HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Hårdvara, recensioner
 Rhea RIIA-steg från Aesthetix
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Neon Park
Member

1013 Posts

Posted - 2005/11/15 :  19:42:06  Show Profile Send Neon Park a Private Message  Reply
Tidigt i höstas köpte jag ett Aesthetix-Riiasteg jag har inte kunnat spela på min stereo sen i slutet av augusti i år pga ett felande slutsteg,idag fick jag tillbaka slutsteget så sen i eftermiddags har det varit en liten tidig Julafton,har spelat ett antal Lpn bla.Lee Ritenour - In Rio(Japanpressad)och Larry Carlton - Alone But Never Alone(MCA Master Series USA-pressad)och har även jämfört dessa mot CD-dito och i mitt tyck så låter dessa lpn bättre än Cdutgåvorna.Riiasteget innehåller transistorkretsar i nätdelen medans all förstärkning utgörs av RÖR.Aesthetix skickar med en fjärrkontroll som kan styra både gain och load den har också en inbyggd avmagnetiserare(demagnetizer)rören i förstärkaren är ECC 82 och 83 det finns också ett 6922 rör totalt 5st rör/kanal.XLR-utgångar finns jag har bara använt dessa.Ja hur låter det då kanske ni undrar och enl.mitt tycke helt fantastiskt det låter väldigt melodiskt man hör hur alla musiker spelar den är väldigt dynamisk och den avger väldigt lite brus trots alla rör nu har jag bara spelat i en eftermiddag den kanske ska spelas in jag köpte den beg.så den tidigare ägaren kanske har gjort det åt mig men den har stått i tre mån(tortyr)utan att det har spelas något på den så den kanske släpper lite till ju längre man spelar på den.Det verkar vara ett seriöst bygge,den har en del andra finesser såsom man kan slå av display med fjärren även ändra styrkan på LED-dioderna.Jag får väl se lite längre fram om den ändrar karaktär men just nu sitter jag helnöjd med detta Riia-steg.
Mvh

Pac
200.000-klubben

22004 Posts

Posted - 2005/11/15 :  19:50:39  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply

Vad kul att du äntligen fått chansen att lyssna fullt ut på ditt RIAA! Det börjar bli dags för en uppföljning av vårat "hemma hos" från i våras tror jag...

Vänligen, Per

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Neon Park
Member

1013 Posts

Posted - 2005/11/15 :  20:04:28  Show Profile Send Neon Park a Private Message  Reply
Ja det låter trevligt vi får ta och höras framöver.
Mvh
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.12 sekunder. Snitz Forums 2000