HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Medlemmarnas System
 matte76 *Marantz tungviktskombo*
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 40

Pac
200.000-klubben

22004 Posts

Posted - 2006/05/06 :  09:35:38  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
quote:
Kanske behov att ta semester hos vissa semestergivare oxå!

hehehe, ja det är ett fritt forum så det kan man ju tycka om man vill.

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Blue
Member

2120 Posts

Posted - 2006/05/06 :  17:49:31  Show Profile Send Blue a Private Message  Reply
Åh fasen... vilka fler är det som har fått "semester"?

Att Matte inom en överskådlig framtid skulle hitta prylar som han "sitter nöjd med" är för övrigt något jag starkt betvivlar.

Alla har vi våra svaga sidor.

: )

Ett kungarike för en vevgrammofon.
Go to Top of Page

JonasY
Member

1019 Posts

Posted - 2006/05/06 :  18:40:56  Show Profile Send JonasY a Private Message  Reply
Jag tror han behöver konsultera ett akustikproffs Hoppas han kommer tillbaks med nya friska tag senare iaf, hans byteskaruseller är ju rätt intressanta att läsa om.

Möjligt att han får stiga upp en prisklass för att nå dit han vill men med rätt akustika åtgärder kanske det är onödigt. Jag skulle iaf inte bli ett dugg förvånad om han skaffar Ino Audio Pi60, Pioneer 668, EKK, Rotel för/slutsteg (alt Denon 2806) samt heltäckningsmatta och massor av diffusorer etc

Music Streamer+ > Musical Fidelity A1 > Ino Audio pIP

Edited by - JonasY on 2006/05/06 18:41:29
Go to Top of Page

Blue
Member

2120 Posts

Posted - 2006/05/06 :  20:15:18  Show Profile Send Blue a Private Message  Reply
Instämmer, dessa byteskaruseller är mycket spännande att läsa om! Hoppas han kommer tillbaka!

Att gå upp i prisklass tror jag absolut inte är någon lösning för Matte. Oavsett vad han skaffar sig kommer det alltid finnas andra som säger att något annat är bättre, och det känns som att just Matte är ett ganska lätt offer för sådana "gräset är grönare-effekter".

I så fall är det nog troligare att han, som JonasY säger, lyckas bli frälst i LTS-religionen.

Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22004 Posts

Posted - 2006/05/06 :  21:41:36  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply

Hörni, var lite justa nu så att detta funkar. Nu lägger vi spekulationerna på hyllan tills Matte kan vara med igen i sin egen tråd om han vill.

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2006/05/17 :  07:39:23  Show Profile Send matte76 a Private Message  Reply
Jaha, då är man tillbaks igen på forumet efter 1 månad i "frysboxen"...kul att vara här igen! Frågor om orsaker etc till tiden i frysboxen besvarar jag gärna, men inte i denna tråd utan via PM.

Återkommer inom kort med eventuella förändringar i min anläggning, ingenting är klart ännu. Inte ens säkert att det blir några förändringar med avseende på försäljningar. Nya högtalarkablar och lite andra tweaks blir det dock framöver.

- Blått ett lag - Malmö FF!
- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
- Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)!
- Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/

Edited by - matte76 on 2006/05/17 07:40:59
Go to Top of Page

Ledzepp
300.000-klubben

2640 Posts

Posted - 2006/05/17 :  08:26:54  Show Profile Send Ledzepp a Private Message  Reply
Out of the cold!!
Välkommen tillbaks!

Dont look back. Something might be gaining on you...
Go to Top of Page

Mahler
Member

1782 Posts

Posted - 2006/05/17 :  09:30:54  Show Profile Send Mahler a Private Message  Reply
WOW!!

HE´S BAAAACK!!!

Välkommen tillbaka Matte!! Verkligen!!

Mvh

/Dennis

-----------------------
Tabula Rasa!
Go to Top of Page

EmilH
Member

484 Posts

Posted - 2006/05/17 :  10:33:41  Show Profile Send EmilH a Private Message  Reply
Jajemään, kul att höra av dig igen!
Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2006/05/17 :  10:39:44  Show Profile Send matte76 a Private Message  Reply
Jag tackar för alla de vänliga orden! Det är skoj att vara tillbaka!

- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
Go to Top of Page

Creative Audio
Member

2547 Posts

Posted - 2006/05/17 :  14:16:24  Show Profile  Visit Creative Audio's Homepage Send Creative Audio a Private Message  Reply
Nämen !! Välkommen tillbaka Matte !

Wolfgang

++ äger och driver Creative Audio++
++Stockfisch-records++Turtle-records++SCR-Records++C.E.C++MusicHall++Ayon++Lumen White++Agile Multimedia o. ström++Pentagon++Krell++DP++Phonar Högtalare++Fadel ART kablar++ViaBlue++Aqvox++Dynavox++T.A.C++Dual++

http://www.creative-audio.se
Go to Top of Page

Orpheus
Member

970 Posts

Posted - 2006/05/17 :  15:04:43  Show Profile Send Orpheus a Private Message  Reply
Hej o kul att ha dig tillbaka!!!!!

Mitt System :http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=21660
Go to Top of Page

Snoddas
Member

920 Posts

Posted - 2006/05/17 :  16:04:59  Show Profile Send Snoddas a Private Message  Reply
quote:
1 månad i "frysboxen"...

Jaså, det var alltså ingen solsemester
Välkommen tillbaka!!

"And if you ever come across us don't give us your sympathy
You can buy us a drink and just shake our hands
And you'll recognise by the reflection in our eyes
That deep down inside we're all one and the same"

-Derek William Dick aka Fish-
Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2006/05/17 :  18:04:24  Show Profile Send matte76 a Private Message  Reply
Nope, det var kallt och bistert!! Tack Wolfgang, Orpheus och Snoddas för de värmande orden!

Go to Top of Page

Blue
Member

2120 Posts

Posted - 2006/05/17 :  18:33:19  Show Profile Send Blue a Private Message  Reply
Ja... varmt välkommen tillbaka Matte!

Fast jag kan inte låta bli att tycka att det vore spännande att få höra varför du blev skickad på semester... Måste man verkligen hålla på och böka med PM för att få höra den storyn? Är det administratörerna som har bestämt att det ska vara så? Kanske förståligt i och för sig...

Men PMa mig gärna och berätta!

Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2006/05/17 :  19:01:20  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply

Kul att se dig igen mattemannen!!!! Hififorum är INTE samma sak utan dig faktiskt..Då har vi ju ingen som vet estik här ju...

Nä seriöst..

Verkligen skoj du är tillbaks Matte76...Och skälet till semester är rätt ointresant. Huvudsaken är ju att reglerna nu gör så du inte försvann för alltid...Så det är det possetiva..

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

BosseBula
Klubbmästare eoJeud, 100.000-klubben

3057 Posts

Posted - 2006/05/17 :  22:38:10  Show Profile Send BosseBula a Private Message  Reply
Kul att du är tillbaka matte! Min dröm om att en dag få besöka dig och provlyssna kanske kommer i uppfyllelse en vacker dag då. (jag har andra drömmar oxå, vissa större andra mindre... hehe)

Klubbmästare eoJeud - Kontakta mig eller Anton om ni vill bli medlemmar
Min medlemstråd
Go to Top of Page

Manga X
Donator: Bildserver

3083 Posts

Posted - 2006/05/17 :  23:12:45  Show Profile Send Manga X a Private Message  Reply
Hej Matte76.

Vad blir det istället?

Mvh Magnus Eriksson
Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2006/05/18 :  08:01:58  Show Profile Send matte76 a Private Message  Reply
Blue: Du har PM.

mayro: Jag tackar och bugar, och säger ungefär samma saker om dig...du är en sann färgklick på forumet!

BosseBula: Du är välkommen i princip när du vill! Bara PM:a eller ring...

Manga X: Om du menar högtalare så säger jag "den som lever får se"!

Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2006/05/18 :  09:46:52  Show Profile Send matte76 a Private Message  Reply
Nya högtalare är på väg , och mina Monitor Audio skickas idag eller imorgon till den nya ägaren...här går det undan minsann! Bilder kommer från uppackning etc av nyförvärven som jag för övrigt har köpt begagnat.

Kan redan nu avslöja att jag ska testa stativare för första gången i min "karriär". Skulle tro att stativare passar mitt relativt lilla betongrum bättre. Har även tidigare provlyssnat stativarna Phonar Credo M100 och Totem Model One Signature och bägge lät väldigt bra i mitt rum. Golvarna jag testat i rummet, Vienna Beethoven Baby Grand och Monitor Audio GS20, verkar ha behövt större utrymme och mer luft till bakvägg än jag kunnat ge dem. Bland annat har basen haft en tendens till att ta överhanden och ljudet har varit något instängt ibland.

Några gissningar på vilka stativare det blir?? Nypris mellan 15 och 35k kan jag avslöja. Svårt, jag vet, men...

Edited by - matte76 on 2006/05/18 09:52:55
Go to Top of Page

guldfisk
Semesterfirare

899 Posts

Posted - 2006/05/18 :  09:58:11  Show Profile  Visit guldfisk's Homepage Send guldfisk a Private Message  Reply
Stativhögtalare nära vägg med dämpning bakom!

Begagnade Mårten Design Monk?

Amphion Argon II?

Uppenbarligen inte Manga X Sonics Argenta.

(piP är ju inte direkt varit dina favoriter utseendemässigt...)

Tillägg: Jag hann inte se senaste inlägget om prisspann.

...perspektiv...
.

Edited by - guldfisk on 2006/05/18 09:58:58
Go to Top of Page

Blue
Member

2120 Posts

Posted - 2006/05/18 :  09:58:33  Show Profile Send Blue a Private Message  Reply
Du är bara för skön med dina byten Matte...

Jag tippar på att du denna gång har slagit till på ett par JM-Lab (eller Focal som dom numer heter), typ Mini-Utopia eller något liknande?

Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2006/05/18 :  10:25:10  Show Profile Send matte76 a Private Message  Reply
Fel fel fel...

Go to Top of Page

PeterL
Semesterfirare

371 Posts

Posted - 2006/05/18 :  10:28:14  Show Profile Send PeterL a Private Message  Reply
Välkommen tillbaka Matte76, satt faktiskt just och funderade på vart du tagit vägen.

PeterL
Go to Top of Page

Blue
Member

2120 Posts

Posted - 2006/05/18 :  11:30:14  Show Profile Send Blue a Private Message  Reply
Oj då... SÅ fel minsann? Då tippar jag på Sonus Faber...

Eller kan du inte bjussa på lite fler ledtrådar?

Go to Top of Page
Page: of 40 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.33 sekunder. Snitz Forums 2000