HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - HiFi
 Audiogrupp Väst - Första hemma hos
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 5

StefanB
numera Akkelis Audio

1752 Posts

Posted - 2005/09/10 :  14:10:22  Show Profile  Visit StefanB's Homepage Send StefanB a Private Message  Reply
Då börjar första "hemma hos" träffen för Audiogrupp Väst att närma sig och förberedelserna pågår för fullt. Övriga Audiogrupper har ju satt ribban högt med sina träffar......

Så nu gäller det att leta fram passande musik, mäta in högtalarna, kolla alla kablar, osv, osv. Och vad som är mest märkligt är att man som "värd" helt plötsligt tycker att anläggnignen inte spelar lika bra som den gjorde för en vecka sedan Inbillning kanske.....

Trevligt skall det dock bli och förhoppningsvis blir det en start för många trevliga hifi träffar i vintermörkret.

läs mer på: http://hello.to/hifi

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/09/10 :  14:37:36  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply
quote:
Och vad som är mest märkligt är att man som "värd" helt plötsligt tycker att anläggnignen inte spelar lika bra som den gjorde för en vecka sedan Inbillning kanske

Eller hur. Hela stereon blir ju livrädd ju... "Farliga" besökare skall syna o granska.. hua vad läbbigt det är..

Tror vi alla känner igen oss i det du säger där. På nåt sätt får sig hemmablindheten sig ett mer "nycktert" ljus över sig...

det ÄR läbbans. Men ack så roligt och värdefullt för ens framåtskridande. För ärligt så brukar det alltid uppmärksammas något som man missat med tiden man byggt o trixat... Ska bli skoj att följa er tråd här..

MVH
Tobbe

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

Archelon
Member

86 Posts

Posted - 2005/09/10 :  15:57:55  Show Profile Send Archelon a Private Message  Reply
det ser vi fram emot :)
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2005/09/10 :  17:37:34  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Hade jag gissat på innehållet i kylen, så hade jag nog gissat på SY-junta ;)
Bara "Girlyfood". Sallad, champinjoner, träd(broccoli?) fetaost

Kanske sillen fixar till det hela. KUl med Värdar som bryr sig om sina gäster

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Tux
Klubbmästare: Audiogruppen Väst

490 Posts

Posted - 2005/09/10 :  19:31:54  Show Profile  Visit Tux's Homepage Send Tux a Private Message  Reply
Kameran är laddad.
Skivorna är framplockade.
Kartan är konsulterad.

Imorgon bär det av mot Göteborg för en ny drabbning hifi.

Detta ser jag fram emot med glädje!

//Tux

Klubbmästare för Audiogrupp Väst
Redaktör för Carlsson Illuminati på faktiskt.io
Carlsson Illuminati - ett hegemoniskt och subkulturellt omnipotent socialt nätverk i mängden...

Officiell innehavare av "Snigeltråd-priset"!
Go to Top of Page

govinda
Med nytt namn

2290 Posts

Posted - 2005/09/10 :  19:52:01  Show Profile Send govinda a Private Message  Reply
Hej Stefan

Om du vill så tar jag med 20 kilo signalkälla som är från japan

Det här ska bli kul

Mvh Anders

Edited by - govinda on 2005/09/10 19:52:25
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/09/10 :  19:59:34  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply

Detta ska bli oerhört roligt att följa grabbar..
men som påtalades angående matvalet.. Vad skall det bli av dessa matvaror då dom "sitter ihop" så att säga?

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

arcam
Member

1698 Posts

Posted - 2005/09/10 :  21:54:11  Show Profile Send arcam a Private Message  Reply
Jag tar med mig princesstårta...
mumsfilibabba

...skam att säga så blev det inte någon
princesstårta medtagen till aktuell
sammankomst...men det kommer väl fler
tillfällen...

Edited by - arcam on 2005/09/11 21:22:15
Go to Top of Page

StefanB
numera Akkelis Audio

1752 Posts

Posted - 2005/09/10 :  23:41:23  Show Profile  Visit StefanB's Homepage Send StefanB a Private Message  Reply
Anbders, 20 kg signalkälla låter spännande Om det är en skivspelare måste du dock ta med ett riia också...

Jo det blir nog lite "girlyfood" är jag rädd Vad det blir, ja det får matbilderna från morgondagen visa

Go to Top of Page

BosseBula
Klubbmästare eoJeud, 100.000-klubben

3057 Posts

Posted - 2005/09/10 :  23:55:13  Show Profile Send BosseBula a Private Message  Reply
En riktig man kan äta girly food oxå! Dock utan att bli mätt...

Ska bli spännande detta, har läst en del om StefanB's bygge och byte av utrustning innan. Där e nog en del välljud att bjuda på. Till skillnad från vårt euJeud här nere...

Klubbmästare eoJeud - Kontakta mig eller Anton om ni vill bli medlemmar
Min medlemstråd
Go to Top of Page

StefanB
numera Akkelis Audio

1752 Posts

Posted - 2005/09/11 :  20:53:50  Show Profile  Visit StefanB's Homepage Send StefanB a Private Message  Reply
Det blev som Zalve förutspådde, "Girlyfood" på denna bjudning.

Det var dock perfekt hifi väder, skinande solsken och rena högsommarvärmen, perfekt dag för att stänga sig inne framför stereoapparaten

Trots det fins vädret var det inga avhopp, hifi killar är sviker inte för lite solsken. Här är hela gänget utom värden samlad.

Merkurius till höger hade förstått att "Girlyfood" stod på menyn så han tog med sig riktig mat. Norrlänning som han är så skall det vara rejält och varm om det skall ätas Illy till vänster håller dock tillgodo med det som bjuds.

Anders S och Plind förser sig också av maten.

Klubbmästare TUX, besökare ända från Trollhättan och Leffler, gitarrgurun njuter av solsken och fyller på energiförrådet inför del 2 av av dagens lyssnings session.

Arcam kom också på besök. Senast han besökte mig var det i lägenheten, med GALTIS under utveckling (som så ofta). De av Arcam utlovade Princesstårtorna kommer vid ett senare tillfälle

Go to Top of Page

arcam
Member

1698 Posts

Posted - 2005/09/11 :  21:31:09  Show Profile Send arcam a Private Message  Reply
ja som sagt, aktuella tillika smaskiga just nämnda tårta
var ej med, men som tur var bullade StefanB upp med
synnerligen goda bakverk såsom wienerbröd.

Man skulle kunna förmoda att jag hade ätit upp
tårtan på vägen men så var ej fallet...

Edited by - arcam on 2005/09/11 21:33:26
Go to Top of Page

ILLY
HiFitraktör

1325 Posts

Posted - 2005/09/11 :  21:40:02  Show Profile Send ILLY a Private Message  Reply
Får passa på att än en gång tacka alla inblandade (framförallt StefanB, förstås) för en mycket lyckad sammankomst.

God mat, bra musik, hifi på hög nivå, trevligt folk, strålande solsken, gott kaffe (tack plind!) och intressanta samtal. Sämre söndagar har jag varit med om!

Militant cyklist.
Go to Top of Page

arcam
Member

1698 Posts

Posted - 2005/09/11 :  22:02:36  Show Profile Send arcam a Private Message  Reply
Ja detta var en trevlig träff, alltid kul att
träffa dom man bara har läst om på forumet.
Trevlig stämning och bra musik, och så fick man en
del musiktips också alltid kul. Sen får jag säga att
det var ett riktigt bra släpp i anläggningen,
bra dynamik och närvaro, och rörstegen var fina
både musikaliska och väldigt fräcka.

Sen hade anders.s med sig en delikatess
(nej ingen princesstårta ) närmare bestämt
Accuphase CD-spelare DP-67...

Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/09/11 :  22:23:58  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply

Jaha.. Tror ni missat poängen med HIFI-träff.. Ni har haft en MAT-träff...

fram med eltroniken nu i stället.

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

StefanB
numera Akkelis Audio

1752 Posts

Posted - 2005/09/13 :  06:56:10  Show Profile  Visit StefanB's Homepage Send StefanB a Private Message  Reply
Lugn, bara lugn, vi är inte klara med maten ännu. Efter maten drack vi kaffe och käkade lite wienerbröd.

Illy tog sig också en snus.

Plind var reservvärd för dagen, tusen tack för den hjälpen Plind.

Han var också dagens Baristo och med sig hade han sina kaffebönor, sin kaffekvarn, och sin espressomaskin.

Go to Top of Page

EmilH
Member

484 Posts

Posted - 2005/09/13 :  09:10:06  Show Profile Send EmilH a Private Message  Reply
Oj oj, detta verkar lovande... maten såg ju verkligen smaskig ut.. kvalitetsfika på det är ju inte heller fel...

När skall ni gå in i huset då? :-)
Go to Top of Page

Loopen
Member

621 Posts

Posted - 2005/09/13 :  09:13:46  Show Profile Send Loopen a Private Message  Reply
Ojojoj och detta missade man.....

Var som vanligt iväg på fiskeresa, denna gång i norge och var tillbaka i söndags med värsta jävla förkylningen

Ni ser ut att trivas och även sallad är gott.

Vi ses någon annan gång.

//Loopen
Go to Top of Page

StefanB
numera Akkelis Audio

1752 Posts

Posted - 2005/09/13 :  09:15:04  Show Profile  Visit StefanB's Homepage Send StefanB a Private Message  Reply
Klubbmästare TUX, för övrigt känd rockprofil i Trollhättan smög sig in i huset och började frambringa ljuv musik

Go to Top of Page

EngelholmAudio
Member

8209 Posts

Posted - 2005/09/13 :  09:41:59  Show Profile Send EngelholmAudio a Private Message  Reply
Mmmmmmmmmmmmmmmmmmm....elgitarr!!!

Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge).
Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter.
Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
Go to Top of Page

swingpjatt
Member

338 Posts

Posted - 2005/09/13 :  10:13:13  Show Profile Send swingpjatt a Private Message  Reply
Du skulle ju ha bjudit på PALT !!!.

Handla nu! svepningen har inga fickor.
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/09/13 :  10:54:36  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply
Nu har ni gått kurs två hos Pac i hur sakta man KAN visa en tråd..

Jag ska fasiken gå steg två nästa gång. Vid "steg fem" slutar man tydligen helt att göra bildtrådar beroende på att livstiden inte räcker.

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

StefanB
numera Akkelis Audio

1752 Posts

Posted - 2005/09/13 :  10:59:19  Show Profile  Visit StefanB's Homepage Send StefanB a Private Message  Reply
Hahahaha, problemet är väl att TUX var den som mest fotade hifi prylarna och han lyser ännu med sin frånvaro. Merkurius fotade också lite och givetvis har jag bilder på mina egna grejer, men det är ju "fusk".

En bild från musikrummet kanske kan leda in tråden på hifi i alla fall.

Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/09/13 :  11:13:07  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply
jipppppi...

en fjärr o lite skivor. det ÄR en hifitråd i alla fall..

Va fina ni är där ni sitter på parad o väntar grabbar....

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

rannagarden
Reportage-Harry 2006

4161 Posts

Posted - 2005/09/13 :  11:20:08  Show Profile  Visit rannagarden's Homepage Send rannagarden a Private Message  Reply
Vad är detta?! HIFI?! Jag som trodde jag var inne på ICA´s testköks hemsida?

Måste vara ett misstag? Kanske det är nåt fel på bilderna?

M
Go to Top of Page

Creative Audio
Member

2547 Posts

Posted - 2005/09/13 :  11:28:29  Show Profile  Visit Creative Audio's Homepage Send Creative Audio a Private Message  Reply
Håller med dig Michael, dom väntar på efterrätten !!
//W

++ äger och driver Creative Audio++
++Stockfisch-records++Turtle-records++SCR-Records++C.E.C++MusicHall++Ayon++Lumen White++Agile Multimedia o. ström++Pentagon++Krell++DP++Phonar Högtalare++Fadel ART kablar++ViaBlue++Aqvox++Dynavox++T.A.C++Dual++

http://www.creative-audio.se
Go to Top of Page
Page: of 5 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.18 sekunder. Snitz Forums 2000