HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Medlemmarnas System
 matte76 *Marantz tungviktskombo*
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 40

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2006/06/03 :  14:55:04  Show Profile Send matte76 a Private Message  Reply
quote:
Men glöm inte att dyrare inte alltid är det samma som bättre. Särskilt inte när man lägger in subjektiva värderingar i det hela.

Nej, det vet jag.

quote:
Men ja, man börjar ju undra om du över huvud taget VILL få ett slut på din byteskarusell...

Både och! Sambon vill ha ett slut på det åtminstone!

- Blått ett lag - Malmö FF!
- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
- Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)!
- Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/
Go to Top of Page

Smackman
Member

968 Posts

Posted - 2006/06/05 :  15:09:12  Show Profile Send Smackman a Private Message  Reply
Kimber 8TC klassikern :D Kan väl inte bli fel med den kabeln va ?
Mvh

Go to Top of Page

peter_gbg
Member

529 Posts

Posted - 2006/06/06 :  21:39:43  Show Profile Send peter_gbg a Private Message  Reply
Du har aldrig funderat på att sätta dig ner i din soffa/fotölj och bara njuta av musiken i lugn och ro?

Hoppas du hittar "hem" någon gång i framtiden.

Mvh

Peter

Min anläggning: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=53743
Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2006/06/07 :  07:28:13  Show Profile Send matte76 a Private Message  Reply
quote:
Du har aldrig funderat på att sätta dig ner i din soffa/fotölj och bara njuta av musiken i lugn och ro?

Det gör jag mellan bytena! Nej seriöst, visst vill jag det och jag är ganska nöjd som det är nu. Men när bra tillfällen till stora uppgraderingar dyker upp blir man ju sugen...

- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
Go to Top of Page

Blue
Member

2120 Posts

Posted - 2006/06/07 :  13:29:59  Show Profile Send Blue a Private Message  Reply
Fasen vad du alltid är uppe tidigt på morgnarna Matte.

: )

Ett kungarike för en vevgrammofon.
Go to Top of Page

Hinken74
Member

1102 Posts

Posted - 2006/06/07 :  14:31:49  Show Profile Send Hinken74 a Private Message  Reply
Jag är ganska säker på att du skulle hitta hem med JMR Offrende. Den bästa stativaren jag hört under 50tkr. Mycket musikalisk med en fin bas. Bygget är också extra ordinärt. Jämfört den med micro utopia och under rätt förutsättningar så tycker jag den är klart mycket bättre.

Mvh/Henrik
---------------------------------------------------------------------------------------------------
Mitt system:
Von Schveikert db99,
Audio aero capitole Prestige SACD SE
Octave V70 samt strömrenare från Agile

Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2006/06/07 :  15:04:10  Show Profile Send matte76 a Private Message  Reply
Blue: Vissa jobbar ju!

Hinken74: JMR Offrende är säkert bra men 1) Jag kan ej lyssna på den vad jag vet och 2) Finns ej begagnad eller som demoex

Edited by - matte76 on 2006/06/07 15:04:34
Go to Top of Page

Blue
Member

2120 Posts

Posted - 2006/06/07 :  15:56:39  Show Profile Send Blue a Private Message  Reply
"Vissa jobbar ju!"

Jo, och så även jag. Men 07.30 brukar jag vanligtvis vara kvar i pymasen, som tur är.

Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2006/06/07 :  16:12:44  Show Profile Send matte76 a Private Message  Reply
Skönare att börja jobba 07.00 och gå hem 15.30 I love FLEX

Go to Top of Page

Blue
Member

2120 Posts

Posted - 2006/06/07 :  17:01:41  Show Profile Send Blue a Private Message  Reply
Jösses, om man har flex väljer man väl att börja så sent det går? Så gör i alla fall jag! Tidiga morgnar lämpar sig bäst för sängen (man är ändå helt väck om man är vaken). Sena kvällar lämpar sig alldeles utmärkt för allehanda aktiviteter!

Haha... ball att den här tråden plötsligt har urartat i en diskussion om arbetstider! Fast det är ok med mig om vi går tillbakas till topic.

Go to Top of Page

Manga X
Donator: Bildserver

3083 Posts

Posted - 2006/06/07 :  17:43:29  Show Profile Send Manga X a Private Message  Reply
Se så nu Matte76!
Berätta vad det blir om/när du säljer du Dulcet.

Mvh Magnus Eriksson
Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2006/06/07 :  20:07:39  Show Profile Send matte76 a Private Message  Reply
quote:
Jösses, om man har flex väljer man väl att börja så sent det går? Så gör i alla fall jag! Tidiga morgnar lämpar sig bäst för sängen (man är ändå helt väck om man är vaken). Sena kvällar lämpar sig alldeles utmärkt för allehanda aktiviteter!

Haha... ball att den här tråden plötsligt har urartat i en diskussion om arbetstider! Fast det är ok med mig om vi går tillbakas till topic.

Hehe, nej flex innebär att man går hem tidigt på eftermiddagen istället! Åtminstone om man är morgonpigg som jag...topic är vad jag tillåter! Hehe

quote:
Berätta vad det blir om/när du säljer du Dulcet

Nej, jag vägrar!!

Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2006/06/09 :  11:41:24  Show Profile Send matte76 a Private Message  Reply
Nya högtalarkablar ska köpas inom kort...det blev inget med Kimber Kable 8TC. Återkommer!

Go to Top of Page

Blue
Member

2120 Posts

Posted - 2006/06/09 :  11:46:16  Show Profile Send Blue a Private Message  Reply
"Nya högtalarkablar ska köpas inom kort...det blev inget med Kimber Kable 8TC. Återkommer!"

Vad an detta? Var du för hård i dina prisförhandlingar? Eller lät dom inte bra???

; )

Go to Top of Page

Manga X

3083 Posts

Posted - 2006/06/09 :  11:46:33  Show Profile Send Manga X a Private Message  Reply
Audience?

Mvh Magnus Eriksson
Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2006/06/09 :  12:42:48  Show Profile Send matte76 a Private Message  Reply
quote:
Vad an detta? Var du för hård i dina prisförhandlingar? Eller lät dom inte bra

Blue: Har inte lyssnat på dem (Kimber 8TC) och priset var det inget fel på. Men jag hittade ett alternativ som förmodligen både är bättre och "faktiskt" även billigare.

Manga X: Audience är väldigt bra kablar men för dyra i biwire-konfiguration (Au24) vilket jag behöver/vill ha.

Vissa tycker att de jag ska beställa t.o.m slår Audience Au24 på fingrarna...men det ska jag låta vara osagt tills jag har fått dem och lyssnat själv. Hoppas kunna jämföra dem med bland andra Au24 och andra etablerade märken i framtiden.

Edited by - matte76 on 2006/06/09 12:55:35
Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2006/06/09 :  12:44:28  Show Profile Send matte76 a Private Message  Reply
Jag ska inte beställa kablar utan anti-kablar...

Go to Top of Page

Ledzepp
300.000-klubben

2640 Posts

Posted - 2006/06/09 :  13:24:11  Show Profile Send Ledzepp a Private Message  Reply
Kul att du också ska skaffa SR-kablar!!

Dont look back. Something might be gaining on you...
Go to Top of Page

Harlock
Member

114 Posts

Posted - 2006/06/09 :  13:47:24  Show Profile Send Harlock a Private Message  Reply
Tror Ledzepp har lite sublim hjärntvätt på gång.
Mmm, blo0 lights... svårt att motstå.

Men http://www.anticables.com/ alltså?

Edited by - Harlock on 2006/06/09 13:48:41
Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2006/06/09 :  14:09:22  Show Profile Send matte76 a Private Message  Reply
Harlock: Helt korrekt! Inga blåa ljus här inte... ska testa Anti-cables alltså. Ska vara något i hästväg, men vi får väl se. De kostar så lite att det helt klart är värt att prova dem. Ska beställa i helgen och sen tar väl leveransen ett tag från USA, men jag återkommer när jag har fått dem!

Edited by - matte76 on 2006/06/09 14:14:19
Go to Top of Page

Manga X

3083 Posts

Posted - 2006/06/09 :  15:21:20  Show Profile Send Manga X a Private Message  Reply
Anticable är säkert prisvärda!
Det blir nog en bra investering.

Du får skriva några rader sen då!

Mvh Magnus Eriksson
Go to Top of Page

Blue
Member

2120 Posts

Posted - 2006/06/09 :  16:09:19  Show Profile Send Blue a Private Message  Reply
matte: Har inte du haft Silver Resolution innan och sålt vidare? Vad är det som får dig att tro att Anticables skulle vara så mycket bättre?

Jag menar... Det är väl ungefär samma story: Lågt pris, massor av nöjda användare, recensioner som säger att dom är minst lika bra som sladdar för 100gånger pengarna...

Som Public Enemy sa: Don't believe the hype!

; )

Go to Top of Page

Manga X

3083 Posts

Posted - 2006/06/09 :  16:16:36  Show Profile Send Manga X a Private Message  Reply
Jag tror också på dessa anticable om det är någon "tröst" Matte!

När beställer du?

Mvh Magnus Eriksson
Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2006/06/09 :  16:17:54  Show Profile Send matte76 a Private Message  Reply
Manga X: Jag lovar att skriva om dem framöver! Jag beställer nog nu i helgen, lördag eller söndag.

Blue: Det kostar inte mycket att prova (90 dollar för 2*2,7 meter t.ex), och med tanke på dessa recensioner http://www.anticables.com/reviews.html av välrenommerade Absolute Sound och Positive Feedback blir jag åtminstone nyfiken...

Silver Resolution läste jag en del positivt om ja, men inte bara positivt. Anti-Cables har jag bara läst positivt om. Hittills i alla fall...och jag är inte så sugen på att lägga tusentals kronor på högtalarkablar när skillnaderna ändå är relativt små (tycker jag). Inte i nuläget åtminstone.

Och skulle de inte vara så bra som "hajpen" säger, tja då har jag inte förlorat så mycket pengar och kan ju faktiskt använda kablarna till t.ex en andra anläggning som jag ju ändå ska köpa förr eller senare till sovrum eller liknande.

Edited by - matte76 on 2006/06/09 16:21:00
Go to Top of Page

Ledzepp
300.000-klubben

2640 Posts

Posted - 2006/06/09 :  17:23:55  Show Profile Send Ledzepp a Private Message  Reply
"When you see the blue light, you know you found the truth"

Dont look back. Something might be gaining on you...
Go to Top of Page
Page: of 40 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.31 sekunder. Snitz Forums 2000