klassisk musik.. och efter lite trasslande så släppte ljudet så även om det fattades värme så var det rent skoj att äntligen få veta att det kommer bli bra.. Jag hade dåligt hopp just då kan ja säga...

och kul att "per o per" hade sina spelare med så man i alla fall kunde prova lite inbränd start för signalen.. Tack för att ni gjorde er besväret grabbar...

Tack ola för du drog med dig alla kablar.Tack Artsound för du gjorde så stort besvär..Tack bubbel som stog för DIY rummet.. Ja som sagt.. tack allihopa som skrapade ihop grejor så detta gick att få ihop...

Ett bevis för att det finns hopp här ändå är att efter en hel helg med musik.. även vid relativt höga volymer så har man inte ont i öronen.. Så hopp finns...

"Ulf" och jag satte in min gamla eq i går natt.. "Ulf" fällde omgående en komentar då.. Den får han själv berätta om då han är hemma igen....

Ja nu vi hämta oss lite här så skall mina bilder komma här också.. Har nog bra koll på nick osv också.. Samt har mest bilder av folket.Och inget just på grejor. Så jag fyller på lite här av "personbilder" sen...

Tack igen för ni tog er tid att göra denna helg till en skoj träff där värmen bland hifivänner är det som både känns o märks..

Och Tack Artsound samt alla ni andra som bar hit era grejor...

Och den som finner min faspenna ska få det största tacket...Då den bärs tillbaks

Som förra året så är den borta... Man undrar snudd om någon (Muse) gör så här för att skapa en trend..

På jämshögsträffen SKALL faspennan bara "vara borta"..

MVH
Tobbe Lena Med familj...

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

jeppe72
Member

1492 Posts

Posted - 2006/01/30 :  15:46:55  Show Profile Send jeppe72 a Private Message  Reply
Tack själv din gamla raggare! och precis som förra året ett stort varmt special tack till Lena!

Förresten: de där kablarna är och förblir djävulskt bra och det kommer jag förmodligen tycka tills solen trillar ner. Så är det med det! Kul att de funkar i din rigg också. Det ska vara en shysst anläggning för att det ska bli bra

Det var ruskigt kul att labba med Bubbels högisar, fin, billig elektronikoch lite trevliga kablar.

Kul att höra Europas första kit med Forbidden och holy shit, de där hornen. Det var någon (inga namn) som menade att det nu inte längre var någon idé att fortsätta med hifi. Där avslöjade han sitt budgetttak

Retro låter fint.
Go to Top of Page

ohmega
Member

4651 Posts

Posted - 2006/01/30 :  16:01:31  Show Profile Send ohmega a Private Message  Reply
Mayro: Du kommer inte att hitta faspennan då du letar efter den..den hittar du först när du letar efter nåt helt annat

Tack för en trevlig träff

Medlem i klubbstugan SVAVEL - "Vi kör så det ryker"
Mitt Hifi-intresse är ingen prylhobby - det är en materialsport :) Anläggning: DVD-Denver + Naim Nait2 + Epos ES11 OCH FT-1600 MkII + 200 CD-skivor
Go to Top of Page

Mats h
Member

561 Posts

Posted - 2006/01/30 :  16:38:14  Show Profile Send Mats h a Private Message  Reply
Jag tackar för din gästfrihet och engagemang Tobbe-du är lysande. Jättekul att få titta på lite nya grejor och att få lyssna och snacka med andra hifi idioter. Måtte detta bliva ett årligt engagemang så här i vintermörkret. Tack Tobbe

Rega P9/Linn Majik CD/Musical Fidelity M3 Nu-Vista/Respons Grand
Go to Top of Page

Muse
Member

1232 Posts

Posted - 2006/01/30 :  17:28:48  Show Profile  Visit Muse's Homepage Send Muse a Private Message  Reply
Jag har inte snott faspennan!
Bara för att man är från civilisationen så ska man anklagas direkt!



Lite trött igår..
Åkte från Jämshög 12:00 tillsammans med Jeppe72 & ohmega för att samma kväll jobba natt på bruket, hemma 07:30 i morse!

MEN DET VAR DET VÄRT!!

Tack till Lena som alltid är en ängel, god mat och gott kaffe!
Fattar inte att du orkar med oss, speciellt 03:00 när Stravinsky spelas i c:a 80-85db..

Stort tack till Hans på ArtSound som öppnade nya dörrar i mitt hifi-intresse!
Avantgarde Duo, mama mia, ni anar inte vad detta presterade..Den dynamiken går nog bara att uppleva live.

Och min vapendragare: Tobbe, det är alltid kul och ledsamt att träffas..
Du bor för lååångt bort min vän, annars så hade du fått dras med mig oftare.
Hoppas på att få träffa dig/er hemma i Stockholm snart.

Och ni som kan åka till mayro, gör det, hans LaFolia och Forbidden City är värt ett besök..Tro mig!

Mer intryck om hårdvara senare..

Dali Euphonia MS5 - Consonance Droplet CDP 5.0 - LA Mayro(inom kort)
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2006/01/30 :  17:50:08  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply

Lafolia skall nog på en liten resa snart och ha "gympaträning" med Krell 450 w monoblock...Så vi ses nog fortare än du anar..

Lena tackar o hälsar till er alla


EDIT
"ULF" har dina skivor så du vet "muse"..

Driver Mayros hifidagis

Edited by - mayro on 2006/01/30 18:00:11
Go to Top of Page

calle_jr
Reportage-Harry 2006

3228 Posts

Posted - 2006/01/30 :  18:55:14  Show Profile  Visit calle_jr's Homepage Send calle_jr a Private Message  Reply
Postar lite fler bilder här nu då.

Vi som kom på söndag lunch började med att lyssna på Avantgarde:










edit: Japp McSquare, det var Van den Hul-kablage till dessa.


It's okay. I wouldn't remember me either. - - - - - - - - - - - - - - Cover Art & ståpäls

Edited by - calle_jr on 2006/01/30 18:56:40
Go to Top of Page

calle_jr
Reportage-Harry 2006

3228 Posts

Posted - 2006/01/30 :  19:03:09  Show Profile  Visit calle_jr's Homepage Send calle_jr a Private Message  Reply

Olas passiva Consonance försteg och Hans' Audio Note 300B-slutsteg stod för förstärkeriet utöver det som satt i högtalarnas baslådor:
















It's okay. I wouldn't remember me either. - - - - - - - - - - - - - - Cover Art & ståpäls
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2006/01/30 :  19:03:13  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply
vad lika ni är unbeliver o artsound-Hans

Vore du lite kortare o lite smalare så...Men lika är ni fasiken..

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

calle_jr
Reportage-Harry 2006

3228 Posts

Posted - 2006/01/30 :  19:11:21  Show Profile  Visit calle_jr's Homepage Send calle_jr a Private Message  Reply

Tycker också att de är lika som bär. Man skulle kunna tro att de är ett par högtalare. Fast de säger inte så mycket utom på tilltal.


Per100 hade med Lua Appasionato som fick rycka in när Droplet packats ner. Per ville testa byta rör på Luan innan dock:














It's okay. I wouldn't remember me either. - - - - - - - - - - - - - - Cover Art & ståpäls
Go to Top of Page

Mc Square
Member

3723 Posts

Posted - 2006/01/30 :  19:11:44  Show Profile  Visit Mc Square's Homepage Send Mc Square a Private Message  Reply
Sicka läckra horn!!

Som audiofil får du inte dra dig för att göra sånt som kan vara livsfarligt...
-->Mitt system
EoJeud - A better snack!

"220 volt för att det kittlar så skönt"
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2006/01/30 :  19:16:48  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply



Ser ni min highend EQ grabbar

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

UnBeliever
100.000-klubben

1353 Posts

Posted - 2006/01/30 :  19:21:50  Show Profile Send UnBeliever a Private Message  Reply
Jag vill först och främst tacka Tobbe, Lena och barnen för en väldigt trevlig helg. Ni förtjänar verkligen ett stort beröm för att ni lyckades styra upp alla oss hifi-idioter

Många timmar av lyssning, mycket trevliga prylar, men framförallt en massa trevliga människor. Det är det sistnämnda som jag bär med mig som den största behållningen från den här träffen.

En del riktigt bra bilder har ni fått till också! Har du tjyvtränat med kameran, Calle???

Jag kommer att posta lite egna bilder framöver, det blev dock mer lyssning än fotografering för min del...

Återigen, tack till Tobbe med familj för en helg jag sent ska glömma!

Mvh, Ola


De Omnibus Dubitandum Est

Min anläggning:

Avid Volvere SP | OL Zephyr | Lyra Delos
Lumin D2
Accuphase E-460 med AD-20
Respons Grand Artist MC
Solid Tech Hybrid | Cardas / NordOst / Shunyata
Go to Top of Page

calle_jr
Reportage-Harry 2006

3228 Posts

Posted - 2006/01/30 :  19:24:29  Show Profile  Visit calle_jr's Homepage Send calle_jr a Private Message  Reply

I taket hänger en lampa som fått specialbehandling:




Signalkablage cd-försteg var AQ Amazon. Vad träbiten är vete fåglarna. Känner igen snäckan...




It's okay. I wouldn't remember me either. - - - - - - - - - - - - - - Cover Art & ståpäls
Go to Top of Page

Mc Square
Member

3723 Posts

Posted - 2006/01/30 :  19:29:49  Show Profile  Visit Mc Square's Homepage Send Mc Square a Private Message  Reply
Cardas!!

Som audiofil får du inte dra dig för att göra sånt som kan vara livsfarligt...
-->Mitt system
EoJeud - A better snack!

"220 volt för att det kittlar så skönt"
Go to Top of Page

Mc Square
Member

3723 Posts

Posted - 2006/01/30 :  19:32:51  Show Profile  Visit Mc Square's Homepage Send Mc Square a Private Message  Reply
Mayro:Det är väl en gammal Marantz-EQ?

Har ägt en för skitlänge sen!

Som audiofil får du inte dra dig för att göra sånt som kan vara livsfarligt...
-->Mitt system
EoJeud - A better snack!

"220 volt för att det kittlar så skönt"
Go to Top of Page

DAVE_HB
Member

180 Posts

Posted - 2006/01/30 :  19:34:07  Show Profile  Visit DAVE_HB's Homepage Send DAVE_HB a Private Message  Reply
quote:
Ser ni min highend EQ grabbar


Funderade lite på att ta en dedikerad bild på den men tänkte att du fick ha några hemligheter kvar.


quote:
Vad träbiten är vete fåglarna. Känner igen snäckan...


Cardas....

- Hjälper Holographic Audio, Larsen Hifi samt Bremen
- Admin på Faktiskt.se
Go to Top of Page

UnBeliever
100.000-klubben

1353 Posts

Posted - 2006/01/30 :  19:36:06  Show Profile Send UnBeliever a Private Message  Reply
Det blev som alla nu förstått ett dramatiskt tronskifte i Jämshög...



Den här bilden är starkt photoshoppad. Det tog mig två timmar att få bort all saliven som rann ur Tobbes mungipor. Är rätt nöjd med resultatet


De Omnibus Dubitandum Est

Min anläggning:

Avid Volvere SP | OL Zephyr | Lyra Delos
Lumin D2
Accuphase E-460 med AD-20
Respons Grand Artist MC
Solid Tech Hybrid | Cardas / NordOst / Shunyata
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2006/01/30 :  19:39:42  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

UnBeliever
100.000-klubben

1353 Posts

Posted - 2006/01/30 :  19:40:13  Show Profile Send UnBeliever a Private Message  Reply
"Ännu en fjärr med knappar som är stora som flugskitar"

... Skaffa dig bättre glojärn, Tobbe! Läcker är den i alla fall...


De Omnibus Dubitandum Est

Min anläggning:

Avid Volvere SP | OL Zephyr | Lyra Delos
Lumin D2
Accuphase E-460 med AD-20
Respons Grand Artist MC
Solid Tech Hybrid | Cardas / NordOst / Shunyata
Go to Top of Page

hifi_harri
Member

201 Posts

Posted - 2006/01/30 :  19:40:30  Show Profile Send hifi_harri a Private Message  Reply
Är högtalarkablarna Van Den Hul eller..

Avantgarde Acoustic, Yamamoto, Resolution Audio
Go to Top of Page

calle_jr
Reportage-Harry 2006

3228 Posts

Posted - 2006/01/30 :  19:48:52  Show Profile  Visit calle_jr's Homepage Send calle_jr a Private Message  Reply

Jag pausar lite nu och njuter av Olas bilder.
Haklapp på


quote:
Är högtalarkablarna Van Den Hul eller
Till hornen - Ja!

It's okay. I wouldn't remember me either. - - - - - - - - - - - - - - Cover Art & ståpäls
Go to Top of Page

UnBeliever
100.000-klubben

1353 Posts

Posted - 2006/01/30 :  19:53:56  Show Profile Send UnBeliever a Private Message  Reply
Så här såg det i alla fall ut när Den Förbjudna Staden tagit plats på Tobbes High-End Rack! INGEN bild jag har sett på nätet gör dessa pjäser rättvisa. De måste ses i verkligheten!

Notera även tweaken på bordet


De Omnibus Dubitandum Est

Min anläggning:

Avid Volvere SP | OL Zephyr | Lyra Delos
Lumin D2
Accuphase E-460 med AD-20
Respons Grand Artist MC
Solid Tech Hybrid | Cardas / NordOst / Shunyata
Go to Top of Page
Page: of 5 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.5 sekunder. Snitz Forums 2000