HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Värdelöst vetande...
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 1092

mace
London calling

5296 Posts

Posted - 2007/04/23 :  14:20:06  Show Profile Send mace a Private Message  Reply
skort_cuts!!!

Jag varnade dig ju lite, You have entered.... The Twilight Zone

Du har fått till bynamnen perfekt förresten

M

mera quad ESL = mera välljud.

"Efter tillnyktring vaknade han upp medvetslös" TV4-Nyhetsmorgon.

Bio har inte varit detsamma sedan Nickel Gammaldags försvann :-(

"Det finns egentligen inga rakor på den här banan, de enda rakorna som finns är böjda" Eje Elgh, Australiens F1-GP 2008.

Mr 500!
Go to Top of Page

mace
London calling

5296 Posts

Posted - 2007/04/23 :  14:21:28  Show Profile Send mace a Private Message  Reply
Jag går och suktar efter en Barco........En projector MÅSTE väga massa kg.

M

"Det finns egentligen inga rakor på den här banan, de enda rakorna som finns är böjda" Eje Elgh, Australiens F1-GP 2008.

Mr 500!
Go to Top of Page

short_cuts
Member

560 Posts

Posted - 2007/04/23 :  15:19:07  Show Profile Send short_cuts a Private Message  Reply
Tack f stödet - det var, i sanning en tung fredag

Jag vet, Mace - jag e varnad!!!
Har dessutom "hittat" din frus förra klasskompis på lagret!

People shouldn't be treated like objects. They aren't that valuable.
P. J. O'Rourke
Go to Top of Page

byakugan
Member

707 Posts

Posted - 2007/04/23 :  15:43:09  Show Profile  Visit byakugan's Homepage Send byakugan a Private Message  Reply
HAHA!!! I helgen fick jag reda på att jag bor granne med Per-Erik "Särna" Hedlunds barnbarn.
Och för att snurra till det lite till så är hon gift med dragspelaren i "Leffes Hotband" som visst ska vara rätt så kända i de nordiska länderna. Dock inte så poppis i Sverige, men Norge och Danmark är det visst väldigt populärt att lyssna på dom.

Quantum materiae materietur marmota monax si marmota monax materiam possit materiari
mitt system

Edited by - byakugan on 2007/04/23 16:19:25
Go to Top of Page

ztenlund
Administrator, RödaTråden-vinnare, 300.000-klubben

8784 Posts

Posted - 2007/04/23 :  16:38:09  Show Profile Send ztenlund a Private Message  Reply
Nu har jag varit och fått öronen avgjutna och det var sannerligen en intressant känsla att få den där blåa geggan insprutad i öronen.

Har du synpunkter på något? Hör gärna av dig via PM!
HiFiForum.nu's
Artikelregister | Regler
Go to Top of Page

Peg
Medlem i AÖ

536 Posts

Posted - 2007/04/23 :  16:53:53  Show Profile Send Peg a Private Message  Reply
quote:
* Varningslampan för motorelektroniken tänds typ var tredje start och slocknar först om man lägger av batterikabeln. Misstänker Volvos förbaskade luftpump men borde nog åka och få felkoderna lästa. Suck!

Den lös för mig med för ett par veckor sen, så jag åkte och fick felkoderna avlästa och självklart var det lambdasonden som skulle bytas. Urk sa plånboken.

Go to Top of Page

ztenlund

8784 Posts

Posted - 2007/04/23 :  17:14:26  Show Profile Send ztenlund a Private Message  Reply
Mjae, det kan ju vara lambdan men det är mindre troligt med tanke på miltalet och hur bilen beter sig, men man vet ju aldrig. Dessutom finns det en särskild lambdalampa (inte för att det är någon garanti).

Bilen går inte heller ned i nödläge vilket får mig att tro att det inte är lambdan. Har haft fel på lägesgivaren vid kopplingen för några år sedan och då gick bilen ned i nödläge. Krävdes stor finkänslighet för att växla utan att det slog i hela bilen, 100 av hästarna galloperade iväg någon annanstans och den drog två liter milen i 90km/h... Det värsta är att jag är helt hundra på att det felet orsakade en mekaniker som smörjde upp kopplingspedal och cylinder (note to self: gör allt du kan själv om du vill ha det ordentligt gjort), men hur bevisar man det när den inte packade ihop direkt?! Ahh well...

HiFiForum.nu's
Artikelregister | Regler
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20863 Posts

Posted - 2007/04/23 :  17:26:08  Show Profile Send johan.björklund a Private Message  Reply
quote:
HAHA!!! I helgen fick jag reda på att jag bor granne med Per-Erik "Särna" Hedlunds barnbarn.
Och för att snurra till det lite till så är hon gift med dragspelaren i "Leffes Hotband" som visst ska vara rätt så kända i de nordiska länderna. Dock inte så poppis i Sverige, men Norge och Danmark är det visst väldigt populärt att lyssna på dom

'Va ?

quote:
Nu har jag varit och fått öronen avgjutna och det var sannerligen en intressant känsla att få den där blåa geggan insprutad i öronen

Va igen ?

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

ztenlund

8784 Posts

Posted - 2007/04/23 :  17:28:40  Show Profile Send ztenlund a Private Message  Reply
quote:
Va igen ?

Hade bara bokat tid förra gången detta nämndes vilket framgår i det inlägget.

Om du menar vad poängen är med att gjuta av öronen så är det formgjutna öronproppar. Jag har tröttnat på "icke-custom" skavande med skev frekvensgång (absolut helt raka är ju inte ens formgjutna men ganska nära).

HiFiForum.nu's
Artikelregister | Regler
Go to Top of Page

byakugan
Member

707 Posts

Posted - 2007/04/23 :  17:33:45  Show Profile  Visit byakugan's Homepage Send byakugan a Private Message  Reply
"Särna" Hedlund vet du väl vem det är?
http://sv.wikipedia.org/wiki/Per-Erik_Hedlund lite om honom.. och han var en gubbe med snabb käft.
(prata först, tänkt sen)

Leffes Hotband är ett känt band som turnerar runt om i norden mest... Som jag förstår så är dom riktigt stora i Norge och Danmark. Relativt stora i Tyskland och USA... hittar iofs inte så mycket om dom på nätet. Han är i alla fall en jävel på dragspel. En av Sveriges 10 bästa.

Quantum materiae materietur marmota monax si marmota monax materiam possit materiari
mitt system
Go to Top of Page

johan.björklund

20863 Posts

Posted - 2007/04/23 :  17:42:49  Show Profile Send johan.björklund a Private Message  Reply
Oj vad jag känner mig obildad nu

>musik förmedlingen<
Go to Top of Page

byakugan
Member

707 Posts

Posted - 2007/04/23 :  17:49:21  Show Profile  Visit byakugan's Homepage Send byakugan a Private Message  Reply
Hehe, jag hade ingen aning om vem "Särna" Hedlund var innan helgen.

Men Dragspelarn hade jag, han var nämligen min musiklärare i gymnasiet. "Gurka" kallar man honom. Så om du träffar på en kraftig man med krulligt grått axellångt hår som spelar dragspel så skriker du "GURKA!" åt honom.

mitt system
Go to Top of Page

johan.björklund

20863 Posts

Posted - 2007/04/23 :  17:53:11  Show Profile Send johan.björklund a Private Message  Reply
Jag borde känna igen hans namn, har man en Vasaloppsåkande Far så får man höra allehanda berättelser Ännu värre blir det när han blev kompis med dom

>musik förmedlingen<
Go to Top of Page

ztenlund

8784 Posts

Posted - 2007/04/23 :  18:52:07  Show Profile Send ztenlund a Private Message  Reply
Blev kaffesugen så jag...just det...dricker kaffe!

HiFiForum.nu's
Artikelregister | Regler
Go to Top of Page

ztenlund

8784 Posts

Posted - 2007/04/24 :  09:46:06  Show Profile Send ztenlund a Private Message  Reply
Se ovanstående...

HiFiForum.nu's
Artikelregister | Regler
Go to Top of Page

arcam
Member

1698 Posts

Posted - 2007/04/24 :  09:51:04  Show Profile Send arcam a Private Message  Reply
Se ovanstående
Go to Top of Page

mace
London calling

5296 Posts

Posted - 2007/04/24 :  12:40:58  Show Profile Send mace a Private Message  Reply
Ont i halsen Saknar Strepsils extra Bafucin är inte lika bra & goda!!!

M

Mr 500!
Go to Top of Page

jerico
Member

1304 Posts

Posted - 2007/04/24 :  15:43:30  Show Profile Send jerico a Private Message  Reply
Jag sitter och väntar på att kaffet ska bli färdigt...

Mitt system

Mera SVAVEL till folket!
Quantum materiae materietur marmota monax si marmota monax materiam possit materiari?
Go to Top of Page

ztenlund

8784 Posts

Posted - 2007/04/24 :  15:44:54  Show Profile Send ztenlund a Private Message  Reply
Ha! Mitt kaffe står redan på skrivbordet!

HiFiForum.nu's
Artikelregister | Regler
Go to Top of Page

jerico
Member

1304 Posts

Posted - 2007/04/24 :  20:57:44  Show Profile Send jerico a Private Message  Reply
Funderar på att beställa ett Kg Jamaica Blue Java...

Det är så gott...

Mitt system

Mera SVAVEL till folket!
Quantum materiae materietur marmota monax si marmota monax materiam possit materiari?
Go to Top of Page

Tobbe_L
Klubbmästare i AÖ

9028 Posts

Posted - 2007/04/25 :  08:13:32  Show Profile Send Tobbe_L a Private Message  Reply
Mmmmmm hemmarostat kaffe

Fast nu är man ju på jobbet o där är kaffet ingen höjdare...

Jag är inte dum....
Jag har bara otur när jag tänker
Go to Top of Page

ztenlund

8784 Posts

Posted - 2007/04/25 :  09:46:46  Show Profile Send ztenlund a Private Message  Reply
Körde defrag på burken i natt och nu dricker jag kaffe. Dessa två företeelser har dock inget direkt samband...

HiFiForum.nu's
Artikelregister | Regler
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2007/04/25 :  11:57:51  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Kaffe,,, Det skulle man nog ha intagit lite tidigare idag, så att huvet hade vaknat,,,
Nu är det dock snart lunch så att magen får sitt iaf,,,

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

jerico
Member

1304 Posts

Posted - 2007/04/25 :  21:40:37  Show Profile Send jerico a Private Message  Reply
Jag har druckit en massa kaffe idag så jag vet inte om jag kommer kunna sova...

Började dagen med ett par koppar räser mök (snabb kaffe) på jobbet... Kändes som en befrielse att komma hem och mala.

Sedan kom en arbetskamrat över och behövde hjälp med hans bärbara han köpt. Web kameran funkade inte som den skulle. Fanns inte drivisar till den instalerat. SUCK!

Mitt system

Mera SVAVEL till folket!
Go to Top of Page

ztenlund

8784 Posts

Posted - 2007/04/25 :  21:49:35  Show Profile Send ztenlund a Private Message  Reply
En burk man inte installerat själv blåser man disken på det första man gör och installerar om ordentlig från grunden! Är alltid en massa skräp på disken som man inte vill ha...

Kaffe sa du? Hmm...

HiFiForum.nu's
Artikelregister | Regler
Go to Top of Page
Page: of 1092 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 1.41 sekunder. Snitz Forums 2000