Efter drygt en veckas spelande märker jag faktiskt av mer transparens än innan bytet. I nuläget står jag utan stativ och högtalarna står på varsin köksstol vilket gör att den styva högtalarkabeln ibland själv väljer åt vilket håll högtalarna skall riktas
Men all-in-all är jag nöjd med uppgraderingen. I januari trillar nya högtalare och nytt förstärkeri in! Färhoppningsvis ett par stativ också...
orpheus> Det låter jäkligt skönt att höra också Hos mig anländer ett par stativare för en AVSEVÄRT mindre peng, men jag känner på mig att jag kommer bli nöjd också
Jag har junior-puckar under mina Usher. (Mina Usher känns inte heller dumt att skriva)
MangaX (som jag köpte dem av) hade dessutom gjort en försänkning i mitten på varje puck så att spikesen står riktigt stadigt. Med en möbeltass under pucken är det hur lätt som helst att flytta och finjustera ca 65kg Usher
EDIT: En liten bild
De Omnibus Dubitandum Est
Min anläggning:
Avid Volvere SP | OL Zephyr | Lyra Delos Lumin D2 Accuphase E-460 med AD-20 Respons Grand Artist MC Solid Tech Hybrid | Cardas / NordOst / Shunyata
Den till vänster är en Mex Classic och den till höger är en... "Session" ful-strata. Den senare tillhör en polare, men de gjorde sig bra tillsammans på bild så den fick hänga kvar under fotograferingen
sonic blue är en fruktat snygg färg på en strata! jag borde också skaffa lite vägghängare istället för att ha gurorna slängda i hörnen, fast jag är så rädd att mina älsklingar ska dimpa ner så fort jag vänder ryggen till bara
Do never underestimate the power of a large number of morons!
marran-> Visst är det! Daphnee Blue är också rätt snygg, dvs den färgen som min strata har Jag kan tipsa om König&Meyers väghängare medoberoende klykor som smiter åt, även runt halsen på en tele. Har aldrig svikit mit och dessa två hängare har jag haft i minst 5-6 år.
marran-> Jaadu det är en ytterst liten nyansskillnad!
Ang. nya burkar tänkte jag vara lite lagom hemlighetsfull. Vi får se vad som anländer till veckan!
levande-> Då jag inte har någon stereo längre (i väntan på nytt) så kan jag inte avgöra någon skillnad. Detta skall dock testas så gott det går när allt har anlänt och blivit inspelat.
En polare hade en TVbänk till övers och jag tyckte att den färgmässigt skulle passa bätte med mina stativ. Dessutom är den mindre och lägre vilket jag klagat på gällande min förra TV-bänk. Att den andas 90-tal får man ta
Jag märkte när jag skulle byta skiva en kväll att hela min DVD-spelare vibrerar något ofantligt när den spelar. Eftersom den står i en bänk som i sin tur står platt mot golvet tyckte jag att, det här kan inte vara bra!
Så jag plockade fram ett gäng "silikonpluttar" och fäste vid tre punkter på undersidan för att få lite friktion. Sen ställde jag dit en 40mm tjock betongplatta. På plattan lades tre puckar där var sin silikonplutt kunde vila. Nu kommer inga vibrationer in, och inga ut heller. Dessutom står den still när man trycker på knapparna på fronten. Tidigare har den glidit iväg på grund av dess låga vikt. Skulle haft någon tyngd ovanpå också.