Author |
Topic  |
johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts |
Posted - 2006/01/28 : 16:47:48
|
Tror du att jag menar bokstavligen ?? Men för att alla , även du ska förstå att det är ett skämt så lägger jag till en 
|
>musik förmedlingen< Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
|
 |
|
Guru
Member

2777 Posts |
Posted - 2006/01/28 : 17:20:22
|
Kanon bra reportage och klockrent skrivet trots att jag själv är kattägare... 
Mvh |
Edited by - Guru on 2006/01/28 17:23:47 |
 |
|
johan.björklund

20859 Posts |
Posted - 2006/01/28 : 17:45:41
|
Lite tråkigt att Drövel inte såg humorn i det. Jag trodde att quote: men inte kan man ha den här godingen till det
Skulle förklara det hela.
Givetvis så skulle jag inte ge nån av mina eller nån annans orm katt eller hund som föda. Men jag gillar inte katter däremot men Olofs lilla goding var svår att motstå 
Tack för dom fina orden Guru  |
|
 |
|
vemsom
Member

6618 Posts |
|
FBK
700.000-klubben

7380 Posts |
Posted - 2006/01/28 : 17:58:29
|
Tack Olof och Johan för ett riktigt trevligt bildreportage Och din katt var "mycket" gullig Olof, gillar svart vita katter extra mycket konstigt nog |
Lever på samhällets botten. Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland. |
 |
|
Guru
Member

2777 Posts |
Posted - 2006/01/28 : 18:18:03
|
Hur tyckte övriga deltagare att det lät ? |
 |
|
Baltazar
Member

887 Posts |
Posted - 2006/01/29 : 02:21:38
|
Söt katt och framförallt ett klart läsvärt reportage!
Förresten, hur hade du bs60 placerade när du verkar ha pi60 så nära bakvägg?
En synpunkt ang. ljudintryck: jag vill påpeka att jag testat mina pi60 i 3 olika rum (med mycket olika egenskaper) och har verkligen insett hur jäkla stor skillnad det kan göra 
De där dämppanelerna såg verkligen ut att vara av det seriösaste slaget. Dock ser det väldigt tunnt ut i bakre delen av rummet vilket kan förklara att det är en rätt lång efterklanstid.
Mvh / Christian |
|
 |
|
olof
Harry-vinnare 2004

800 Posts |
Posted - 2006/01/29 : 02:31:03
|
Det är väldigt lång efterklang i rummet. Panelerna sänker ju inte den sådär jättemycket utan ser ju bara till att framväggen i sig inte avger något ljud(3%), resten av rummet är ganska kalt. Ska ta mig an det vid ett senare tillfälle. Just nu är det i28s och pX-4 som hägrar och med det, ett besök av mannen själv(hoppas jag). Bs-60 kan ju placeras på många sätt och det är inte heller säkert att någon av de tre föreslagna alternativen är det bästa. I mitt fall så kunde jag inte undertrycka rumsresonanserna tillräckligt och det får således bli ett aktivt system istället(högre flexibilitet). |
Edited by - olof on 2006/01/29 02:31:23 |
 |
|
Labbe
Medlem, HiFi Norr

2052 Posts |
Posted - 2006/01/29 : 10:00:01
|
johan_björklund
quote: jag tyckte att där var bra med djup fast lite diffus placering. Placering av olika spelande hördes ganska lätt men det var svårare att peka ut x-akt var dom var.
Nu har jag inte speciellt stor erfarenhet av inos alster (bara det jag läst på diverse forum) Men kan inte det bero på hans produktions filosofi? dvs han använder lite av samma ideer som carlsson gjorde en gång i tiden? Att man måste se artisten/erna live för att kunna placera ut dem exakt? |
In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates.
Ansvarig för EleganZe Project
|
 |
|
johan.björklund

20859 Posts |
Posted - 2006/01/29 : 19:49:15
|
quote: Nu har jag inte speciellt stor erfarenhet av inos alster (bara det jag läst på diverse forum) Men kan inte det bero på hans produktions filosofi? dvs han använder lite av samma ideer som carlsson gjorde en gång i tiden? Att man måste se artisten/erna live för att kunna placera ut dem exakt?
Så kan det säkert vara. Jag hoppas inte min text ses som en sågning eller så för det är absolut inte meningen. Smak o tycke styr våra val av produkter o det ska man respektera !
Om man nu ändå skulle ge setupen ett betyg så med priset i åtanke så är det jäkligt bra. Lite tillfixande av rummet hade höjt välljuds nivån flera snäpp helt klart ! |
|
 |
|
Topic  |
|