| Author |
Topic  |
|
mace
London calling

5296 Posts |
Posted - 2007/04/23 : 14:20:06
|
skort_cuts!!!
Jag varnade dig ju lite, You have entered.... The Twilight Zone  
Du har fått till bynamnen perfekt förresten 
M |
mera quad ESL = mera välljud.
"Efter tillnyktring vaknade han upp medvetslös" TV4-Nyhetsmorgon.
Bio har inte varit detsamma sedan Nickel Gammaldags försvann :-(
"Det finns egentligen inga rakor på den här banan, de enda rakorna som finns är böjda" Eje Elgh, Australiens F1-GP 2008.
Mr 500! |
 |
|
|
mace
London calling

5296 Posts |
Posted - 2007/04/23 : 14:21:28
|
Jag går och suktar efter en Barco........En projector MÅSTE väga massa kg.
M |
"Det finns egentligen inga rakor på den här banan, de enda rakorna som finns är böjda" Eje Elgh, Australiens F1-GP 2008.
Mr 500! |
 |
|
|
short_cuts
Member

560 Posts |
Posted - 2007/04/23 : 15:19:07
|
Tack f stödet - det var, i sanning en tung fredag 
Jag vet, Mace - jag e varnad!!! Har dessutom "hittat" din frus förra klasskompis på lagret!   |
People shouldn't be treated like objects. They aren't that valuable. P. J. O'Rourke |
 |
|
|
byakugan
Member

707 Posts |
Posted - 2007/04/23 : 15:43:09
|
HAHA!!! I helgen fick jag reda på att jag bor granne med Per-Erik "Särna" Hedlunds barnbarn. Och för att snurra till det lite till så är hon gift med dragspelaren i "Leffes Hotband" som visst ska vara rätt så kända i de nordiska länderna. Dock inte så poppis i Sverige, men Norge och Danmark är det visst väldigt populärt att lyssna på dom. |
Quantum materiae materietur marmota monax si marmota monax materiam possit materiarimitt system |
Edited by - byakugan on 2007/04/23 16:19:25 |
 |
|
|
ztenlund
Administrator, RödaTråden-vinnare, 300.000-klubben

8784 Posts |
Posted - 2007/04/23 : 16:38:09
|
Nu har jag varit och fått öronen avgjutna och det var sannerligen en intressant känsla att få den där blåa geggan insprutad i öronen.  |
Har du synpunkter på något? Hör gärna av dig via PM!HiFiForum.nu's Artikelregister | Regler |
 |
|
|
Peg
Medlem i AÖ

536 Posts |
Posted - 2007/04/23 : 16:53:53
|
quote: * Varningslampan för motorelektroniken tänds typ var tredje start och slocknar först om man lägger av batterikabeln. Misstänker Volvos förbaskade luftpump men borde nog åka och få felkoderna lästa. Suck!
Den lös för mig med för ett par veckor sen, så jag åkte och fick felkoderna avlästa och självklart var det lambdasonden som skulle bytas. Urk sa plånboken.
|
 |
|
|
ztenlund

8784 Posts |
Posted - 2007/04/23 : 17:14:26
|
Mjae, det kan ju vara lambdan men det är mindre troligt med tanke på miltalet och hur bilen beter sig, men man vet ju aldrig. Dessutom finns det en särskild lambdalampa (inte för att det är någon garanti).
Bilen går inte heller ned i nödläge vilket får mig att tro att det inte är lambdan. Har haft fel på lägesgivaren vid kopplingen för några år sedan och då gick bilen ned i nödläge. Krävdes stor finkänslighet för att växla utan att det slog i hela bilen, 100 av hästarna galloperade iväg någon annanstans och den drog två liter milen i 90km/h... Det värsta är att jag är helt hundra på att det felet orsakade en mekaniker som smörjde upp kopplingspedal och cylinder (note to self: gör allt du kan själv om du vill ha det ordentligt gjort), men hur bevisar man det när den inte packade ihop direkt?! Ahh well... |
Har du synpunkter på något? Hör gärna av dig via PM!HiFiForum.nu's Artikelregister | Regler |
 |
|
|
johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20863 Posts |
Posted - 2007/04/23 : 17:26:08
|
quote: HAHA!!! I helgen fick jag reda på att jag bor granne med Per-Erik "Särna" Hedlunds barnbarn. Och för att snurra till det lite till så är hon gift med dragspelaren i "Leffes Hotband" som visst ska vara rätt så kända i de nordiska länderna. Dock inte så poppis i Sverige, men Norge och Danmark är det visst väldigt populärt att lyssna på dom
'Va ?
quote: Nu har jag varit och fått öronen avgjutna och det var sannerligen en intressant känsla att få den där blåa geggan insprutad i öronen
Va igen ? |
>musik förmedlingen< Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
|
 |
|
|
ztenlund

8784 Posts |
Posted - 2007/04/23 : 17:28:40
|
quote: Va igen ?
Hade bara bokat tid förra gången detta nämndes vilket framgår i det inlägget. 
Om du menar vad poängen är med att gjuta av öronen så är det formgjutna öronproppar. Jag har tröttnat på "icke-custom" skavande med skev frekvensgång (absolut helt raka är ju inte ens formgjutna men ganska nära). |
 |
|
|
byakugan
Member

707 Posts |
Posted - 2007/04/23 : 17:33:45
|
"Särna" Hedlund vet du väl vem det är? http://sv.wikipedia.org/wiki/Per-Erik_Hedlund lite om honom.. och han var en gubbe med snabb käft. (prata först, tänkt sen)
Leffes Hotband är ett känt band som turnerar runt om i norden mest... Som jag förstår så är dom riktigt stora i Norge och Danmark. Relativt stora i Tyskland och USA... hittar iofs inte så mycket om dom på nätet. Han är i alla fall en jävel på dragspel. En av Sveriges 10 bästa. |
Quantum materiae materietur marmota monax si marmota monax materiam possit materiarimitt system |
 |
|
|
johan.björklund

20863 Posts |
Posted - 2007/04/23 : 17:42:49
|
Oj vad jag känner mig obildad nu  |
|
 |
|
|
byakugan
Member

707 Posts |
Posted - 2007/04/23 : 17:49:21
|
Hehe, jag hade ingen aning om vem "Särna" Hedlund var innan helgen.  
Men Dragspelarn hade jag, han var nämligen min musiklärare i gymnasiet. "Gurka" kallar man honom. Så om du träffar på en kraftig man med krulligt grått axellångt hår som spelar dragspel så skriker du "GURKA!" åt honom.  |
 |
|
|
johan.björklund

20863 Posts |
Posted - 2007/04/23 : 17:53:11
|
Jag borde känna igen hans namn, har man en Vasaloppsåkande Far så får man höra allehanda berättelser Ännu värre blir det när han blev kompis med dom |
|
 |
|
|
ztenlund

8784 Posts |
Posted - 2007/04/23 : 18:52:07
|
Blev kaffesugen så jag...just det...dricker kaffe!   |
 |
|
|
ztenlund

8784 Posts |
Posted - 2007/04/24 : 09:46:06
|
| Se ovanstående... |
 |
|
|
arcam
Member

1698 Posts |
Posted - 2007/04/24 : 09:51:04
|
| Se ovanstående |
 |
|
|
mace
London calling

5296 Posts |
Posted - 2007/04/24 : 12:40:58
|
Ont i halsen Saknar Strepsils extra Bafucin är inte lika bra & goda!!!
M |
Mr 500! |
 |
|
|
jerico
Member

1304 Posts |
Posted - 2007/04/24 : 15:43:30
|
| Jag sitter och väntar på att kaffet ska bli färdigt... |
Mitt system
Mera SVAVEL till folket! Quantum materiae materietur marmota monax si marmota monax materiam possit materiari? |
 |
|
|
ztenlund

8784 Posts |
Posted - 2007/04/24 : 15:44:54
|
Ha! Mitt kaffe står redan på skrivbordet!  |
 |
|
|
jerico
Member

1304 Posts |
Posted - 2007/04/24 : 20:57:44
|
Funderar på att beställa ett Kg Jamaica Blue Java...
Det är så gott... |
Mitt system
Mera SVAVEL till folket! Quantum materiae materietur marmota monax si marmota monax materiam possit materiari? |
 |
|
|
Tobbe_L
Klubbmästare i AÖ

9028 Posts |
Posted - 2007/04/25 : 08:13:32
|
Mmmmmm hemmarostat kaffe 
Fast nu är man ju på jobbet o där är kaffet ingen höjdare...
|
Jag är inte dum.... Jag har bara otur när jag tänker |
 |
|
|
ztenlund

8784 Posts |
Posted - 2007/04/25 : 09:46:46
|
| Körde defrag på burken i natt och nu dricker jag kaffe. Dessa två företeelser har dock inget direkt samband... |
 |
|
|
Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts |
Posted - 2007/04/25 : 11:57:51
|
Kaffe,,, Det skulle man nog ha intagit lite tidigare idag, så att huvet hade vaknat,,, Nu är det dock snart lunch så att magen får sitt iaf,,, |
"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd" |
 |
|
|
jerico
Member

1304 Posts |
Posted - 2007/04/25 : 21:40:37
|
Jag har druckit en massa kaffe idag så jag vet inte om jag kommer kunna sova...
Började dagen med ett par koppar räser mök (snabb kaffe) på jobbet... Kändes som en befrielse att komma hem och mala.
Sedan kom en arbetskamrat över och behövde hjälp med hans bärbara han köpt. Web kameran funkade inte som den skulle. Fanns inte drivisar till den instalerat. SUCK! |
Mitt system
 |
|
|
ztenlund

8784 Posts |
Posted - 2007/04/25 : 21:49:35
|
En burk man inte installerat själv blåser man disken på det första man gör och installerar om ordentlig från grunden! Är alltid en massa skräp på disken som man inte vill ha...
Kaffe sa du? Hmm...  |
 |
|
Topic  |
|