jo tyvärr är inga mina bilder, och jag har ingen kamera heller. men jag kan hooka upp dig på min MSN webcam så får du en interaktiv rundtur istället :)
här kommer lite intryck av Rega Ear som kom begagnad från england för en vecka sen. tack till mace för adaptern så jag överhuvudtaget kunnat använda the Ear. har varit apsvårt att hitta i sverige, har kollat med ett tiotal butiker, som borde haft såna här saker, men det har de inte haft.
jag har lyssnat rätt intensivt i två dagar nu, och intrycken är i relation till hörlursjacket i min integrerade (Yamaha AX-396).
den mest uppenbara skillnaden är basen - mycket tajtare och definerad med Ear (helt enkelt bättre på alla sätt). den här skillnaden går inte missa, för det har liksom gått från överdimensionerade gummistövlar på en plaskig lekisutflykt till ett par snabba sneakers på en NBA-match :)
när intrycken av basen sjunkit in lite, så hörde jag även skillnader i upplösning. faktiskt så har hörlurssystem gått förbi högtalarsystemet vad gäller upplösning nu. men jag tror högtalarna hamnar på första plats efter jag uppgraderat förstärkaren (blir troligtvis Rega Mira3).
jag har också fått rappare ljud med Ear. jag har läst mycket om att Rega ska vara bra på detta, och var lite rädd att det skulle gå till överdrift, men jag kan tänka mig ännu mer spelgladare/rappare ljud än jag har nu.
Mira 3 har flyttat in, och den ville inte stressa med uppvärmningen kan jag lova... lyssningsintryck kommer, men eventuellt efter jag köpt en Planet 200 oxå.
nu är Sennheiser HD600 snart sålda, de var inte min grej! under tiden använder jag ett par Sennheiser HD477, hade de utlånade till min syster innnan men nu har jag snott tillbaks dom.
som ni ser har jag haft en omfattande Sennheiser samling bestående av: Sennheiser HD600 Sennheiser HD477 Sennheiser HD202
tänkt att det skulle ta så lång tid och fatta att de inte var min grej! så nu letar jag nya hörlurar parallelt med cd-spelar letandet.
Hmmm... det är inte ofta det händer, men jag får erkänna men jag har inte hört talas om ovan nämnda favvoartister... Det innebär ju att det finns än mer musik att upptäcka!
Kan tänka mig att det låter riktigt bra hos dig. Har haft flera regakombos själv och lyssnat på ännu fler och jag har aldrig blivit besviken på vad de har levererat.
Ja, svartvita. Dom var först i färg när jag tog in dom i Photoshop, men när jag reducerade dom till svartvit såg jag ingen skillnad på bilderna. Det är så det ska vara, minimalistisk Hi-Fi :-D
En glad överraskning med bilder på skivsamlingen. De flesta har jag aldrig hört talas om. Snacka om album art.
Prova sänka färgmättnaden på tunerbilden (förutom dioderna), samt i bakgrunden på högtalarbilden. Skulle tänka mig det harmonierar bättre med de andra bilderna då.
It's okay. I wouldn't remember me either. - - - - - - - - - - - - - - Cover Art & ståpäls
Vilka otroligt läckra skivomslag! Många av dem är ju rena konstverken. Och visst är det TooL som ligger på svarven. Men är det en vinyl eller är det nån form av matta du har gjort?
De Omnibus Dubitandum Est
Min anläggning:
Avid Volvere SP | OL Zephyr | Lyra Delos Lumin D2 Accuphase E-460 med AD-20 Respons Grand Artist MC Solid Tech Hybrid | Cardas / NordOst / Shunyata
Här har det ju vart rätt dött, men ett litet inköp har blivit gjort nu. Nytt ljudkort sitter i datorn nämligen M-Audio Audiophile 2496. Passade på att inhandla detta medans cd-spelaren är inne på laserbyte.