HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 WiFi och flerkanalsHiFi
 Marantz 7500 Marc Problem
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Sudden
Member

475 Posts

Posted - 2005/10/14 :  09:58:07  Show Profile Send Sudden a Private Message  Reply
Hej jag har en 7500 med marantz automatiska ljudinställning marc. Men när jag kommer till steg tre så får jag felmedelande att högtalarna är fel inkopplade. Och kollar man i intruktionsboken så står det bara kolla anslutningarna. Men allt är rätt inkopplat! Vad göra? Vad är det den kollar när den säger så? Hjälp snälla!!

Karnaa
Member

614 Posts

Posted - 2005/10/15 :  18:57:42  Show Profile  Visit Karnaa's Homepage Send Karnaa a Private Message  Reply
Är du helt 100% säker på att fasen är rätt?

Nybliven husägare :O)

Integra Research RDC-7,AAD Q-40,Q-20C,Q-10,Q-1000 samt SUBMASTER 11,Vincent SAV-P200 och SP-997 och Marantz DV-9500,Marantz TT-15S1,Electrocompaniet ECP-1 riaa,LG 42PX5R,Audioquest Vulcano,Caldera,Anaconda,King Cobra,Eagle Eye,HDMI-3,Supra m.m.
http://www.minhembio.com/Karnaa

http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=40942&SearchTerms=karnaa
Go to Top of Page

Snoop
Medlem, HiFi Norr

4184 Posts

Posted - 2005/10/16 :  13:05:32  Show Profile Send Snoop a Private Message  Reply
marantzens Mrac är hyffsat buggig bara så du vet, man får ofta väldigt skilda resultat även fast man kör den typ 3 ggr efter varandra. men de kan ju vara så att du kopplat fasen fel.


[Squeezebox 3][Onkyo TX-SR876][Phonar Veritas P5][Kef KHT 2005.2]
Moderator på Minhembio

Go to Top of Page

Sudden
Member

475 Posts

Posted - 2005/10/17 :  08:36:27  Show Profile Send Sudden a Private Message  Reply
Det enda jag inte är 100 på är att subben ligger rätt.
Men kan det störa?

/John
Go to Top of Page

Jax
Member

667 Posts

Posted - 2005/10/20 :  20:36:30  Show Profile  Visit Jax's Homepage Send Jax a Private Message  Reply
Kolla så inte bakhögtalarna är förväxlade, förvånansvärt många som missar på detta.

/Janne

Rörfreak och snål smålänning i blodet.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.22 sekunder. Snitz Forums 2000