HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - HiFi
 Ino Audio , det blir väl mest eoJeud ?
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 3

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2006/01/28 :  16:47:48  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
Tror du att jag menar bokstavligen ??
Men för att alla , även du ska förstå att det är ett skämt så lägger jag till en

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

Guru
Member

2777 Posts

Posted - 2006/01/28 :  17:20:22  Show Profile Send Guru a Private Message  Reply
Kanon bra reportage och klockrent skrivet trots att jag själv är kattägare...

Mvh

Edited by - Guru on 2006/01/28 17:23:47
Go to Top of Page

johan.björklund

20859 Posts

Posted - 2006/01/28 :  17:45:41  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
Lite tråkigt att Drövel inte såg humorn i det. Jag trodde att
quote:
men inte kan man ha den här godingen till det
Skulle förklara det hela.

Givetvis så skulle jag inte ge nån av mina eller nån annans orm katt eller hund som föda. Men jag gillar inte katter däremot men Olofs lilla goding var svår att motstå

Tack för dom fina orden Guru

>musik förmedlingen<
Go to Top of Page

vemsom
Member

6618 Posts

Posted - 2006/01/28 :  17:56:50  Show Profile  Visit vemsom's Homepage Send vemsom a Private Message  Reply
Jäklar va söt jag är.. ja och katten med :)

// fd. Klubbmästare och grundare av eoJeud // fredrik@vemsom.se / www.vemsom.se - - - DIY or DIE! - - -
// Min "läggning"
Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7380 Posts

Posted - 2006/01/28 :  17:58:29  Show Profile Send FBK a Private Message  Reply
Tack Olof och Johan för ett riktigt trevligt bildreportageOch din katt var "mycket" gullig Olof, gillar svart vita katter extra mycket konstigt nog

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Go to Top of Page

Guru
Member

2777 Posts

Posted - 2006/01/28 :  18:18:03  Show Profile Send Guru a Private Message  Reply
Hur tyckte övriga deltagare att det lät ?
Go to Top of Page

Baltazar
Member

887 Posts

Posted - 2006/01/29 :  02:21:38  Show Profile Send Baltazar a Private Message  Reply
Söt katt och framförallt ett klart läsvärt reportage!

Förresten, hur hade du bs60 placerade när du verkar ha pi60 så nära bakvägg?

En synpunkt ang. ljudintryck: jag vill påpeka att jag testat mina pi60 i 3 olika rum (med mycket olika egenskaper) och har verkligen insett hur jäkla stor skillnad det kan göra

De där dämppanelerna såg verkligen ut att vara av det seriösaste slaget. Dock ser det väldigt tunnt ut i bakre delen av rummet vilket kan förklara att det är en rätt lång efterklanstid.

Mvh / Christian

Go to Top of Page

olof
Harry-vinnare 2004

800 Posts

Posted - 2006/01/29 :  02:31:03  Show Profile Send olof a Private Message  Reply
Det är väldigt lång efterklang i rummet. Panelerna sänker ju inte den sådär jättemycket utan ser ju bara till att framväggen i sig inte avger något ljud(3%), resten av rummet är ganska kalt. Ska ta mig an det vid ett senare tillfälle. Just nu är det i28s och pX-4 som hägrar och med det, ett besök av mannen själv(hoppas jag). Bs-60 kan ju placeras på många sätt och det är inte heller säkert att någon av de tre föreslagna alternativen är det bästa. I mitt fall så kunde jag inte undertrycka rumsresonanserna tillräckligt och det får således bli ett aktivt system istället(högre flexibilitet).

Edited by - olof on 2006/01/29 02:31:23
Go to Top of Page

Labbe
Medlem, HiFi Norr

2052 Posts

Posted - 2006/01/29 :  10:00:01  Show Profile  Visit Labbe's Homepage Send Labbe a Private Message  Reply
johan_björklund
quote:
jag tyckte att där var bra med djup fast lite diffus placering. Placering av olika spelande hördes ganska lätt men det var svårare att peka ut x-akt var dom var.

Nu har jag inte speciellt stor erfarenhet av inos alster (bara det jag läst på diverse forum) Men kan inte det bero på hans produktions filosofi? dvs han använder lite av samma ideer som carlsson gjorde en gång i tiden? Att man måste se artisten/erna live för att kunna placera ut dem exakt?

In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates.

Ansvarig för EleganZe Project

Go to Top of Page

johan.björklund

20859 Posts

Posted - 2006/01/29 :  19:49:15  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
quote:
Nu har jag inte speciellt stor erfarenhet av inos alster (bara det jag läst på diverse forum) Men kan inte det bero på hans produktions filosofi? dvs han använder lite av samma ideer som carlsson gjorde en gång i tiden? Att man måste se artisten/erna live för att kunna placera ut dem exakt?

Så kan det säkert vara. Jag hoppas inte min text ses som en sågning eller så för det är absolut inte meningen. Smak o tycke styr våra val av produkter o det ska man respektera !

Om man nu ändå skulle ge setupen ett betyg så med priset i åtanke så är det jäkligt bra. Lite tillfixande av rummet hade höjt välljuds nivån flera snäpp helt klart !

>musik förmedlingen<
Go to Top of Page
Page: of 3 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.15 sekunder. Snitz Forums 2000