HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Värdelöst vetande...
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 1092

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2006/11/25 :  09:50:30  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
10 000 ??

Inte mer ?
Min D70 är på +13 000 exponeringar nu

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

ryst
Medlem i AÖ

1470 Posts

Posted - 2006/11/25 :  19:24:49  Show Profile Send ryst a Private Message  Reply
då var en hd-dvdspelare till xboxen beställd

ohmega
Member

4651 Posts

Posted - 2006/11/25 :  23:11:19  Show Profile Send ohmega a Private Message  Reply
Hejsan på er gott folk. Är ute å reser i den stora vida världen denna helg.

Eller för att formulera det på ett annat sätt: I går och i dag har jag druckit kaffe - skånerost såklart....i skåne. Närmare bestät i lund. Ha det.

Medlem i klubbstugan SVAVEL - "Vi kör så det ryker"
Mitt Hifi-intresse är ingen prylhobby - det är en materialsport :) Anläggning: DVD-Denver + Naim Nait2 + Epos ES11 OCH FT-1600 MkII + 200 CD-skivor
Go to Top of Page

jerico
Member

1304 Posts

Posted - 2006/11/25 :  23:15:09  Show Profile Send jerico a Private Message  Reply
Men är man i skåne så är det skånerost som gäller...

Men frågan är vad du gör där???

Är du ute på nått kul hoppas jag du har en kamera med dig!

Mitt system

Mera SVAVEL till folket!
Quantum materiae materietur marmota monax si marmota monax materiam possit materiari?
Go to Top of Page

jerico
Member

1304 Posts

Posted - 2006/11/26 :  03:27:53  Show Profile Send jerico a Private Message  Reply
Jag håller på att ta hem magils guide för snygga faner skarvar och det går trökt...

Lite kaka på linan idag tror jag

Mitt system

Mera SVAVEL till folket!
Quantum materiae materietur marmota monax si marmota monax materiam possit materiari?
Go to Top of Page

ohmega
Member

4651 Posts

Posted - 2006/11/26 :  07:43:57  Show Profile Send ohmega a Private Message  Reply
Nja......en klasskompis från tiden i högskolan - möjliggjorde att jag kunde få komma på en arbetsintervju, på det företag som han jobbar på .

Tyvärr har jag ingen kamera - å jag som älskar gamla byggnader....å det bara "dräller" ju om sådana här i Lund. Jag gillar dess små pitoreska gränder. Tittade förstås lite på domkyrkan i fredags...imponerande byggnad.

Guide?...för fanering....lådbygge till förstärkare eller högtalare i sikte?

Mitt Hifi-intresse är ingen prylhobby - det är en materialsport :) Anläggning: DVD-Denver + Naim Nait2 + Epos ES11 OCH FT-1600 MkII + 200 CD-skivor

Edited by - ohmega on 2006/11/26 07:45:00
Go to Top of Page

ztenlund
Administrator, RödaTråden-vinnare, 300.000-klubben

8781 Posts

Posted - 2006/11/26 :  17:31:38  Show Profile Send ztenlund a Private Message  Reply
Kaffe, några mackor och Diana Krall - Only Trust Your Heart...
Precis vad jag behövde, nu börjar man ju bli människa igen.

Har du synpunkter på något? Hör gärna av dig via PM!
HiFiForum.nu's
Artikelregister | Regler
Go to Top of Page

jerico
Member

1304 Posts

Posted - 2006/11/26 :  18:19:31  Show Profile Send jerico a Private Message  Reply
Nja som möbel snick så är man lite intreserad av hur problem löses utan an massa fina maskiner som står överallt och dräller... Jag blev ju liksom bortskämd med att man har fanersax och fin press och en massa fina maskiner till allt och lite till.

Mitt system

Mera SVAVEL till folket!
Go to Top of Page

ohmega
Member

4651 Posts

Posted - 2006/11/26 :  18:26:55  Show Profile Send ohmega a Private Message  Reply
jerico: oki-doki...hemkommen till de djupa skogarna i småland..och ganska kaffesugen

Go to Top of Page

johan.björklund

20859 Posts

Posted - 2006/11/27 :  00:25:30  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
feber sen i Lördags

>musik förmedlingen<
Go to Top of Page

poppen
Member

1570 Posts

Posted - 2006/11/27 :  11:14:48  Show Profile Send poppen a Private Message  Reply
Jahg är oxså förskyld. Krya på dig her Björklund
MVH

Per
Go to Top of Page

EuphoniC
Klubbmästare i HiFi Norr

3091 Posts

Posted - 2006/11/27 :  11:41:01  Show Profile  Visit EuphoniC's Homepage Send EuphoniC a Private Message  Reply
Hur kan man, över en natt, bli extremt intresserad av att laga mat ... och det när man är 31 år gammal

Visst, jag har alltid uppskattat mat som lagats med engagemang och omsorg, men själv aldrig tidigare (före förr-förra helgen) lagat annat än det som kan klassas som "barnvänlig" mat; fiskpinnar, köttbullar med mos, spaghetti, makaroner, korv, kroppkakor, hamburgare eller liknande. Räknar bort grillen, för att köra grillen är ju ett karlagöra

Jag förstår ingenting! Varför blev man inte kock??

Stod i köket i 4 timmar i lördags och bakade, kokade fonder, såser, soppa och fixade paj å kött. Funderade redan samma kväll över vad som ska lagas nu kommande lördag

Hifisurfet får nu dela tiden med matlagningssiter

Ett nytt intresse helt klart. Frun verkar vara mer tolerant över tid och pengar spenderat på detta intresset

/Jonas

Hemma hos mig | Klubbmästare för HiFi Norr - Kontakta mig för mer information.
Go to Top of Page

Creative Audio
Member

2547 Posts

Posted - 2006/11/27 :  12:23:36  Show Profile  Visit Creative Audio's Homepage Send Creative Audio a Private Message  Reply
De e kul å laga mat!

//W

++ äger och driver Creative Audio++
++Stockfisch-records++Turtle-records++SCR-Records++C.E.C++MusicHall++Ayon++Lumen White++Agile Multimedia o. ström++Pentagon++Krell++DP++Phonar Högtalare++Fadel ART kablar++ViaBlue++Aqvox++Dynavox++T.A.C++Dual++

http://www.creative-audio.se
Go to Top of Page

Micke Y
100.000-klubben

7712 Posts

Posted - 2006/11/27 :  12:43:32  Show Profile Send Micke Y a Private Message  Reply
Nej inte Krall

Kan vi inte införa en Krall/ Nora Jones fri zon??

Micke

When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.
Go to Top of Page

Jörgen_G
Medlem i AÖ RödaTråden vinnare

8011 Posts

Posted - 2006/11/27 :  13:03:30  Show Profile  Visit Jörgen_G's Homepage Send Jörgen_G a Private Message  Reply
Micke Y
quote:
Jaaa!

/Jörgen G

Mina grejor kan man läsa om i min tråd i Medlemmarnas system.

Hen är ett förvånansvärt praktiskt och användbart pronomen.
Go to Top of Page

Jonas
Member

738 Posts

Posted - 2006/11/27 :  13:28:32  Show Profile Send Jonas a Private Message  Reply
Min helg lördag - måndag morgon såg ut såhär (snacka om värdelöst vetande):

I lördags kväll blev vi sittande några stycken hos en kompis, vi drack lite öl och vi noch tjatade i största allmänhet. Ett par som var med skulle på söndagen (igår) åka till Köpenhamn över dagen vilket är ca 45 mil enkel väg från Smögen där jag bor. Jag bestämde mig för att följa med för att hoppa av hos min flickvän i Malmö och spendera ett par timmar med henne medans de andra gjorde Köpenhamn.
Lördagkvällen var väldigt trevlig och rätt som det var upptäckte jag att klockan var halv fyra. Paret som jag skulle åka med till Malmö hade gått hem för längesen. det var bara att hoppa i säng, jag somnade väl vid 4 och vaknade av klockan kl 8. In i duschen, kläder på och sen stack vi. Jag lyckades inte sova nåt i bilen ner trots trötthet och bakfylla. Vi kom fram till Malmö, dagen gick och blev kväll. De andra var i Köpenhamn och lallade runt och jag och tjejen låg hemma och mös i hennes lägenhet. Kl 22:15 igår kväll var det dags att åka hem igen och de hämtade upp mig. Jag hade räknat med att få sova i bilen för att kunna gå upp i tid till jobbet på måndag morron (idag), men han som körde var tröttare och när han började nicka till strax söder om Falkenberg tog jag över och körde de 25 resterande milen hem. Vi landade hemma strax innan kl 2 inatt så därför var jag lite för trött för att stå upp imorse kl sex. Det är tur att man kan flexa på mitt jobb, jag sket i att ställa klockan och vaknade utsövd vid halv tio. Sköööönt.

"My head kissed the ground, I was half the way down"
Mina system
Go to Top of Page

ztenlund

8781 Posts

Posted - 2006/11/27 :  16:32:12  Show Profile Send ztenlund a Private Message  Reply
quote:
Nej inte Krall

Nej... Fast någon Norah Jones-skiva äger jag faktiskt inte.

Idag blir det kaffe, macka och lite Rod Stewart av tidig 70-talsmodell medan han fortfarande låg på Mercury. Just nu motsvarande "Every Picture Tells A Story", så idag är det låg Krallfaktor.

HiFiForum.nu's
Artikelregister | Regler
Go to Top of Page

ztenlund

8781 Posts

Posted - 2006/11/27 :  16:42:22  Show Profile Send ztenlund a Private Message  Reply
*Går och slår på kaffet till tonerna av "(I know) I'm losing you"*

HiFiForum.nu's
Artikelregister | Regler
Go to Top of Page

ohmega
Member

4651 Posts

Posted - 2006/11/27 :  18:02:15  Show Profile Send ohmega a Private Message  Reply
ztenlund: Helt rätt...antingen ÄR kaffet nyligen påslaget ELLER så SKA det snart slås på .

Skånerost såklart....nu till tonerna till Eric Clapton..

Go to Top of Page

johan.björklund

20859 Posts

Posted - 2006/11/27 :  18:06:41  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
Kaffe var det ja , till tonerna av en rengjord dator som innehåller 2 nätdelar , 4 separata fläktar o 6 diskar o det spelar knappt så man hör

2 skrapade knogar fick jag på köpet

>musik förmedlingen<

Edited by - johan.björklund on 2006/11/27 18:07:11
Go to Top of Page

byakugan
Member

707 Posts

Posted - 2006/11/27 :  19:14:18  Show Profile  Visit byakugan's Homepage Send byakugan a Private Message  Reply
På jobbet så kan man lyssna på hård musik, högt, så att det inte hörs så mycket av maskinerna...

just nu är det Apulanta !! finsk aggrometal/punk/rock/pop/... ja, det finns inte mycket dom inte har gjort...

och så är det snart, ja snart dags för kaffe
dock bara maskinkaffe som smakar som windows fungerar

men hemma blir det nymalet
dock inte förrns om 11 timmar

Quantum materiae materietur marmota monax si marmota monax materiam possit materiari
mitt system
Go to Top of Page

jerico
Member

1304 Posts

Posted - 2006/11/27 :  22:20:13  Show Profile Send jerico a Private Message  Reply
Jag får fixa en ny låda till mitt RIAA...

Glömde kolla om jag kunde få in en XLR till strömmen.

Har fixat en stöddig nätdel med xlr som strömkabel.

Mitt system

Mera SVAVEL till folket!
Go to Top of Page

byakugan
Member

707 Posts

Posted - 2006/11/28 :  05:47:30  Show Profile  Visit byakugan's Homepage Send byakugan a Private Message  Reply
då var det dags att städa undan lite verktyk från arbetsplatsen...
Dags att sluta för dagen...
trött som

Quantum materiae materietur marmota monax si marmota monax materiam possit materiari
mitt system
Go to Top of Page

Jörgen_G
Medlem i AÖ RödaTråden vinnare

8011 Posts

Posted - 2006/11/28 :  08:10:27  Show Profile  Visit Jörgen_G's Homepage Send Jörgen_G a Private Message  Reply
ztenlund:
quote:
/.../ idag är det låg Krallfaktor
Välkommen ut i ljuset

/Jörgen G

PS
F ö dags för dagens första ni vet vad... /DS

Mina grejor kan man läsa om i min tråd i Medlemmarnas system.

Hen är ett förvånansvärt praktiskt och användbart pronomen.
Go to Top of Page

ohmega
Member

4651 Posts

Posted - 2006/11/29 :  05:43:38  Show Profile Send ohmega a Private Message  Reply
Redan inne på min 2:a kopp för dagen.

Edited by - ohmega on 2006/11/29 05:44:31
Go to Top of Page
Page: of 1092 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 1.56 sekunder. Snitz Forums 2000