HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Linn
 Kairn/Kolektor/Wakonda
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

NewMount
Member

268 Posts

Posted - 2005/09/05 :  15:58:32  Show Profile Send NewMount a Private Message  Reply
Jag tycker min Kolektor genererar för mycket brus (används med horn, 104db känslighet). Är det någon som vet om Wakonda eller Kairn brusar mindre?

Gärna en Ferrari, men först en bra stereo

Larsho
Member

5340 Posts

Posted - 2005/09/05 :  21:39:39  Show Profile Send Larsho a Private Message  Reply
Har inte jämfört men när jag hade Wakonda upplevde jag inte det som ett problem, däremot tror jag Kairn är tystast av dem, dock en viss prisskillnad

Livet är alldeles för kort, jämfört med hur länge man ska vara död
Go to Top of Page

NewMount
Member

268 Posts

Posted - 2005/10/14 :  18:30:49  Show Profile Send NewMount a Private Message  Reply
Jag lånade hem en Kairn och den brusade lika mycket (eller lite) som min Kolektor. Kairn hade dessutom lustiga ljud för sig varje gång man ändrade volymen ett snäpp. Själva vitsen med volymkontrollen på Linns försteg är väl att slippa skrapljud etc. från potentiometrar, så det förvånade mig att den levde om så mycket. Dessa ljud uppkommer inte på min Kolektor, förutom när man närmar sig maxvolym utan signalkälla.

Jag testade att koppla in min Kolektor till slutstegsdelen av en gammal Accuphase E-203 integrerad, då genererades mindre brus än med min ADCOM GFA-585. Det har förmodligen med något med olika gain att göra.

Edited by - NewMount on 2006/01/23 00:56:53
Go to Top of Page

BuffaloBengt
Member

378 Posts

Posted - 2006/01/19 :  13:55:19  Show Profile Send BuffaloBengt a Private Message  Reply
vilken version a Kairn var det skiljer en hel del framför allt nätdelen

Bengt

"Om det inte känns så hörs det inte"
Och nu känns det
Go to Top of Page

NewMount
Member

268 Posts

Posted - 2006/01/23 :  00:59:00  Show Profile Send NewMount a Private Message  Reply
Det var en Kairn Pro (ej phono) med serienr ca 250.

Go to Top of Page

BuffaloBengt
Member

378 Posts

Posted - 2006/02/18 :  19:54:49  Show Profile Send BuffaloBengt a Private Message  Reply
Har en kairn med briljant nät del och är det en sak som den är så är det tyst men då har jag inte horn men hög känslighet så jag vet inte

Bengt

"Om det inte känns så hörs det inte"
Och nu känns det
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.17 sekunder. Snitz Forums 2000