HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - HiFi
 eoJUED har spionerat på Aö.och liiiite mer.
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 7

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/11/13 :  16:32:57  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply
Här ser man Ulf o mayro stå och ha brådis in i värmen..

Kan ni förstå att denna långa man "ulf" o jag väger snudd lika lite

Driver Mayros hifidagis

Edited by - mayro on 2005/11/13 21:05:09
Go to Top of Page

MasterOfPuppetz
Member

786 Posts

Posted - 2005/11/13 :  16:52:04  Show Profile Send MasterOfPuppetz a Private Message  Reply
Åhåå, var det Martin Logan som hägrade måtro .

Rock And Roll Ain't Noise Pollution!
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/11/13 :  17:21:48  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply

Lite tog vi oss en titt i skyltfönstren så klart. Där stog en rätt biffig Nad stärkare som faktiskt ger rätt imponerande intryck då man beskådar den i alla fall. Med tillhörande försteg så klart..

Detta torde nog driva rätt bra som även dom gamla LTS trokänarna gjort genom åren. Tyvärr var inget uppkopplat så man kunde lyssna på den.

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/11/13 :  17:26:08  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply

bredvid stog något vackert med rör och blänkte...

Och sedan jag nu har ett 80 w klass A transistorsteg som spelar här växer lusten att lira moderna rörmonoblock rätt rejält..För rör har som klass A ett "självklart" ljud över sig som oftast tilltalar mig.. Detta sagt lite generellt iofs.. Men det är nog åt rörhållet jag kommer gå i varje fall...
Tror jag

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/11/13 :  17:31:46  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply

sedan gick vi in i butiken där vi möter en mycket trevlig personal som bad oss att inte fota just i butiken. Däremot var det ok i övriga utrymmen...

Så därvid förklarade vi vårt intresse om att skriva lite i hf.nu.. Och på frågan om det var ok så fick vi ett glatt leende med OK..

Så därvid visade dom oss till vårt mål..

själva texten "highend" ger ju en smak av "klass" o "stil" i mitt tycke...

Driver Mayros hifidagis

Edited by - mayro on 2005/11/13 17:32:55
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/11/13 :  17:43:38  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply

Under våra diskutioner så innan resan in till centrala Sthlm så fann vi just problemet att det inte finns så mycket stor tung highend i denna region av Sverige som är vår huvudstad.. Men som tur är finns det ju lite av den varan även om nivåerna gått neråt en hel del.

Så några toppmodeller finns ju ej att beskåda eller lyssna på.

Men synen som möter upp då matin logans stog uppställda är inte fy skam trots att det inte var värstingarna

Jag måste erkänna att jag är MYCKET MYCKET svag för martin logans design. Dom är i mina ögon rent makabert vackra.. Ståtliga. men ändå slimmade.

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/11/13 :  19:13:14  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply

Då vi kom in i rummet så stog tyvärr logan nerkopplade.. Alla som vet sin "martin L" vet att dom bör stå i 24 timmar för att börja prestera ok efter dom varit ur strömförsörjningen..

Men en resolut inkoppling var det som gällde..

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/11/13 :  19:15:40  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply

Sedan stog dom där...och jag kan inte låta bli att fota dom igen o igen..

Tyvärr lite hockey nu.. tredje perioden..2-1 till finland...

Driver Mayros hifidagis

Edited by - mayro on 2005/11/13 19:16:01
Go to Top of Page

EmilH
Member

484 Posts

Posted - 2005/11/13 :  20:19:47  Show Profile Send EmilH a Private Message  Reply
Nu är hockeyn slut... har du några bilder att trösta oss med Mayro? :-)
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/11/13 :  20:19:53  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply
2-1 till finnarna..

så man får glädja sig åt våra scandinaviska bröder.. Och ågna oss åt hifi igen...

Här sker lite urval av musik som skall lyssnas på..
Ulf som ALLTID har med sig skivor glömde denna gången sina testskivor.
Men det fanns lite att välja mellan..

tänk om magen inte stack ut framåt.vilket man inte ser som tur är... Då kunde man ju tro man var rent krallig ju.. I alla fall med dålig kamera o ett mörkt rum..

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/11/13 :  20:24:45  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply

Och härigenom skall ju skivvalet spelas.. Så lite kabelbilder måste ju finnas som alltid i ett välrenomerat repotage..

Vore ju förbaskat fint om man samtidigt bekymmrat sig med att minnas vad dom hette ju

Bra gjort av en kabelfreakande snubbe som mig va Så därför får den som talar om vad det är priset "årets kabelfreak" samt en docktorsgrad i kabelkriminologi..

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/11/13 :  20:47:29  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply

Här vet jag det var kimber som stog för signalen ut från stärkaren...

Konstigt nog så använder så många kimber cables kablar.. men undertknad har aldrig själv använt dom någonsin. Provat ja. men ej lirat med dom. Och egentligen kan jag inte ens säga varför

Kimber anses av många vara riktigt bra. samt prisvärda osv..Fast trotts detta har man inte haft spådana som "sina" kablar. och detta utan att egentligen ha någon kritik alls mot dom..

Då kimber har använts av folk osv så har det ju lirat fint. Kanske är det just detta som är skälet. Dom har liksom aldrig "stuckit ut" på nåt sätt utan endast "funnits där"..och på nåt underligt sätt därför aldrig kommit "sig in"

eller är det att dom ser oansenliga uthua vad man skäms för att erkänna det KAN vara så. Hoppas verkligen inte det..

Fast dom "dyra" kimber är ju inte oansenliga direkt. Inte för pålånboken i alla fall..

edit.
jäklar om jag nu ser fel så det inte är kimber det står på kabeln ovan.. Men visst sjutton står det väl det va

Driver Mayros hifidagis

Edited by - mayro on 2005/11/13 20:49:35
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/11/13 :  20:53:52  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply

elektroniken var Gryphon som stog för via en intigrerad stärkare.. samt en cd från samma firma

Väldigt synd att bilderna på dessa saker blev så mörka.. Men locket hade i alla fall den goda smaken att ha något kameran kunde fånf en bild av..

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/11/13 :  20:57:33  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply

men den gryphonkunnioga kan nog säga vad dessa saker heter.. calisto var ett namn i alla fall..

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/11/13 :  20:59:40  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply

Och här stog lite annat att vila ögonen på också... Som ni ser liiite lättare att fånga upp på bild också..

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/11/13 :  21:09:09  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply

jo just det ja.. Då ska vi se här.. Det tittades ju inte bara..
Man lyssnade ju också...

Så vi inleder med en "pose" där "ulf" aggerar..

Men VAD gör han

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

pdmlmember
Member

309 Posts

Posted - 2005/11/13 :  21:24:19  Show Profile Send pdmlmember a Private Message  Reply
Jag hoppas det inte var så dåligt ljud där att han var tvungen att göra något.
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/11/13 :  22:02:50  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply

visst ser han väl liiiite knipande ut va

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7379 Posts

Posted - 2005/11/13 :  22:12:45  Show Profile Send FBK a Private Message  Reply
Erkänn nu mayro att det var JMLaben på bilden som du egentligen ville lyssna på

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2005/11/13 :  22:19:42  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Jag tror som du FBK

Kul att ni fick fotografera hos Sontec. Jag och Mattias stötte på patrull direkt när vi kom innan för dörren och fick knappt provlyssna nåt annat än det som var inkopplat om vi inte hade tanke på att handla det...

Smaken är ju som baken,,, 2meter högt myggnät vet jag inte om det är min definition av "makabert vackra"
Annat är det med Divan

Nå vad tyckte ni om ML?!

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7379 Posts

Posted - 2005/11/13 :  22:23:09  Show Profile Send FBK a Private Message  Reply
quote:
Smaken är ju som baken,,, 2meter högt myggnät vet jag inte om det är min definition av "makabert vackra"

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/11/13 :  22:48:38  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply

Zalve

Man har väl läst Hf.nu i butiken. och såg VEM som kom på besök.. Och vem skulle säja NEJ till denna man tro

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2005/11/13 :  23:03:40  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Sant,,, Får jobba lite mer på min attityd,,,

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/11/13 :  23:05:19  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply

sanningen var att Ulf sökte fokus.. Som många vet är martin logan enmanshögisar.. Inget man slänger sig i soffan o njuter av.. utan man sitter i skruvstädet för max lyssnande..

Så här bekymmrad kan en hifilena se ut då hom letar fokus..

här ser man att Ulf har hittat en plats där det faller lite mer på plats...

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/11/13 :  23:06:09  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply

zalve

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page
Page: of 7 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.41 sekunder. Snitz Forums 2000