HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Värdelöst vetande...
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 1092

ulfsan
Member

921 Posts

Posted - 2006/11/17 :  13:52:42  Show Profile Send ulfsan a Private Message  Reply
Nu är det bara 4 timmar kvar tills det är Hifiträff i goda vänners lag med Borstj, Smietana, rysk vodka och korv till att börja med. Efter genomgången vinyl- och CD-lyssning, samt test av Agile strömrenare ska det spädas på med Janssons frestelse och provsmakning av en del av Systemets sortiment vad gäller Julöl.....

Så det gäller att passa på att ladda upp här på jobbet!

Lyra Argo i -> Continuo/Cantus -> EAR834P -> Lavardin IT <- Auralic Vega <- SqueezeBox Touch <- Mac med Roon/Tidal
JMLab MiniUtopior/2 st Rel Storm III
Ihopkablat med Nordost Valhalla/Thor
Integrerat med Denon AVR-X4100W/JMLab Electra hemmabiosystem
Go to Top of Page

EuphoniC
Klubbmästare i HiFi Norr

3091 Posts

Posted - 2006/11/17 :  19:18:56  Show Profile  Visit EuphoniC's Homepage Send EuphoniC a Private Message  Reply
Det låter trevligt! Vi i norr har än att uppleva hifiträff med promille i blodet, ser fram emot den dagen

Liten flaska vin cirkulerar just nu och nu det blir att långtidsavnjuta ett glas Lagavulin... lyssnat vinyl med grabbarna någon timma i kväll.. det låter tyvärr inte bra.. (sorry krellman, jag ska ha tålamod så ser vi om pu:n blir mer medgörlig med tiden).

Va!? Jaha, det var bara Lagavulin som ropade......................................
...
..
.

.

/Jonas

Hemma hos mig | Klubbmästare för HiFi Norr - Kontakta mig för mer information.
Go to Top of Page

jerico
Member

1304 Posts

Posted - 2006/11/17 :  19:37:57  Show Profile Send jerico a Private Message  Reply
Den får man inte lämna ohörd...

Man måste vara snäll mot scotska tonåringar.

Mitt system

Mera SVAVEL till folket!
Quantum materiae materietur marmota monax si marmota monax materiam possit materiari?
Go to Top of Page

EuphoniC
Klubbmästare i HiFi Norr

3091 Posts

Posted - 2006/11/17 :  20:44:19  Show Profile  Visit EuphoniC's Homepage Send EuphoniC a Private Message  Reply
Den satt fint! Big "L" är som en rökig smocka rakt i ansiktet, sitter i näst intill lika länge som brandrök

Ungarna verkade trivas med att sitta och lyssna vinyl.. man får förstås ta saker och ting stegvis och jag har försökt att få min äldre att lyssna efter skillnader mellan stockfisch sampler cd och vinyl nu ikväll men han håller mest bara med om vad jag säger. Man kan väl inte kräva så mycket av en 5 åring... det kommer med tiden!

Mina grappar är 3 och 5 här ska odlas det hifiintreese tidigt (!) något jag inte hittade förrän jag var 25 år gammal

Va!? Ett jäkla tjat... jajja Lagga, jag kommer!

/Jonas

Go to Top of Page

jerico
Member

1304 Posts

Posted - 2006/11/17 :  21:08:51  Show Profile Send jerico a Private Message  Reply
Highland park är inte dum när hon fått mogna till en lite kraftigare och fylligare 18 åring kan jag tipsa om. Har funderingar på att kolla om jag kan imporera mig en likaledes älskarinna fast 24 år.

MacAllan som 18 åring var inte dum kan jag avslöjja. Klår laggan vilken dag som. Enligt mig vad nu det kan vara värt.

Mitt system

Mera SVAVEL till folket!
Quantum materiae materietur marmota monax si marmota monax materiam possit materiari?
Go to Top of Page

CarlssonH
Skämtsam

1265 Posts

Posted - 2006/11/17 :  23:02:40  Show Profile Send CarlssonH a Private Message  Reply
Påtal om Single Malt så finns det faktiskt en Islay som är silkeslen, utan att bli vattnig/blaskig
Bonnahabain heter den och den är ovanligt billig för att vara en Single på 12 år.
OK, kanske lite ung, inte så "mogen" som vissa andra, men helt klart drickbar

Annars är min favvo Bowmore, en riktig rökare som inte blir så oljig i munnen som jag upplever att Laphroaig kan bli.

Kanske blir en liten pinne ikväll ändå

A balanced diet is a cookie in each hand.
Go to Top of Page

traveller
Member

132 Posts

Posted - 2006/11/17 :  23:24:45  Show Profile Send traveller a Private Message  Reply
Okkervil River - No key no plan är verkligen en medryckande låt!

» Min anläggning
Go to Top of Page

ohmega
Member

4651 Posts

Posted - 2006/11/18 :  17:24:55  Show Profile Send ohmega a Private Message  Reply
En halv kyckling senare ...buurp

Medlem i klubbstugan SVAVEL - "Vi kör så det ryker"
Mitt Hifi-intresse är ingen prylhobby - det är en materialsport :) Anläggning: DVD-Denver + Naim Nait2 + Epos ES11 OCH FT-1600 MkII + 200 CD-skivor
Go to Top of Page

EuphoniC
Klubbmästare i HiFi Norr

3091 Posts

Posted - 2006/11/18 :  18:04:34  Show Profile  Visit EuphoniC's Homepage Send EuphoniC a Private Message  Reply
Sen middag idag, frun jobbar till 21, en vinare i blodet redan lägger god grund för övertron på sina obefintliga gastronomiska "skills" och på menyn, lagom till fruns hemkomst, står coeur du filet provencal med grillade olivoljepenslade sötpotatisskivor, färska kantareller i form av dels en sås på den redan nämna svampen, fräst gullök och grönsaksfond och dels smörstekta kantarellhalvor. En enkel 3 ostars bricka efter maten med lite saltiner och fullkornskex. Vin och lite champagne på blöta listan. Inte att glömma rosen på min bättre hälfts tallrik. Hoppas hon blir glad över "överraskningen"

Jag ska räkna sekunder innan hon kläcker det obligatoriska "vad har du gjort nu då", men jag svär att jag är fullkomligt oskydig

/Jonas

Go to Top of Page

Passerati
Member

3449 Posts

Posted - 2006/11/18 :  18:21:02  Show Profile Send Passerati a Private Message  Reply
hehehe nu blir det käk här också, hon (kocken ) har grejat klart i köket
Go to Top of Page

Ampalang
fd. drbob

1136 Posts

Posted - 2006/11/18 :  18:39:28  Show Profile Send Ampalang a Private Message  Reply
Har en tokig öroninflammation som vägrar ge med sig, är sedan två veckor döv och har ett tjutande piiiiiip i högerörat.
Go to Top of Page

svejk
NA addikt

3505 Posts

Posted - 2006/11/18 :  18:48:28  Show Profile Send svejk a Private Message  Reply
Det värsta med denna hobby är tokprutarna ,puckon som tror man skall släppa grejerna för skrotenpriser och blir sura när dom får nej.

Jävla Loppismentalitet!

pryttlar http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=27255
Sugen på att lyssna? Skicka PM
Svejk
Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7382 Posts

Posted - 2006/11/18 :  23:46:44  Show Profile Send FBK a Private Message  Reply
Jag har precis avslutat mitt medlemskap på Faktiskt.se

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Go to Top of Page

Jörgen_G
Medlem i AÖ RödaTråden vinnare

8011 Posts

Posted - 2006/11/19 :  00:07:00  Show Profile  Visit Jörgen_G's Homepage Send Jörgen_G a Private Message  Reply
Där har jag aldrig varit medlem.

/Jörgen G

Mina grejor kan man läsa om i min tråd i Medlemmarnas system.

Hen är ett förvånansvärt praktiskt och användbart pronomen.
Go to Top of Page

ztenlund
Administrator, RödaTråden-vinnare, 300.000-klubben

8781 Posts

Posted - 2006/11/19 :  00:09:32  Show Profile Send ztenlund a Private Message  Reply
Tänkte just säga detsamma.

Har du synpunkter på något? Hör gärna av dig via PM!
HiFiForum.nu's
Artikelregister | Regler
Go to Top of Page

ryst
Medlem i AÖ

1470 Posts

Posted - 2006/11/19 :  01:23:34  Show Profile Send ryst a Private Message  Reply
precis avslutat en 3h session med Call of Duty 3

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2006/11/19 :  02:04:48  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply
svejk skrev

quote:
Det värsta med denna hobby är tokprutarna ,puckon som tror man skall släppa grejerna för skrotenpriser och blir sura när dom får nej.

Jävla Loppismentalitet!

Så lärde Muse o jag känna varandra.. jag prutade som Faaan på hans JBL.. Och han nobbade.o ja prutade ännu mer.. Och hab nobbade..Då han gick med på mitt bud sa jag tiden gått o nu var det ännu lägre.. Han nobbade igen..Så där höll vi på ett tag... Det slutade med att han köpte MINA infinity i stället senare.. och vi blev kompisar..Eller kanske "loppisar"...

DET va värdelöst vetande det...

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

jerico
Member

1304 Posts

Posted - 2006/11/19 :  05:15:29  Show Profile Send jerico a Private Message  Reply
Men nu ska jag lägga mig i sängen och sova i en vecka käns det som...

Mitt system

Mera SVAVEL till folket!
Go to Top of Page

datar
Member

657 Posts

Posted - 2006/11/19 :  12:01:39  Show Profile  Visit datar's Homepage Send datar a Private Message  Reply
I morgon ska ja jaga vinylplattor i Göteborg....

Vänligen
Johan Linnarsson
Go to Top of Page

short_cuts
Member

560 Posts

Posted - 2006/11/19 :  21:27:10  Show Profile Send short_cuts a Private Message  Reply
Hur kan man bli onykter på två glas vin???
Det får nog fan bli sovdags...

People shouldn't be treated like objects. They aren't that valuable.
P. J. O'Rourke
Go to Top of Page

byakugan
Member

707 Posts

Posted - 2006/11/19 :  21:52:52  Show Profile  Visit byakugan's Homepage Send byakugan a Private Message  Reply
hm.. va gött ni har det...
sitter på jobbet, det enda jag får dricka här är kaffe (inte irish)
thé (båda gratis), läsk eller three hearts lättöl (4kr)... urk

så det får nog bli en kaffe
om fyrtio minuter

som sagt, skulle hellre vara hemma och drick lite ur min Highland Park

Quantum materiae materietur marmota monax si marmota monax materiam possit materiari
mitt system
Go to Top of Page

Marcus7601
Member

536 Posts

Posted - 2006/11/20 :  09:54:20  Show Profile  Visit Marcus7601's Homepage Send Marcus7601 a Private Message  Reply
Äntligen! På torsdag är det The Kooks i Köpenhamn som gäller!

"Learning by doing"
Go to Top of Page

short_cuts
Member

560 Posts

Posted - 2006/11/20 :  10:52:05  Show Profile Send short_cuts a Private Message  Reply
Nu önskar jag mig två nya glas vin, för jag e mkt trött på alla åkerier som inte kan hålla tidsscheman

People shouldn't be treated like objects. They aren't that valuable.
P. J. O'Rourke
Go to Top of Page

B-200
fd. asimov66

4687 Posts

Posted - 2006/11/20 :  11:10:11  Show Profile Send B-200 a Private Message  Reply
jag skall ha glasögon, jävla skit.

.....Med reservation för subjektivitet och stavfel
Go to Top of Page

ztenlund
Administrator, RödaTråden-vinnare, 300.000-klubben

8781 Posts

Posted - 2006/11/20 :  15:06:00  Show Profile Send ztenlund a Private Message  Reply
Ahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh!

KAFFE!

Har du synpunkter på något? Hör gärna av dig via PM!
HiFiForum.nu's
Artikelregister | Regler
Go to Top of Page
Page: of 1092 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 1.9 sekunder. Snitz Forums 2000