HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - HiFi
 HiFi Norr drar söder ut
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 5

Labbe
Medlem, HiFi Norr

2052 Posts

Posted - 2005/09/05 :  23:14:03  Show Profile  Visit Labbe's Homepage Send Labbe a Private Message  Reply
Phonars högtalare är bara såååå snygga.

Tyvärr så kunde jag inte närvara, vilket var/är synd, fast har man en rygg och nacke som bestämmer sig för att krångla så har man (whiplash skada)

Ser ut att ha varit en trevlig sammanslutning med "kärn gänget"
Euphonic, Skynda på med bilderna på maten, är alltid kul att se vad som serverades + att man är matälskare... (både på gott och ont)

In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates.

Ansvarig för EleganZe Project

Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/09/05 :  23:49:06  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply
ojojoj.
hade ni ett alldeles tomt rum snudd på? det bör ge en hel del problem redan man bara pratar två st samtidigt i rummet. För att inte tala om med musik

Har jag förstått rätt nu här. Detta är snoops NYA hem ni besökte??


Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

Creative Audio
Member

2547 Posts

Posted - 2005/09/06 :  00:01:50  Show Profile  Visit Creative Audio's Homepage Send Creative Audio a Private Message  Reply
Tomt rum och dom högisarna
Taskig reklam
//W

++ äger och driver Creative Audio++
++Stockfisch-records++Turtle-records++SCR-Records++C.E.C++MusicHall++Ayon++Lumen White++Agile Multimedia o. ström++Pentagon++Krell++DP++Phonar Högtalare++Fadel ART kablar++ViaBlue++Aqvox++Dynavox++T.A.C++Dual++


http://www.creative-audio.se
Go to Top of Page

EuphoniC
Klubbmästare i HiFi Norr

3091 Posts

Posted - 2005/09/06 :  00:13:55  Show Profile  Visit EuphoniC's Homepage Send EuphoniC a Private Message  Reply
Inte helt "tomt" det stod lite prylar där och det var inget eko som på något sätt störde samtal men som sagt var det var en elak utklingningstid och det gällde att vara varsam med volymrallen

Det som saknades helt var vägghängda pryttlar, tavlor osv i och med att de inte har grälat... hrmm! Jag menar förstås disskuterat klart över hur anläggnigen kontra möblerna ska så - eller hur Snoop

/Jonas


Hemma hos mig | Klubbmästare för HiFi Norr - Kontakta mig för mer information.

Edited by - EuphoniC on 2005/09/06 00:14:42
Go to Top of Page

Creative Audio
Member

2547 Posts

Posted - 2005/09/06 :  00:24:32  Show Profile  Visit Creative Audio's Homepage Send Creative Audio a Private Message  Reply

W

++ äger och driver Creative Audio++
++Stockfisch-records++Turtle-records++SCR-Records++C.E.C++MusicHall++Ayon++Lumen White++Agile Multimedia o. ström++Pentagon++Krell++DP++Phonar Högtalare++Fadel ART kablar++ViaBlue++Aqvox++Dynavox++T.A.C++Dual++


http://www.creative-audio.se
Go to Top of Page

EuphoniC
Klubbmästare i HiFi Norr

3091 Posts

Posted - 2005/09/06 :  07:56:59  Show Profile  Visit EuphoniC's Homepage Send EuphoniC a Private Message  Reply
Vi tar väl och rullar på

Nu måste vi ju tillägga att detta med den blå klisterlappen var vi lyckligt ovetande om så chansen är 50/50 att det skulle pricka rätt. Sedan detta snacket med Silver Resolution köper jag inte direkt, min erfarenhet med nätkablar är att det är högst beroende av strömmen i huset där man spelar. Det finns alltid en invändning så att säga och att det skulle vara ett krav på just en Silver Resolution-kabel för att spelar ska spela bra låter lite befängt i mina öron (spekulation MAO). I samband med detta kabelbyte hoppar också prislappen på spelaren upp med ett antal tusenlappar och ... det kommer mer om just detta senare!

Hur som helst, meningarna går isär en del från och med nu, så ni andra får tala för er själva och fylla på med era egna intryck.

Rent generellt uppfattade vi förändringarna mellan spelarbyten som de samma men vad som lät bättre var naturligvis individuellt.

Jag personligen tycker att Primare har en lite murrig karaktär och att ljudet inte släpper tillräckligt i mellanregistret och toppen och upplevs inte lika öppet och lättflytande så som på Myryad medans flera av de andra uppskattade Primaren i det att den har lite mer "kropp" i återgivningen. Just mellanregistret var väldigt svårt att bedöma i rummet eftersom det var just där det grötade ihop sig som mest så vi försökte vara lite förbiseende på den punkten.



Min åsikt är densamma i basregionen där Myryad spelar stramt och Primare betydligt yvigare och murrigare. Men nu var detta inget test mellan Primare och Myryad i första hand utan det var Denver som skulle få bekänna färg!

/Jonas


Hemma hos mig | Klubbmästare för HiFi Norr - Kontakta mig för mer information.

Edited by - EuphoniC on 2005/09/06 08:02:28
Go to Top of Page

EuphoniC
Klubbmästare i HiFi Norr

3091 Posts

Posted - 2005/09/06 :  08:01:07  Show Profile  Visit EuphoniC's Homepage Send EuphoniC a Private Message  Reply
För att stilla Labbes nyfikenhet .. .. så hoppar vi lite raskt över till Snoops kockeri innan vi fortsätter med intrycken.

Burritos och tortilla-chip framdukat dagen till ära med en uppsjö av fyllningsalternativ. Toppen att stoppa lite god mat i magen då det fika vi blev bjudna på tidigare på eftermiddagen inte längre gjorde sig påmint.

Bordet redo att intas av hungriga vargar och med maten på ingående så kastade vi oss alla över vad som bjöds!





Var det nån som sa nåt om vargar!?


/Jonas


Hemma hos mig | Klubbmästare för HiFi Norr - Kontakta mig för mer information.

Edited by - EuphoniC on 2005/09/06 08:03:12
Go to Top of Page

Swen
Medlem, HiFi Norr

317 Posts

Posted - 2005/09/06 :  08:46:29  Show Profile Send Swen a Private Message  Reply
Några ord om jämförelsen mellan Myryad och Primare. Som EuphoniC skrev så gick åsikterna lite isär. Jag tyckte överlag bättre om Primaren (säkert för att jag är jävig och van med ljudet ) Den spelar yvigare och något djupare i de nedre regionerna, lite mer spelglad än Myryaden alltså. Jag tycker också att rösterna låter mer kontrollerade med Primare men det som saknas är Myryadens fina upplösning och detaljer i diskanten där Primare är snäppet murrigare. En smaksak vilken man gillar bäst men en kombination av dom två skulle nog inte vara så dumt

Sen svor vi åt att man på båda dessa spelare måste trycka på stand-by först, före man trycker open och släden öppnas. Hade det inte räckt bara med open även om den står i stand-by mode?? (i-lands problem)
Go to Top of Page

EuphoniC
Klubbmästare i HiFi Norr

3091 Posts

Posted - 2005/09/06 :  08:55:33  Show Profile  Visit EuphoniC's Homepage Send EuphoniC a Private Message  Reply
Ett allvarligt i-lands problem!

Hakar på lite här ang. Primaren där både micke76 och Swen tyckte att Primare spelare med djupare bas (bättre) och lite mer tyngd i mellanregistret så håller jag med om att ljudet var djupare och tyngre men samtidigt var konturskärpan i samma register inte lika skarp. I basen var anslaget mindre och basen klingade inte ut lika snabbt vilket stod för den lite högre fylligheten. En smaksak naturligtvis, jag gillar det inte då ljudet känns en aning eftersläpande och det är jag inte van med

Denver var det ja. Nu hade vi ju lyssnat några timmar till Denvern spela på den här anläggningen och det underlättar alltid när man byter till andra apparater för att höra skillnader.

Här fallet var skillnaderna glasklara och speciellt i jämförelse med Myryad som spelar stramt så yvade ljudet ut rejält och återgivningen var allmänt kontursvag. Basen saknade i jämförelse anslag och klingade även ut väldigt långsamt, betydligt långsammare än min beskrivning av Primare ovan.



In med primare och detsamma intryck gjorde sig påmint. Primaren spelar som sagt var mörkare än Myryad och skillnaden rent klangmässigt (ljust/mörkt) minskade något. Kontursvagheten hos Denver i jämförelse med Primare var stor. Toppen på Primaren kändes mer detaljerad och körröster framträdde tydligare.



I ett rum med kontrollerad utklingning skulle naturligvis konturskärpan bli bättre på samtliga spelare, speciellt i mellanregistret.

PS, ni märker kanske att jag gillar ordet konturskärpa vilket jag tycker är väldigt korrekt beskrivande

/Jonas


Hemma hos mig | Klubbmästare för HiFi Norr - Kontakta mig för mer information.

Edited by - EuphoniC on 2005/09/06 08:58:00
Go to Top of Page

Drem
Member

696 Posts

Posted - 2005/09/06 :  09:42:04  Show Profile Send Drem a Private Message  Reply
Mera!!!

Just nu:
Musik: Bladerunner OST
Film: "Jimmy P" [BLURAY]

Musik- och Filmanläggning
Go to Top of Page

EuphoniC
Klubbmästare i HiFi Norr

3091 Posts

Posted - 2005/09/06 :  10:30:20  Show Profile  Visit EuphoniC's Homepage Send EuphoniC a Private Message  Reply
Som min herre befaller

In med Magic Power bak i Myryad-spelaren. Återgivningen speciellt basregionen blev direkt fylligare utan att tumma på konturskärpan. Konturerna runt basen blev istället ännu tydligare vilket man kanske kan använda det populära uttrycket "mer tystnad mellan instrumenten" för att beskriva. Jag gillar inte det uttrycket mest för det blir oftast inte hinner tystna mellan instrumenten, däremot blir det mer konturer på instrumenten, toner och röster, kontrollerad utklingning - ökad konturskräpa

Det här är första gången jag har hört en nätkabel inverka på ljudet och skillnaden var här hos Snoop kändes markant.



Tidigare testade vi en imponerande Synergistic Research nätsnok som vi ser på bilden ovan i min anläggning och även på samma spelare utan märkbar skillnad så strömmen är kanske mindre gynnsam här hos Snoop. En bidragande faktor är garanterat också att jag kör med separata kabelvägar/säkringar från proppskåpet till anläggningen.

Jag ska inte ge mig in på hur det kommer sig, kabeln verkar inte vara skärmad och det förefaller vara lite hokus pokus att en "bättre" kabelstump mot slutet av en lång strömväg som säkert kantats av månget dåligt kablage och diverse sockerbitskopplingar ska påverka ljudet.

Nåja, lite sugen på att prova en MP-kabel hemma blir man väl även om jag inte tror att den heller kommer att göra någon märkbar skillnad. Om inte annat så är de väldigt gediget byggda, smidiga och ser kanonsnygga ut

Primarens tur att prova på lite magisk ström och intrycken var ungefär desamma där. Primare spelade redan med en mörkare karaktär och basen kändes inte påverkas speciellt mycket i fyllighet så som på Myryad utan den stannade relativt oförändrad medans den blev betydligt konsturstarkare med bättre anslag och utklingning, transientsnabbare helt enkelt men spelade som sagt var fortfarande mörkare/fylligare än Myryad.

Här näst stod Denver på tur! Spännande! Det sägs ju att moddad Denver släpper loss ordentligt först med en bättre nätkabel... eller hur var det

/Jonas


Hemma hos mig | Klubbmästare för HiFi Norr - Kontakta mig för mer information.

Edited by - EuphoniC on 2005/09/06 10:32:20
Go to Top of Page

EuphoniC
Klubbmästare i HiFi Norr

3091 Posts

Posted - 2005/09/06 :  11:18:19  Show Profile  Visit EuphoniC's Homepage Send EuphoniC a Private Message  Reply
Denver ska "ju" tydligen spela betydligt bättre med bättre närkabel t.ex. Magic Power och låter inte tillräckligt bra då, ja då drar man till med att det ska va en Silver Resolution som krävs innan välljud pumpas från spelaren.

Taget med en nypa salt så kan man verkligen ifrågasätta om de nyanser nätkabeln står för klarar av att lyfta spelaren högt upp i skyn.


Ursäkta den suddiga bilden


Magic Power in och vi nöter på med samma spår om och om igen. Jag skulle beskriva skillnaden mellan standard nätkabel och Magic Power som i det närmaste samma som hos Primaren även storleksordningen. Basen fick något skarpare kontur, anslag och utklingning. Även i mellanregistret blev rösterna att bli lite tydligare och den kör jag nämnde tidigare blev mer separerad från artisten i fråga.

Swen, vilken var förresten artisten och låt vi nötte på med? Har glömt fusklappen hemma! Joss .. nåt va En tjej med riktigt fin röst.

/Jonas


Hemma hos mig | Klubbmästare för HiFi Norr - Kontakta mig för mer information.

Edited by - EuphoniC on 2005/09/06 11:31:25
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/09/06 :  11:43:10  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply
Denvern är snudd BEROENDE av att den liras med SR kablarna. Eller konstruktionsmässigt liknande i alla fall.

Magic har ALDRIG gjort spelaren rätt visa här hos mig. Och jag har FLERA tester i olika anläggningar som gör exakt samma gällande.

Sr är en DEL av min modd. Så har jag sagt ända ifrån första dagen. Men Snoop min vän. Jag har en sr nätis liggande som just nu inte används. Du kan får låna den och provspela med den om du vill....säg till bara så sänder jag den.


Hur som helt.. Vilket kanonrepotage ni gör här ..och superbilder.. Snudd man tror pac o grabbarna va med..

Mera....

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

EuphoniC
Klubbmästare i HiFi Norr

3091 Posts

Posted - 2005/09/06 :  12:05:18  Show Profile  Visit EuphoniC's Homepage Send EuphoniC a Private Message  Reply
**** Mayro, du skulle sett till att ha skickat upp SR-kabeln i förväg! Fast det är ju inte så lätt att veta i förväg när du inte visste att vi skulle testa den

Jag tar dock detta SR-snacket med en nya salt tills överbevisad. För mig personligen så skulle det egentligen inte spela någon större roll så en dylik spelare oavsett hur bra sen skulle låta inte kommer att hitta hem till mig. Risk för omvänd placeboeffekt?

Pac tror jag inte var med, i sånna fall är karln betydligt mindre och osynligare än jag hade förställt mig! En härtevärmande kommentar Mayro, tack så mycket.

Vi fortsätter med en noggrann inspektion av Accuphasen.



Tillbaka till lyssningsintrycken och vi avslutar historien om Denver.

Mayro, in med tandskyddet så du inte krossar några tänder i ilskan/processen

Av de här tre spelarna så spelade Denvern med minst kontroll, betydligt mörkare ljudkaraktär än Primare. Musiken som en helhet kändes än mer kontursvag även om mycket av detta var ett resultat av rummet och då speciellt i mellanregistret så återstår den interna skillnaden spelarna imellan.

För en spelar som kostade Snoop 300 kr skulle det förstås varit toppen men sanningen är ju att modifikationen kostade ett antal tusenlappar, räknar man sedan frakter och "minimumkravet" på Magic Power så hoppar priset upp ytterligare 800 kr för att inte nämna Silver Resolution som bara den landar på 2500 kr.

Jämför sedan totalen ca 3300 kr med MP och 5000 kr med SR nätkabel med hur mycket man får lägga ut för en begagnad Primare V25 som inte betingar mer än ett par tusenlappar utöver kombinationen med MP nätkabel så vinner Primaren som ett självklart val. Myryad-spelarna är svårare att få tag på beggat men jag gissar att man får Myryad beggad i ung. samma prisklass som Primare, de hade också ursprundligen i de närmaste samma nypris.

Mitt val rent ljudmässigt är Myryad, är jag hemmakär eller bara hemmablind? Take a pick!

Utöver ljudet finns det ju många andra aspekt som kanske inte allt bryr sig om, byggkvalitet, design mm där Denver är - om man får uttrycka det så bryskt - ett riktigt stolpskott

Nu kommer det förstås finnas massor med invändningar mot det här testet, vi uppmärksammades inte om den blå klisterlappen, vi använde inte en Silver Resolution nätkabel osv osv. I sista hand omvänd placebo - jo det är faktiskt så att jag inte vill ha en sån här spelare om det undgick någon! Men här i testet var det enbart de ljudliga intrycken som spelade in.

Jag tvivlar på att någon nätkabel i världen räddar Denver och inte utan att ge motsvarande skillnad på samma ström på andra apparater och då är den ju inte mycket värd. Huruvida vi har kört med rätt eller felvänd fas, förmodligen en kombination av de två då vi har dragit nätkabeln ur vägguttaget/skarvdosa några gånger lämnar vi osagt.

Det sista snabbtestet var alltså Denver med Magic Power mot Snoops Philips-spelare med fast monterad nätkabel. Här var det inte mycket snack om saken, i jämförelse var ljudet hos den senare spelaren platt och tråkigt från topp till botten. Motivation till någon närmare "analys" fanns inte.


/Jonas


Hemma hos mig | Klubbmästare för HiFi Norr - Kontakta mig för mer information.
Go to Top of Page

Swen
Medlem, HiFi Norr

317 Posts

Posted - 2005/09/06 :  12:58:41  Show Profile Send Swen a Private Message  Reply
Mina intryck av Denvern var ungefär samma som EuphoniCs. Framförallt tyckte jag den spelade mer "fladdrigt" i basen och röstregionerna än de andra spelarna. Jag måste ändå säga att Denvern presterade bra för att vara en rätt så billig pjäs även om man inkluderar modden och MP kabeln, den gjorde inte bort sig. Jag är väldigt sugen på att göra om testet med en SR kabel till Denvern och i ett mer dämpat rum.

Låten som snurrade xx antal gånger under testet var Joss Stone - Fell In Love With A Boy från skivan Soul Sessions (cover på White Stripes Fell in Love With a Girl)

Edited by - Swen on 2005/09/06 13:00:45
Go to Top of Page

EuphoniC
Klubbmästare i HiFi Norr

3091 Posts

Posted - 2005/09/06 :  13:12:51  Show Profile  Visit EuphoniC's Homepage Send EuphoniC a Private Message  Reply
Joss Stone var det ju ja! Måste nog ta och köpa den skivan vid tillfälle.

Jahapp-ja Då återstår för mig bara en summering av mina intryck av det hela.

Eftersom det här var mitt första möte med Accuphase så är det helt omöjligt att säga något om förstärkarens karaktär utan vi får försöka bedöma ljudet som helhet istället.

Basen är som vanligt svår i ett betongrum helt utan absorbtion med undantag för den lilla absorbtion soffan erbjöd. Resonanta frekvenser är en självklarhet och där fanns ju den där dippen vid 60Hz. Däremot tycker jag inte att det var direkt påfrestande/störande basgång, rätt ok för en obehandlad lägenhet av den här typen. I varje fall var det ingen av de skivor vi hann med att spela som prickade några riktigt elakt resonanta frekvenser.

Toppen var förmodligen det som lät bäst och eventuellt var minst påverkat av rummet och en del av det som jag gillar bäst fanns där, detaljgrad, öppenhet och ett lätt ljud som släpper bra från högtalarna.

Mellanregistret var ett sorgligt kapitel, nu har jag nämnt att det grötar ihop sig ett par hundra gånger så jag kan lika väl nämna det en gång till. Utklingningstiden är för lång för att de den separation mellan instrument och röster som behövs för ett bra ljud - mer eller mindre beroende på låt, tempo och volym.

Vid lite rörigare låtar så krävdes som sagt tidigare en betydligt lägre volymnivå jämfört med t.ex. akustisk musik med god separation mellan instrumenten, Nils Lofgren Acoustic Live lät rätt okej där rösten fick vara mer eller mindre ifred med godkänd separation från gitarrkompet.

Om jag ska ge mig på att se förbi rummets inverkan vilket är svårt och kan eventuellt bli en liten felbedömning ang Phonar så kändes mellanregistret speciellt regionen för mansröster tillbakadragen och något komprimerad. Mellanregistret släppte inte riktigt från högtalarna på samma sätt som kvinnoröster som ligger lite längre upp i frekvensregistret. Tillsammans med den luftighet i toppen som man upplevde kändes återgivningen som helhet väldigt obalanserad.

Denver? Tack men nej tack, inte för mig, inte till det priset, absolut inte i den förpackningen. För en bråkdel av priset i en enklare anläggning? Kanske, förmodligen inte

Vi får kanske tillfälle att lyssna på anläggningen igen och då under bättre - förmodligen avsevärt bättre förutsättningar. Sedan är det förstås en avvägning mellan vardagsrum, ljud och hur långt man vill / FÅR gå med diverse akustikbehandling - jag vet inte hur långt Snoop själv är villig att gå i jakten på att få så bra ljud som möjligt

Avslutar med en bild där micke76 försöker avläsa displayen för att hitta rätt spår på CDn. Väldigt träffande angående kritiken mot displayens yta!



Det var skoj att hälsa på även om rummet var som det är i och med flytten. Gemenskapen är en stor del bara den och det blev det ju mycket av. Vill också passa på med ett offentligt tack till Snoop för att vi fick hälsa på

Snoop: De vore skoj att höra dina intryck för respektive spelare. Fick inget riktigt grepp om det, även dina intryck Metal.

Tack för mig

/Jonas


Hemma hos mig | Klubbmästare för HiFi Norr - Kontakta mig för mer information.

Edited by - EuphoniC on 2005/09/06 13:18:19
Go to Top of Page

Drem
Member

696 Posts

Posted - 2005/09/06 :  14:38:35  Show Profile Send Drem a Private Message  Reply
Mycket intressant test och riktigt utförligt beskrivet, man tackar! Jag skulle behöva en gubbe som dig att undersöka mitt ljud och rum

Just nu:
Musik: Bladerunner OST
Film: "Jimmy P" [BLURAY]

Musik- och Filmanläggning

Edited by - Drem on 2005/09/06 14:44:18
Go to Top of Page

rannagarden
Reportage-Harry 2006

4161 Posts

Posted - 2005/09/06 :  15:06:32  Show Profile  Visit rannagarden's Homepage Send rannagarden a Private Message  Reply


Otroligt trevlig träff. Mera såna reportage! Bra jobbat!


Denvern - Tja. det var i fint sällkap som kammat hyggligt i tester vartöver. Ni har säkert bedömt spelarna i rätt ordning , antagligen inget snack . Men, man får ta det för vad det är. Jag kan tänka mig att Denvern hade gjort ett liknande intryck som Philipsen, innan moddningen. Jag skulle inte påstå att den rår på spelare av den testade rangen? Man tar vad som finns till hands och gör det bästa av saken. Den svarar iaf bra på bättre nät-kablage. Det är det inte alla spelare som gör.

Synd att det inte fanns annat kött till test - tex. en dvd i mellanklass? Där finns det roliga och genanta tester(för andra tillverkare) att göra. Samt att fas inte var kollad 100%

Jag skulle nog heller inte köpa att ha den som referens i ett High-End system, men en trovärdig "så-längespelare" är den klart duglig till. Jag har den tex. i mitt "andra-system" med god framgång...

Känns ju lite kul att den inte blev helt sågad.


Bra test och fint inlägg med klass! Mycket roligt - och skitnervöst.

M


Edited by - rannagarden on 2005/09/06 15:26:50
Go to Top of Page

EuphoniC
Klubbmästare i HiFi Norr

3091 Posts

Posted - 2005/09/06 :  15:07:00  Show Profile  Visit EuphoniC's Homepage Send EuphoniC a Private Message  Reply
Drem: Hörru du, vem kallar du egentligen för gubbe?

Jag har faktiskt en hel månad och några dagar kvar till 30-strecket FYI

Skämt å sido, tack. Det är bra att nån förstår vad man skriver!

/Jonas


Hemma hos mig | Klubbmästare för HiFi Norr - Kontakta mig för mer information.

Edited by - EuphoniC on 2005/09/06 15:07:50
Go to Top of Page

EuphoniC
Klubbmästare i HiFi Norr

3091 Posts

Posted - 2005/09/06 :  15:22:53  Show Profile  Visit EuphoniC's Homepage Send EuphoniC a Private Message  Reply
rannagarden: Tack för "klarläggandet"!

Visst hade det varit intressant att jämföra med som du säger lite enklare DVD-spelare men samtidigt är inte det lika skoj Det hade varit bra mera intressant att jämföra en icke moddad version med denna för att höra hur stort lyftet verkligen är.

Jag är förresten lite nyfiken på hur lång tid du hållit på för att modda spelaren, jobbet du gjort ser rätt så tidsödande ut

/Jonas


Hemma hos mig | Klubbmästare för HiFi Norr - Kontakta mig för mer information.

Edited by - EuphoniC on 2005/09/06 15:23:56
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/09/06 :  15:26:12  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply
quote:
Mayro, in med tandskyddet så du inte krossar några tänder i ilskan/processen


njaa. Hoppas verkligen inte man tror att jag är personen som far i taket om någon inte gillar en denver här

Så är INTE fallet.

Saken är enbart att jag så otroligt många ggr just sagt att denna kabel ÄR snudd ett måste för denvern ska göra det jag har fått den att göra.. Denvern har redan mött motstånd som tagit loven av den vid några tillfällen. Vilket ÄVEN jag förtäljt utan att tugga fradga..

Så inge problem alls... Tyvärr visste jag inget om er träff. Annars hade snoop fått låna denna sr av mig självklart....

Men för säkerhets skulle markerar jag ÄVEN att det säker finns andra nätkablar som ÄVEN dom passar finfint.

Så se det endast såsom info... inte som någon form alls av "försvar" eller liknande.. Jag sågar grejor i mitt system obenhörligen utan pardon. ÄVEN en sr om den på vald plats ej gör sitt jobb...

Kör på grabbar.. Jättefint repotage som sagt...

och snoop. Hör av dig innan jag behöver denna nätis igen här.. Så får du prova lite i lugn o ro. Din spelare är ju LÅNGT ifrån mig i moddning. Så den kanske inte alls trivs med sr numera... Men det är skoj för mig också att få redan på. Förmodligen även för rannagarden som är moddaren..

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

EuphoniC
Klubbmästare i HiFi Norr

3091 Posts

Posted - 2005/09/06 :  15:41:57  Show Profile  Visit EuphoniC's Homepage Send EuphoniC a Private Message  Reply

The fall of the Denver!


Nej, så illa var det faktiskt inte

/Jonas


Hemma hos mig | Klubbmästare för HiFi Norr - Kontakta mig för mer information.
Go to Top of Page

Metal
Member

285 Posts

Posted - 2005/09/06 :  15:44:02  Show Profile Send Metal a Private Message  Reply
Tackar även jag här mer officiellt för en mkt trevlig dag.
Tidpukten kunde kanske varit bättre med tanke på flytten men nu blev det som det blev.

Håller nog med om de mesta som skrivits här i tråden, rummets akustik var en stor begränsning, lugnare inspelningar med kvinnoröster funkade ok manliga röster grötade ihop och det var rätt svårt att höra texten.

Kul att få lyssna till en moddad Denver, tyckte inte den gjorde bort sig även om det var en bit upp till de andra spelarna.

Klart jämnare mellan de Myryaden och Primaren, båda presterade mkt bra med ett litet plus till Myryaden.
Den kändes lite öppnare och Primaren var lite lugnare.

Det spelades en hel del bra musik under dagen, men det dröjer nog ett tag innan det spelas Joss Stone hemma hos mig igen....

/F
Go to Top of Page

EuphoniC
Klubbmästare i HiFi Norr

3091 Posts

Posted - 2005/09/06 :  15:47:25  Show Profile  Visit EuphoniC's Homepage Send EuphoniC a Private Message  Reply
Konsten att förstöra bra musik!

/Jonas


Hemma hos mig | Klubbmästare för HiFi Norr - Kontakta mig för mer information.
Go to Top of Page

Swen
Medlem, HiFi Norr

317 Posts

Posted - 2005/09/06 :  16:00:51  Show Profile Send Swen a Private Message  Reply
Tur att det finns många andra bra låtar på Joss Stone albumet
Go to Top of Page
Page: of 5 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.17 sekunder. Snitz Forums 2000