Author |
Topic  |
David A
Baseball Fury

1341 Posts |
Posted - 2005/07/28 : 14:22:16
|
Blå indikerar högsta biasnivån och inget annat... Annars klipper steget ganska lätt. På mitt KSA200s tändes det senare konstigt nog.
Ser ut att kunna vara mitt gamla KSA300s, jag ser nämligen en liten fläck på kortet på mittpanelen. Är det måntro ett litet jack?
|
 |
|
mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts |
Posted - 2005/07/28 : 14:26:14
|
Är rätt säker på att detta inte är ditt gamla.. 
Men tackar o bockar för infon om detta.. För trodde nog blå var sista steget......
Fast det är enbart då "full patte" den indikerar.... |
Driver Mayros hifidagis
|
 |
|
Niklas Nord
JBL! Va? JBL! Va? JBL! JBL! JBL!!

6152 Posts |
Posted - 2005/07/28 : 14:29:23
|
Åh David, är det ditt gamla discoslutsteg från sommarstugan? Du hade väl en sådan, många fina gymnasiefester med det dära monstret !! 
 |
Använd ditt sunda förnuft innan du litar på nått som skrivs på internet. |
 |
|
Snoop
Medlem, HiFi Norr

4184 Posts |
Posted - 2005/07/28 : 14:42:00
|
hör krell till de steg som driver basar bäst i världen? |
[Squeezebox 3][Onkyo TX-SR876][Phonar Veritas P5][Kef KHT 2005.2] Moderator på Minhembio
|
 |
|
mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts |
Posted - 2005/07/28 : 14:43:42
|
liten bild av jajin vid avnjutande av Annalotta larson som ni ser....

Kanske dax för andra som lyssnade o tittade att berätta lite av intrycken nu här
Jag är ju som sagt lite "part i målet" eftersom mina ljudfingrar har rotat runt i systemet rätt ordentligt.. |
Driver Mayros hifidagis
|
 |
|
Niklas Nord

6152 Posts |
Posted - 2005/07/28 : 14:56:34
|
"hör krell till de steg som driver basar bäst i världen?"
Nej, så kan man inte säga. |
 |
|
Snoop
Medlem, HiFi Norr

4184 Posts |
Posted - 2005/07/28 : 14:57:58
|
förklara då varöf rjag inte kan ställa den frågan? |
[Squeezebox 3][Onkyo TX-SR876][Phonar Veritas P5][Kef KHT 2005.2] Moderator på Minhembio
|
 |
|
Niklas Nord

6152 Posts |
Posted - 2005/07/28 : 15:01:25
|
 Alltså man kan inte säga att krell skulle vara bättre än andra att driva "basar".
Krell har gjort ett flertal slutsteg som klarar att lastas i lågohmig last, det har inget med "basar" att göra.
|
 |
|
mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts |
Posted - 2005/07/28 : 15:02:16
|
Krell har drivning samt en torr fin bas JA... Finns det bättre?? VET ej. Förmodligen finns det många bra. Men just Krells varumärke ÄR otrolig drivning...samt bra ljud...
Då innan KSA 300 kom var det KSA 250 som var typ "bäst"...
Sådana har jag haft flera och kan enbart säga jag njöt dom till fullo...... Men dom kräver rätt kablage osv så INTE något tar överhanden....
Sedan ÄR dom stora VARMA klass A steg och kräver därför service med jämna mellanrum.. Sådan service gör faktiskt rätt mycket för det ljud dom spelar.. Jag vet detta eftersom jag byggde om två 500 W monoblock till sterosteg och fixade upp dom också inför jag sålde dom.. Dom lät nyservade klart bättre än en gammalt KSA 250 jag hade utan serivise...
Mer "rätt" på nåt sätt o lättare att få renare diskant....Läs TREVLIGARE diskant...
hurvida ett sådant steg låter ok idag vet jag inte. Men jag tror att det lätt kan jämföras med det mesta om man servar upp det osv...
Men men. Detta är o förblir enbart tror....För jag har ju inget tyvärr.....
|
Driver Mayros hifidagis
|
 |
|
Snoop
Medlem, HiFi Norr

4184 Posts |
Posted - 2005/07/28 : 15:04:50
|
Jo det är klart, men om vi ser till begagnat pris på krell steg, vad går de lös på ett ungefär?
Och vad skulle kunna konkurera?
Ursäkta OT |
|
 |
|
David A
Baseball Fury

1341 Posts |
Posted - 2005/07/28 : 15:07:34
|
mitt KSA250 brann upp! Så risken för att komponenterna tar stryk av värmen under åren är nog ganska stor. |
 |
|
Niklas Nord

6152 Posts |
Posted - 2005/07/28 : 15:07:44
|
Mayro, personligt ljudmässigt tycker du kanske dom driver dina lågohmiga infinitybasar bättre än andra slutsteg. Ellerhur !
Tekniskt sett finns det inget som säger att krell skulle vara bättre än andra slutsteg på att driva "basar" i högtalare som är mer "normalt" konstruerade än lågohmiga inifinityhögtalare 
Alltså, bara för att inte villa bort någon här.. |
 |
|
mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts |
Posted - 2005/07/28 : 15:10:36
|
Snoop.
OM högtalarna är lättare att driva så finns massor med bra steg..
Det är kombon med svåra laster där krell kliver fram... Men ÄVEN en liten lättdriven grej får ju mer kontroll med en stor krell än en liten M90 pioneer eller dyligt..... 
tror KRell är ett märke som har mest olika "tyckanden" snudd av alla steg jag vet.... Men att konstatera dessa gör sitt jobb väl är endast att säga sanningen..
Och att dom nya stora monoblocken har en modern spelstil med härligt ljud idag står utan tvivel... Krell har haft en holmgång i hifi världens tyckanden. Men har lyckats med att "komma igen"
Starkt gjort tycker jag.. Eftersom ruktet blev ett tag rent skamfilat rent ut sagt med dom problem som spreds runt angående detta bias platå osv...
Sedan med FPB serien blev många besvikna på ljudet osv... Men idag efter man hört dessa nya monoblock så kan i alla fall jag tycka JAG inte är besviken på krells kapasitet att förmedla ljud i finrummet.... |
Driver Mayros hifidagis
|
 |
|
Snoop
Medlem, HiFi Norr

4184 Posts |
Posted - 2005/07/28 : 15:12:40
|
Oki nu har jag fått nog med svar, åter till tråden...
Vill inte förstöra ännu en tråd med OT |
|
 |
|
mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts |
Posted - 2005/07/28 : 15:14:44
|
OT är ett av eujueds signum....  

lite dålig bild då obejekten vägrade sitta stilla |
Driver Mayros hifidagis
|
 |
|
Snoop
Medlem, HiFi Norr

4184 Posts |
Posted - 2005/07/28 : 15:18:19
|
Känns som den här tråden kommer att ta flera år att plöjja igenom Inget illa menat med det...
Den förgyller ju våran vardag |
|
 |
|
mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts |
Posted - 2005/07/28 : 15:18:46
|
Söndagen kom med mer besök...

Så vem är detta som gör ett besök tro... |
Driver Mayros hifidagis
|
 |
|
Niklas Nord

6152 Posts |
Posted - 2005/07/28 : 15:19:43
|
Ser ut som Mr Lindroos |
 |
|
mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts |
Posted - 2005/07/28 : 15:23:51
|
MÅSTE bara komentera Ulf+s frus arbete med deras trädgård.. Missade att ta bilder tyvärr. Men på denna kan man ändå se lite av den...
Huset ligger i en backe o därvid är trädgården mist sagt kuperad med berg o sådant...
Men ojoj vilken trädgård... Jag är inte en skvatt intreserad. Men gick ändå runt o enbart beskådade allt... Tänk att vid en VUISS nivå så blir allt intresant oavsett om man ÄR i grunden intreserad osv...
Mitt trädgårdsarbete är mer av klassen RÖJA motorsåg.... |
Driver Mayros hifidagis
|
 |
|
jaejin
Member

923 Posts |
Posted - 2005/07/28 : 15:29:09
|
Hej Mayro, tackar för senast då det var mycket trevligt att äntligen få träffas. tack ulf för att man fick komma, kul även att få träffa Muse som kom med trevlig ny musik.
Anna-Lotta Larsson: brrr får gås bara av att tänka på det.
Det var det enorm upplevelse att få höra dels Anna-Lotta sjunga. Kunde ha svurit att hon var där men av någon anlednig såg jag henne inte 
Ett privilegium att få komma och lyssna men blev smått förskräckt när man får bära bort ett monster till forsell cd mot en en "liten" toppmatad cd!!
|
Edited by - jaejin on 2005/07/28 15:30:21 |
 |
|
mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts |
Posted - 2005/07/28 : 15:38:54
|
quote: Ett privilegium att få komma och lyssna men blev smått förskräckt när man får bära bort ett monster till forsell cd mot en en "liten" toppmatad cd!!

Kul du kommer in här nu jajin... 
Så kommer lite opartiska ord om ljudet..
Jag försöker ju hålla mig "lite" lågt i profilen om detta då jag ÄR part i "målet" som sagt.... |
Driver Mayros hifidagis
|
Edited by - mayro on 2005/07/28 15:40:00 |
 |
|
jaejin
Member

923 Posts |
Posted - 2005/07/28 : 16:07:29
|
Som Mayro skrev så har jag ju själv audio artistry men de mindre Dvorak. Så för mig så var det givet att komma direkt man fick en inbjudan.
Börjar hemma bli mycket bekväm med ljudkaraktären hemma dock så vet jag att det är lång väg kvar att gå både i investeringar och tid. Men ingen stress. Håller mig cool
Detta system leverar det mesta jag förväntar mig och önskar av ett system. Starkt ljud med fin luftighet och en knivskarp upplösning. Basen var tung men ändå mjuk. Var dock ej van vid att spela så högt som det gjordes denna dag. Bor i lägenhet. Men musiken blev medryckande och rolig att lyssna. Märktes tydligt skillnader på inspelningar då ulf ryste när jag spelade soundtracket -Die another day- madonna med en del häftiga effekter i. Det lät inte bekvämt ur högtalarna.
Något som däremot lät mycket trevligt var Colin James-freedom som alla satt och diggade till. HIttade och köpte den skivan begagnat för 60kr på måndagen efter
|
 |
|
jaejin
Member

923 Posts |
Posted - 2005/07/28 : 16:16:54
|
Man måste också berömma Signalcable silver resolution som bidrog till väljudet i detta system. Dessa kablar har alltså petat bort mycket kostsamma silversmithkablar. Har svårt att tänka mig att Ulf skulle bytt ut dem om Silver resolution klart var bättre. |
Edited by - jaejin on 2005/07/28 16:17:47 |
 |
|
mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts |
Posted - 2005/07/28 : 16:46:30
|
quote: Känns som den här tråden kommer att ta flera år att plöjja igenom
SJÄLVKLART tar denna tråden stor plats... Skälet ÄR enkelt.. System i denna klassen står inte i varje hem o spelar. Och det finns massor att berätta om dess ljud osv senare då man knyter ihop säcken.. Och OM man inte ordentligt uppvisar lite bilder av olika saker i ett så här stort repotage så flimmrar det enbart förbi bland alla system som visas...
För snoop. Ljud i denna klassen är faktum det vi ALLA söker på våra olika sätt. Via olika vägar o synsätt...
Därför anser jag att ett repotage ska vara stort o rätt tydligt om man är på väg MOT en senare bedömmning.. Samt ev beskrivande av skillnaderna mellan två super cdspelare såsom forsellkombon o denna nyare raimyo cd...
OM man INTE vet hur grundligt systemet är uppbyggt så blir senare bedömmningar rena rama ytliga A - B testen av lågvatten märket "skit test"...
Sedan finns det faktiskt en MYCKET MYCKET stor grupp som ALDRIG ens sett system som dessa, Mer än via bilder osv. Och ännu mindre hört dom..
Sedan är vi på väg mot repotaget om INO högtalarna samt LTS sättet att sätta ihop ljud.. Samt då även besöken hos IÖ samt JOhan Lindroos. Så detta var o är ett jätterepotage..
Hoppas mina försök ändå duger. För detta är verkligen ett seriöst försök att göra ett bra jobb.. Jag är ju inte direkt en man med tangentbordet såsom min mest framstående sida... För att inte tala om bilder osv...
där finns proffs här på forumet som utklassar en med hästlängder.. Men jag har gjort o gör MITT bästa snoop... |
Driver Mayros hifidagis
|
 |
|
mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts |
Posted - 2005/07/28 : 16:57:36
|

Så här gemytligt ser det ut då två gamla bekanta samt LTS medlemmar träffas för hifi...Den ena är highend killen ut i fingerspetsarna. Den andre är detsamma med annat synsätt o vägval..
Båda älskar sin anläggningar o trivs i sina ljud... Och båda är goa vänner o kan ses.....
Sådant är ovärderligt i sina tappra försök att komma vidare till det bästa man kan åstakomma inom SIN budget...
För genom sådant kommer tips o ideer o framåtskridande...
En härlig bild detta i mina ögon.. ULF är en gamal gamal LTS medlem som sett LTS igenom många års olika utvecklingar.. Johan en yngre kille med samma intresse.....
Så begreppet LTS är som ni ser väldigt stor spännvidd på..
Detta kort är det kortet som gör att jag vill bli LTS medlemm jag med. För ser man dessa två gossar så ser i alla fall inte JAG några motsättningar i att umgås o ha skoj....  |
Driver Mayros hifidagis
|
 |
|
Topic  |
|