Author |
Topic  |
johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts |
Posted - 2006/11/29 : 07:04:49
|
Jag e fortfarande dålig så jag ligger efter med 1 kopp , dax att öka |
>musik förmedlingen< Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
|
 |
|
EuphoniC
Klubbmästare i HiFi Norr

3091 Posts |
Posted - 2006/11/29 : 07:25:48
|
800.- frakt bussgods för 280 LPs, det kändes dyrt... eller är det bara jag som inte uppskattar hur mycket det kostar att skicka tunga LP-skivor?  |
/Jonas
|
 |
|
Marcus7601
Member

536 Posts |
Posted - 2006/11/29 : 15:04:21
|
Jag måste bara säga att Beatles faktiskt rockar. |
"Learning by doing" |
 |
|
Claes_Ireland
Member

2146 Posts |
Posted - 2006/11/29 : 15:26:09
|
Gaah vad RHCP suger, deras snow är ju så dålig att min hjärna får utslag. Riktigt dålig låt, de har ju ändå gjort en del bra låtar förr, men nu låter det lika, fast bara dåligt, bort med dem. Fyyy. |
Sweden->Ireland->Australia->Ireland->...Sweden...Glad to be back
|
 |
|
byakugan
Member

707 Posts |
Posted - 2006/11/29 : 18:35:51
|
hm.. gått i dimma hela dagen...
sitter här med gratiskaffe från jobbets kaffeautomat.... drömmer om bättre tider då man kan ha en egen kaffebryggare bredvid sin datorskärm på ett kontorsskrivbord, hunden ligger och värmer fötterna när man bara sitter och dricker sitt nymalda "Café Inferno" och då kommer det en snöboll farandes och träffar en mitt i nyllet.
framtiden ser mörk ut de kommande månaderna! |
Quantum materiae materietur marmota monax si marmota monax materiam possit materiarimitt system |
 |
|
jerico
Member

1304 Posts |
Posted - 2006/11/29 : 18:53:08
|
NU har jag en kopp RIKTIGT kaffe!!!!
Har druckit vidrigt snabb kaffe hela dagen på jobbet... Frågan är om det får kallas kaffe eller om det ska benämnas laxermedel... |
Mitt system
Mera SVAVEL till folket! Quantum materiae materietur marmota monax si marmota monax materiam possit materiari? |
 |
|
ryst
Medlem i AÖ

1470 Posts |
|
vemsom
Member

6618 Posts |
Posted - 2006/11/29 : 20:36:25
|
Mög. Jag sabbade teven. La en högtalare bredvid. Nu är rött blått och blått grönt och grönt grått och fan och hans moster... |
// fd. Klubbmästare och grundare av eoJeud // fredrik@vemsom.se / www.vemsom.se - - - DIY or DIE! - - - // Min "läggning" |
 |
|
Breddan
Member

200 Posts |
Posted - 2006/11/29 : 20:50:19
|
Detta kanske är värdigt vetande för vissa: Använd inte en kaktus som buttplug. Kaktusar sticks. |
"less is MORE" "MORE is better" |
 |
|
vemsom
Member

6618 Posts |
|
B-200
fd. asimov66

4687 Posts |
Posted - 2006/11/29 : 22:52:47
|
vemsom: testa dra ut sladden på tvn över natten och prova sätt igång den på morgonen detta har löst min tabbar med magneter på tvn |
.....Med reservation för subjektivitet och stavfel |
 |
|
jerico
Member

1304 Posts |
Posted - 2006/11/29 : 23:12:05
|
Jag har drygat ut buken med lite the och 1 vanilj form och 3 "dammsugare".
Det var gott! |
Mitt system
Mera SVAVEL till folket! Quantum materiae materietur marmota monax si marmota monax materiam possit materiari? |
 |
|
short_cuts
Member

560 Posts |
Posted - 2006/11/30 : 14:00:53
|
Nu vill jag beställa viablue triabsorbers xtra billigt - fan va allt kostar $$$  |
People shouldn't be treated like objects. They aren't that valuable. P. J. O'Rourke |
 |
|
ohmega
Member

4651 Posts |
Posted - 2006/11/30 : 20:49:03
|
Undra hur många inlägg jag har gjort i denna tråden.....kanske skulle ta å kolla....nån gång....eventuellt...så man vet... |
Medlem i klubbstugan SVAVEL - "Vi kör så det ryker" Mitt Hifi-intresse är ingen prylhobby - det är en materialsport :) Anläggning: DVD-Denver + Naim Nait2 + Epos ES11 OCH FT-1600 MkII + 200 CD-skivor |
 |
|
B-200
fd. asimov66

4687 Posts |
Posted - 2006/11/30 : 21:05:06
|
trevligt besök ikväll och en massa diskutering kring världen av vinyl.
vinyl inte bara låter bra, det är jävligt kul att diskutera kring också. |
.....Med reservation för subjektivitet och stavfel |
 |
|
jerico
Member

1304 Posts |
Posted - 2006/11/30 : 22:26:29
|
Ohmega...
Flirta lite med byakugan så kan han räkna efter åt dig när han jobbar. Han håller ju på och skriver en recention över den här tråden...
Jag dricker the och äter mazariner!  |
Mitt system
 |
|
ohmega
Member

4651 Posts |
Posted - 2006/11/30 : 23:01:02
|
BRA IDÉ, Jerico...det enda problemet är bara att jag inte har bestämt mig för om jag vill veta det eller inte  |
Medlem i klubbstugan SVAVEL - "Vi kör så det ryker" Mitt Hifi-intresse är ingen prylhobby - det är en materialsport :) Anläggning: DVD-Denver + Naim Nait2 + Epos ES11 OCH FT-1600 MkII + 200 CD-skivor |
 |
|
jerico
Member

1304 Posts |
Posted - 2006/11/30 : 23:54:41
|
Du ligger nog lika illa till här som jag...
Vet i f.n om jag vill veta heller.
Men jag undrar vart Håkan64 tog vägen???? Undrar om han hittade en av de där poliserna han snackade om för närmare 100 sidor sedan och har det bra med dom??????????
Någon som har hört nått av han? |
Mitt system
 |
|
dwain
Member

1240 Posts |
Posted - 2006/12/01 : 10:32:04
|
Yeees nu åkt föräldrarna å syskonen sin väg å blir borta hela helgen. Så nu ska jag bära ner hemmabion te vardagsrummet å även min hifianläggning undras hur qrsn gör sig i ett lite större rum än mitt sovrum |
 |
|
EuphoniC
Klubbmästare i HiFi Norr

3091 Posts |
Posted - 2006/12/01 : 11:28:08
|
Lyckliga skall ni skatte er som haver föräldrar eller svärföräldrar på samma ort eller näravid för nyttjande av spontant barnvaktsbehov.
Ikväll sitter jag med ungarna medan frun är ute med sina jobbarkompisar och mina jobbarkompisar är ute dem också.. men stackars jag fick tacka nej och istället sitter jag hemma barnvaktslös... ensam... medans ungarna ligger och sover 
Bo Kaspers-konsert igår, riktigt bra musik Inte så bra ljud och hör hög volym, höll fingret för örat hela konserten Bra dock när de dumpade synth-eländet och istället spelade akustiskt med vanligt piano... mums! Går på för få konserter, fast å andra sidan så är det få konserter i Skeå <PUNKT>. |
/Jonas
|
Edited by - EuphoniC on 2006/12/01 11:29:29 |
 |
|
dwain
Member

1240 Posts |
Posted - 2006/12/01 : 11:57:09
|
Tråkigt å höra Euphonic. Själv så var det så att mamma å pappa skulle te sthlm med mina systrar å då fick inte jag följa med utan jag fick äran å vara hundvakt. Det är kul för då kan man ju ta ner hela stereon å hemmabion till vardagsrummet å koppla upp mot den lite större å bättre tvn. Men fråga är om man inte hellre hade följt med till sthlm istället? |
 |
|
EuphoniC
Klubbmästare i HiFi Norr

3091 Posts |
Posted - 2006/12/01 : 13:15:31
|
Löste det mer att kompensera mig själv med ett par goda flaskor vin, så det får bli smuttande till stereolyssning kvällen lång istället  |
/Jonas
|
 |
|
jerico
Member

1304 Posts |
Posted - 2006/12/01 : 16:54:40
|
Här blir det en Macallan och en hel hög med vinylisar...
Vi kan ju tjata på varandra här Euphonic.
JO det blir lite glögg och rödvin å. |
Mitt system
 |
|
dwain
Member

1240 Posts |
Posted - 2006/12/01 : 19:43:01
|
Kom hem för typ en halvtimma sen har varit på factoryoutlet i falkenberg tog mig lång tid från halmstad å dit hehe virrade runt i ca en och en halv timma för att vägbeskrivningen vi fått tag på inte stämde när vi äntligen kom dit så hittade jag en skaplig center på fyndhörnan kollar den lite snabbt rådfrågar säljaren om den funkar å är bra jodå det skulle vara en fin center till pengarna en dynavoice c-5. Kommer hem lyfter av skyddet ska känna lite på basarna DOM SITTER TOTALT FAST. Fyfan vad besviken man blev de satt som limmade får nu åka dit imorrn tidigt ¨byta centern om det går. Kul å titta in i lådan ¨å se att magneterna te basarna har delvis lossnat å därför så funkar den inte som den ska.  |
 |
|
jerico
Member

1304 Posts |
Posted - 2006/12/01 : 21:30:49
|
Nu har jag kommit till wirren!
Maten var utsökt!
Min kvinna kan laga mat som få! Vinet till maten var som vanligt helt outstanding!
Men nu ska jag sitta här och vända vinyl och hoppas att grannarna inte ringer smurfen!
|
Mitt system
 |
|
Topic  |
|