HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - HiFi
 eoJUED har spionerat på Aö.och liiiite mer.
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 7

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/11/15 :  00:33:54  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply

Då var nu det började kännas hotfullt då man fotade dom hemliga tweekenVärden tittade menande uppåt...

Han försöke få mig att tro han talade om dämpningen i taket.. Men bilden talar för sig själv tror jag

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7379 Posts

Posted - 2005/11/15 :  00:39:47  Show Profile Send FBK a Private Message  Reply
Synd att man misade detta Och så blir man påmind att man sålde sin Teac T1a för länge sedan, den skulle jag ha haft kvar nu när jag ska byta till en separat DAC igen.

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/11/15 :  00:42:59  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply

då jag såg kroken.. Då smet jag upp för trappan igen.. tror ännu inte man talade om dom där ljudplattorna man fått gratis vid en rivning..

Nåja.. Efter kom hela drösen vällande ropande på den trevliga värden att man var hungriga.. Så vips stog fika med mackor framme o det glufsades o diskuterades allt möjligt skoj med gott humör..
Väldigt gott humör.. Rent förvånande gott homör..

Så jag smög iväg då dom satt o käkade för att kolla vad som hänt efter man lämnade rummet där nere....

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/11/15 :  00:51:21  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply

här kommer avslöjandet som vi väntat på.. Så här går det till då man vill tweeka in det sista ifrån sina kära hifigrejor..Hade det tweekats inför käket tro
Nejdå.. Det var o är ett glatt avspännt trevligt gäng...

Ett väldigt hårt använt tweek i vår eojuedstuga som alla nog sett till o från i eojued´s trådarna....

Så man ser. Vi är rätt lika överallt i alla fall...

NU var tyvärr bilderna slut för detta besök hos AÖ gänget....

Och jag skall inte säga så mycket om ljudet mer än att det var ett varmt gott ljud. Jag lyssnade enbart en mycket mycket kort stund. Platsen var upptagen rätt mycket.. och jag ville inte "sno" grabbarnas träff om ni förstår mig..Men har blivit lovad att få komma tillbaks..

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

ulf
Member

332 Posts

Posted - 2005/11/15 :  01:37:35  Show Profile Send ulf a Private Message  Reply
Vi hade väldigt trevligt! Ljudet var mycket bra med en härligt varm klang!!
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/11/15 :  11:57:33  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply

Där delar jag "ulf´s" bedömmning. Varm fin klang. Och inga problem alls med Eva Cassidys röst då volymen INTE var så hög så slutsteget inte hänge med.. Men på volymer där under så

Välavägt system kan man säga. Och bra byggt rum med lagom dämpning.. DVS musiken hade utrymme att blomma ut i rummet och inte helt dämpas bort...

Och kanontrevlig atmosfär....

edit
Förutom kanske kroken i takbjälken som var väldans hotfull ju

Driver Mayros hifidagis

Edited by - mayro on 2005/11/15 14:12:00
Go to Top of Page

Per100
Member

1543 Posts

Posted - 2005/11/15 :  14:25:58  Show Profile Send Per100 a Private Message  Reply
Kroken måste var en sån där man hänger bebisens hoppgunga. Säger en som har fokus just nu på
två saker i livet. Det ena är hifi.
Go to Top of Page

Micke Y
100.000-klubben

7709 Posts

Posted - 2005/11/15 :  15:16:01  Show Profile Send Micke Y a Private Message  Reply
Nej, nej den är till för träning av ond rygg med konstiga gummiband.

Micke

When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/11/15 :  16:12:30  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply

Såg just att det gick åt 77 bilder till denna tråd

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

jerico
Member

1304 Posts

Posted - 2005/11/15 :  23:29:48  Show Profile Send jerico a Private Message  Reply
Highland Park är ett bra tweak. I synnerhet om man hittar en 24 årig sak. Det är väll den och laggan som slåss om titeln världens bästa tweak olja.

Micke Y: Vansinigt snyggt system. Härligt att se att du har lagat mat (rum) efter din egen kokbok. Har börjat dämpa av mitt rum lite nu med stor skilnad.

Mitt system

Mera SVAVEL till folket!
Quantum materiae materietur marmota monax si marmota monax materiam possit materiari?
Go to Top of Page

mikethebike
Member

305 Posts

Posted - 2005/11/16 :  00:25:12  Show Profile Send mikethebike a Private Message  Reply
mmm ... både 75'ans och 77'ans Ardbeg 25'a (min 77'a är uppdrucken, men 75'an står kvar oöppnad i hyllan ). Det är tweakarolja det!

I'm reliable sources, I'll tell ya anything you want me to know
Go to Top of Page

Micke Y
100.000-klubben

7709 Posts

Posted - 2005/11/16 :  09:46:46  Show Profile Send Micke Y a Private Message  Reply
mikethebike

Livets bästa dryck i dess bästa versioner eller hur!!?

Very young är otroligt bra i min gom, lite spretig men det gillar jag skarpt.

Micke

When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Go to Top of Page

mikethebike
Member

305 Posts

Posted - 2005/11/16 :  10:55:19  Show Profile Send mikethebike a Private Message  Reply
Absolut!! ... eller i alla fall en av de fem som jag alltid har hemma (de andra är Lagavulin, Talisker, Highland Park och MacAllan, där de två sistnämnda ska vara 18 år och uppåt)

Har inte prövat Very Young, men jag gillar även 10'an, så jag får väl lägga en beställning

I'm reliable sources, I'll tell ya anything you want me to know
Go to Top of Page

Micke Y
100.000-klubben

7709 Posts

Posted - 2005/11/16 :  11:19:23  Show Profile Send Micke Y a Private Message  Reply
yngre = mer smak = bättre för mig.

Micke

Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/11/16 :  11:23:55  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply

Så säger ju Runar S också nuförtiden

Driver Mayros hifidagis

Edited by - mayro on 2005/11/16 11:24:33
Go to Top of Page
Page: of 7 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.2 sekunder. Snitz Forums 2000