| Author |
Topic  |
|
B-200
fd. asimov66

4687 Posts |
Posted - 2007/04/20 : 08:12:53
|
| jisses vad snygg mskin du har ztenlund, märke och modell ? |
.....Med reservation för subjektivitet och stavfel |
 |
|
|
short_cuts
Member

560 Posts |
Posted - 2007/04/20 : 09:15:48
|
Resa till Stockholm: 45 minuter efter att taxin skulle komma, ringer chauffören o säger att han försovit sig.
Jag blir bitter.
han föreslår att jag skall köra själv från Agunnaryd(som jag e nyinflyttad till)... Han förklarar vägen med bla. T "Du vet väl var hialiatorpsvägen e?" Jag: "nej" Han förklarar vägen (krångligt) bl.a. med "första stora vägen till V" Jag hittar inte (det e BRÅTTOM) - ringer igen... Jag: "hittar inte, du sade 1:a stora vägen!?" T "Precis" Jag: "menar du den som det står "knckebröhult" på? Den e ju assmal o krokig med M skyltar var 100:de meter...????" T "den e väl asfalterad? Då e det den..." Jag: "asfalterad = stor väg.... Ok......"
Jag blir bitter.
Efter att ha kört samanlagt 5,5mil på blandad väg; MKT för fort hör jag hur min styrled börjar tjuta. (Detta var alltså anledningen till att jag ville åka taxi - styrleden behöver bytas, ratten vibrerar som fanken!). Tankarna går genom huvudet - hur mkt kommer det nu kosta?
Jag blir bitter.
Jag upptäcker, nu på väg 25, mot; Växjö att jag missade en fartkamera. Jag har nämligen solen rätt i ögonen. Undrar hur många sådana jag kört förbi? Denna passerade jag i 110, det e ju inte så farligt. Nu ser jag 90-skyltar på bägge sidor vägen... Det var 70 där alltså...
Jag blir bitter.
Jag har telefonkontakt m min kollega på flygplatsen K: "kör som fan, du hinner" J: "Giving it all she's got, captain" (känner mig som Scotty i Star Trek) Tänker på hur smidigt det hade varit att kunna beama sig till öjaböjared, eller va fan flyplatsen heter...
Jag blir bitter.
Anländer flygplatsen - planet swtår där, trappan e kvar, dörren öppen. Klockan är 06:38, planet e planerat att lyfta 06:38 - a glimmer of hope! Blir stoppad av en kvinna i flyguniform. KiFU: "e det du som e Dahlqvist?" Jag: "Ja" KiFU: "Du kan inte parkera på taxizon" Jag: "Jag måste med planet" KiFU: "nej" Jag: "nej?!? Det står där" KiFU: "det e försent, du kan köpa en flygbiljett till Bromma ist f 1 miljonbiljon(överdrift men kommer fan inte ihåg...) Jag: "Snälla, söta fröken i flyguniform, planet har ju fortfarande dörren öppen - min kollega sade ju att jag skulle komma, biljetten e clearad" KiFU: "Jo... Men... nej... Du e försent ute, du kan flyga till Bromma om en timme istället men du måste först flytta bilen" Jag: "Men... snälla - det tar 1minut att gå till planet - jag har inte ens handbagage med mig" KiFU samt KiFU 2: "nej, du e försent ute, du kan flyga till Bromma om en timme istället men du måste först flytta bilen" Jag föreslår då (aningens otaktiskt) att jag kan flytta bilen där solen inte lyser och att hon kan flyga och fara till ett alternativ till Bromma... Jag inser oxå att det är kört.
Jag blir bitter.
Jag flyttar bilen från Taxiplatsen (där chauffören som försov sig står parkerad. Han hann alltså hämta min kollega men inte mig)
Jag blir bitter.
Jag informerar honom om den alternativa flygrutten jag tipsat KiFU 1 & 2 om...
Jag har ingen bensin så jag kör mot Växjö - Statoil-skylt!!! Glädje!!! Svänger av väg 25. Bilen hostar och stannar.
Jag blir bitter.
Tänkte att om jag skriver ner händelseförloppet kanske jag inte fortsätter vara bitter; Jag hade fel
|
People shouldn't be treated like objects. They aren't that valuable. P. J. O'Rourke |
 |
|
|
ztenlund
Administrator, RödaTråden-vinnare, 300.000-klubben

8784 Posts |
Posted - 2007/04/20 : 10:10:06
|
asimov66:
Pioneer SX-980 som tillverkades 1978-1979.
 |
Har du synpunkter på något? Hör gärna av dig via PM!HiFiForum.nu's Artikelregister | Regler |
 |
|
|
B-200
fd. asimov66

4687 Posts |
Posted - 2007/04/20 : 10:15:22
|
| översnygg. sådana ser man inte för ofta. jisses... |
 |
|
|
B-200
fd. asimov66

4687 Posts |
Posted - 2007/04/20 : 10:41:17
|
DHL bankade på dörren med paket - Min älskade kaffekokare har kommit !
världen är god igen !!!
nu KAFFE! (Har druckit "skönhetskaffe" varje morgon i 2 dagar) |
Edited by - B-200 on 2007/04/20 10:42:15 |
 |
|
|
B-200
fd. asimov66

4687 Posts |
Posted - 2007/04/20 : 10:42:59
|
och nu slår det mig ?
varför har jag ej använt espressomaskinen för ?
dumhuvud ! |
 |
|
|
jerico
Member

1304 Posts |
Posted - 2007/04/20 : 15:53:40
|
Kaffe????????
|
Mitt system
Mera SVAVEL till folket! Quantum materiae materietur marmota monax si marmota monax materiam possit materiari? |
 |
|
|
johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20863 Posts |
Posted - 2007/04/20 : 16:05:02
|
en mörk dryck som är mer eller mindre livsnödvändig  |
>musik förmedlingen< Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
|
 |
|
|
jerico
Member

1304 Posts |
Posted - 2007/04/20 : 23:29:33
|
| Mera på G här.... |
Mitt system
Mera SVAVEL till folket! Quantum materiae materietur marmota monax si marmota monax materiam possit materiari? |
 |
|
|
jerico
Member

1304 Posts |
Posted - 2007/04/20 : 23:31:31
|
Nu har jag förövrigt läst denna sida...
short_cuts JAG LIDER MED DIG!
Inget roligt när man får sådanna dagar. Men det är bara att stå i giv akt och gilla läget. Det är de som tål motgångar som får dom. De andra skulle inte stå ut! |
Mitt system
 |
|
|
johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20863 Posts |
Posted - 2007/04/20 : 23:54:57
|
short_cuts
Oj   |
>musik förmedlingen< Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
|
 |
|
|
ztenlund

8784 Posts |
Posted - 2007/04/21 : 00:08:41
|
short_cuts har ju bara en del paj på bilen... 
Tror seriöst att bilen för krig mot mig just nu:
* Varningslampan för motorelektroniken tänds typ var tredje start och slocknar först om man lägger av batterikabeln. Misstänker Volvos förbaskade luftpump men borde nog åka och få felkoderna lästa. Suck!
* Ena strålkastartorkarmotorn pajade i mars, snordyrt att fixa på Volvo och halvdyrt att fixa själv. Måste montera bort strålkastaren, suck!
* Har hört något klonk från vänster fram så nu håller väl stabilisatorstaget/klapperstaget på att ge sig, IGEN! Jag bytte ju för sjutton nästan nyss. När ska biltillverkarna inse att denna konstruktion är värdelös????!!! Iofs inte för verkstäderna om man lämnar in bilen... Stag 700 och arbete 700:-. 700 spänn för att plocka av hjulet och lossa två bultar, sätta dit ett nytt stag och dra åt... Ehhh???? Betala för det, I think not! Har förvisso inte kollat priserna nyligen men förut var det så här illa, kanske blivit två kronor billigare nu? Jo, jag vet att allbilsverkstäderna lär vara billigare men man kan lika gärna göra det själv då även en halvintelligent babian lär klara jobbet... Jag har ju bytt förut!  
* Finalen är att jag upptäckt en spricka i ena handbromstrumman, inte undra på att det var svårt att spänna handbromsen rätt och att den betedde sig ytterst mystiskt... Jahaja, då blir det till att byta skivor+belägg bak samt eventuellt handbromsbackar mm. Suck!
Ja just det, bilens besiktningsperiod går ut nu så det blir körförbud. Att besikta med spricka i handbromstrumman lär inte vara lönt... Suck! |
Har du synpunkter på något? Hör gärna av dig via PM!HiFiForum.nu's Artikelregister | Regler |
 |
|
|
mr. Triatic
Member

1477 Posts |
Posted - 2007/04/21 : 08:36:18
|
klockan är nu 11.17 jag har skallebank och jag spillde kaffe i knät på fikat, hoppas lunchen får mig på gott humör..  |
Livet är för kort för mono |
 |
|
|
hal
RödaTråden vinnare

4171 Posts |
Posted - 2007/04/21 : 09:43:08
|
En kopp kaffe till, sedan en ny tur till tippen. Den definitiva städningen . Som en gammal indian sa: Man skall inte ha mer prylar än att man kan ta med sig dom när man klättrar upp i ett träd. Så sant. Hmmmm...blir dock tungt med Accuphasen
Eller som dom gamla aboriginerna (stavas hur ?)som tillverkade musikinstrument på plats och sedan lämnade dom efter spelandet. För dom ville inte äga något. För det skulle skapa avund och ta upp deras tankar för mycket. Inte ens böcker fanns. Informationen mellan generationerna fördes över med långa sånger som dom lärde sig.
Idag skall jag slänga mycket . Frun är inte hemma så då kan jag slänga mycket av hennes grejer . Krukor och ljus som belamrar alla förråd. Skönt med svängrum . |
Veckans skiva, här ! |
 |
|
|
huzze
RödaTråden-vinnare, 200.000 klubben

10180 Posts |
Posted - 2007/04/21 : 10:55:29
|
Ryggskott. Sängläge och sittförbud. Tack gode gud för bärbara datorer... |
 |
|
|
jerico
Member

1304 Posts |
Posted - 2007/04/21 : 17:21:15
|
Jo det är skönt med en slappy som man kan släpa runt på. Sitter och väntar på ett par kamrater så man kan börja med att prova lite wirre med god musik till!
Det är ett klent plåster på mina sår eftersom jag hellre hade varit på DIY mässan....
LID MED MIG!!!! |
Mitt system
 |
|
|
Jörgen_G
Medlem i AÖ RödaTråden vinnare

8011 Posts |
Posted - 2007/04/21 : 17:46:05
|
ztenlund - Tack!
Det är sådan berättelser som får ur griller ur huvudet om att köpa automobil...
/Jörgen G |
Mina grejor kan man läsa om i min tråd i Medlemmarnas system. Hen är ett förvånansvärt praktiskt och användbart pronomen. |
 |
|
|
jerico
Member

1304 Posts |
Posted - 2007/04/21 : 17:50:38
|
Till er med bil problem så säger jag bara det......
Finns bara ETT sätt som är bättre för att bli LURAD!!!!!
Det är att köpa en ny dator. Det VÄRSTA man hittar AV ALLT!!!!!!! Graffe kort för 50K ex moms osv osv... 3 dagar senare är den inte värd ett skit... |
Mitt system
 |
|
|
hal
RödaTråden vinnare

4171 Posts |
Posted - 2007/04/21 : 18:30:52
|
Jaha, då var frun hemma igen efter Ullared. Med takbox och allt . Nu är huset belamrat igen.
|
Veckans skiva, här ! |
 |
|
|
ztenlund

8784 Posts |
Posted - 2007/04/21 : 18:38:46
|
Jörgen:
Jo, ibland undrar man ju vad i hela fridens namn man har en bil för... Tur att man inte är fullständigt handikappad och kan göra en del saker själv åtminstone. Man kommer ju ganska långt med domkraft, pallbockar, en fet hylsnyckelsats och en momentnyckel.
jerico: Det där är ju inte sant eftersom att om man ska jämföra värdefallet så måste man ju räkna procent och inte kronor. Alla tekniska kapitalvaror har ett stort värdefall, hur var det förresten med den där nya förstärkaren för 30000:-? Hoppsan, den var visst bara värd 15000-20000:- nästan när man kommit ur butiken... Det är värre än bilen som kanske tar ungefär tre år innan värdet halverats. Däremot så har bilen avsevärt högre driftskostnad. Sedan beror ju värdefallet på bilmodell och extrautrustning. Den senare är ju mycket lågt värderat på begagnatmarknaden och att köpa en Alfa är ju inte heller så smart ur ekonomisk synvinkel...
Köper man en bil som är tre år gammal så tar nästa halvering kanske 4-5 år och den är inte alls lika grotesk i kronor räknat. Men visst, bilar är den största posten i en svensks privatekonomi efter bostaden så någon sparbössa är det ju knappast. Dock så är en bil en ren nödvändighet som inte går att vara utan för de som bor lite mer "off". |
 |
|
|
ztenlund

8784 Posts |
Posted - 2007/04/22 : 01:52:21
|
Kom nyligen hem från Sweden Rock Tributes deltävling i Uppsala, hade inget att göra så jag tänkte att man kan väl offra sig och släpa iväg sin lekamen till Katalin.
Okej, Joplin och Doors (kom trea) var väl sådär. Iofs tycker jag alltid att Doors är segt hur likt det än blir...
Men jäklar vad grabbarna som vann med sin ZZ Top-version rockade, vem behöver de riktiga skäggubbarna. Bra fart var det även i Mötley Crüe som kom tvåa. Springsteen & E Street var väl reko, men det som var jäkligt kul att se var 11 personer klämma in sig på Katalins scen (den är inte jättestor...). En riktig fullpoängare var även Clarence komplett med hatt och allt. 
En av domarna var för övrigt rockmeteorologen Per Holmberg. |
 |
|
|
Jörgen_G

8011 Posts |
Posted - 2007/04/22 : 22:37:47
|
Dags att knoppa inför en ny inspirerande arbetsvecka!
/Jörgen G |
Mina grejor kan man läsa om i min tråd i Medlemmarnas system. Hen är ett förvånansvärt praktiskt och användbart pronomen. |
 |
|
|
Micke Y
100.000-klubben

7712 Posts |
Posted - 2007/04/23 : 09:37:57
|
Städhelg i bostadsområdet i helgen och idag har jag träningsverk nästan överallt.
Micke |
When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her. "Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan. |
 |
|
|
B-200
fd. asimov66

4687 Posts |
Posted - 2007/04/23 : 09:59:46
|
| jipiee bilder på färdig produkt kom som ett e post meddelande i lådan... |
 |
|
|
Jörgen_G

8011 Posts |
Posted - 2007/04/23 : 12:28:15
|
Lunchkoma!
Och jag som hade så bra flyt före lunch...
/Jörgen G |
 |
|
Topic  |
|