HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Linn
 Linn LK280
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Zombie
Member

2502 Posts

Posted - 2005/08/20 :  15:12:21  Show Profile Send Zombie a Private Message  Reply
Hej!
Kollar på en LK280 på ePay som är i bitar.
Är det en bra stärkare, finns originallåda att köpa och vad kan en sådan i så fall kosta?
Mvh

Översätter gärna eng/ty/dan/nor/est-sv, sve/est-eng, men tar betalt...fast inte så mycket

Edited by - Zombie on 2005/08/20 15:12:54

Larsho
Member

5340 Posts

Posted - 2005/08/21 :  15:59:43  Show Profile Send Larsho a Private Message  Reply
LK280 är en mkt trevlig stärkare, inte minst om man kan får tag på den separata strömförsörjningen som heter "Spark". vet inte om man kan få tag på delar till den men kolla med Anders på Tonläget i Gbg, han vet säkert det. Telefon 031-135100, och lycka till

Livet är alldeles för kort, jämfört med hur länge man ska vara död
Go to Top of Page

stargazer
Member

445 Posts

Posted - 2005/08/21 :  16:35:22  Show Profile Send stargazer a Private Message  Reply
LK280 är ett kul slutsteg, särskilt med "Spark" nätdelen. Försök få tag i en sån.

Kanske inte sista ordet vad gäller hifi-parametrar, och den låter inte lika "snyggt" som nyare generationer Linn-steg - men klart musikalisk ändå och med riktigt bra tryck. Har en polare som bi-ampar med två st LK280/Spark-stackar och jag kan försäkra att rockmusik rockar FETT.

Go to Top of Page

Andreas N
Member

139 Posts

Posted - 2005/08/22 :  23:10:16  Show Profile Send Andreas N a Private Message  Reply
Håller med föregående talare. Jag hade ett 280 till min kolektor efter jag hade sålt mitt LK85. 280 lät klart roligare, lite mer (gamla Linn ljudet) Råare men betydligt roligare.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.14 sekunder. Snitz Forums 2000